Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - opornik i nastawnik

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 26 paź 2008, 16:14

Wlasnie mialem podobnie, podobiolem rezystor 390ohm. Tylko niewielki wzrost mocy, bede musial podpac VAG i sprawdzic czy rzeczywiscie dawka paliwa sie podniosla.


p.s.

Podpiolem opornik do kabli, jak na rysunku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf98716560d1c77b.html

Niewiem czy to wlasciwe kabelki?

[ Dodano: 2008-11-03, 15:06 ]
Nikt nie zna odpowiedzi.......

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 lis 2008, 17:48

trzeba rozpiac wtyczke okragla na 2 i z dolnej jak i z gornej nalezy wyciagnac przewod z 2 pinu, do tych przewodow przylutowac opornik, a ty o ile sie nie myle to podpioles pod 2 i 3 i dupa z tego wyszla, dla lubiacych oporniki powiem jeszcze ze opornikiem da rade zwiekszyc max cisnienie doladowania <ok>np do 1.1bara

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 03 lis 2008, 18:23

pilocik69, podpoiłeś pod dobre piny powinno być ok, u mnie przy 460 ohm dawka z 3,4 wzrasta do 1 mg ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 lis 2008, 18:51

jak masz nastawnik indukcyjny to dobrze podpioles jak potencjometryczny to zle

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 04 lis 2008, 08:46

Mam preierburg, nigdy niewiem jaki to typ.... ;-)

Podpiolem moj rezyststor silnik na wolnych obrotach zaczal chodzic jakos tak ciezej i jakis blad wyskoczyl w silniku, Panowie potwierdzcie ze wybralem dobre piny do podpiecia.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 04 lis 2008, 11:42

pilocik69, powtórzę się pod dobre piny się podpoiłeś sprawdzałem u siebie.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 05 lis 2008, 11:21

Czyli w siliku 1Z z przeplywka Prierburb, podlaczenie reazystora powinno wygladacz tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/885f0eb38295ba9a.html

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 05 lis 2008, 13:21

pilocik69, z całą pewnością tak, sprawdzałem u mnie kolory przewodów i też tak mam podpięty opornik tylko że ja mam 460 ohm, może spróbuj z innym opornikiem

Awatar użytkownika
titto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 17 mar 2008, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Żyrardów

Post autor: titto » 16 lis 2008, 19:01

Pilocik i jak z tym opornikiem?
Jak wrażenia?

Pzdr
titto

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 10:41

jak będzie za mały rezystor to wywali błąd i lipa z tego :-( ja mam 400ohm i to nie wiem czy nie lekka przesada, z tyłu czarny dywan jak za autobusem ale jednak łeb urywa :mrgreen: szkoda, że już się do tego przyzwyczaiłem, w piątek próbowałem się z chip'em na 117KM/286Nm i mimo tego że miał jakieś 30 metrów bliżej do "mety" i wcześniej wcisnął gaz w podłogę to szybko się z nim zrównałem i szło tylko pomachać koledze <ok>

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 22 maja 2009, 13:53

Panowie mial bym pytanie do znawców. Posiadam b4 1z na piterburgu jest to chyba końcówka roku93 jest tyko jeden mały myk:) to auto jest w automatycznej skrzyni biegów. Silnik mam taki sam jak wszystkie wasze. Moje pytanie brzmi czy jak zwiększe moc silnika nie przeciąże skrzyni?

anemia7

Post autor: anemia7 » 16 lip 2009, 08:34

Ja mam przeplywke Pierburg ale przy pompie wtryskowej / nastawniku mam tylko wtyczke z 3 zylami, mam wiec nastawnik indukcyjny tak? A i gdzie jest dokladnie ta wtyczka pod ktora mam sie wpiac? Przy serwie po prawej kolo grodzi?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lip 2009, 09:25

wtyczka od nastawnika w audi 80 jest okrągła 8-pinowa, jest w niej 7 przewodów i są ponumerowane, na zdjęciu pod tym małym filterkiem paliwa jest wtyczka i kabelki od podłączenia rezystora <ok>

Obrazek

jeśli chodzi o tą wtyczkę na pompie to jest ona od elektrozaworu i chyba podłączony jest tam N108

anemia7

Post autor: anemia7 » 16 lip 2009, 09:28

THX i w tym wypadku podpinam pod 2 i 3?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lip 2009, 09:36

tak i nie mniejszy jak 400ohm ale nie większy jak 470ohm i najważniejsze jest żeby nie był podpięty na stałe tylko przez przełącznik umieszczony w kabinie w łatwo dostępnym miejscu <ok>

a używać rezystora powinno się tylko wtedy jak brakuje mocy (wyprzedzanie, ściganie) bo podczas normalnej jazdy na włączonym rezystorze wzrasta spalanie nawet do 2L a przy umiarkowanym używaniu praktycznie się nie zmienia ;-) a frajda z użycia dopałki jest niezła 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl