Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Problem z rozruchem na zimnym silnku.

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

[1.6TD SB] Problem z rozruchem na zimnym silnku.

Post autor: tomiv90 » 30 paź 2008, 17:21

Wiem że to temat rzeka ale nie mam już pomysłów gdyż ostatnio mam problem z odpaleniem niuni po nocy , tzn odpala za 1 ale trzepie silnikiem tak jakby 1 lub 2 świece nie grzały z rury leci niebieski dymek w tym czasie po 5-8sek wszystko ustaje i silniczek pracuje jak zegareczek dym znika, wszystkie świeczki zmieniłem na nowe, filtr paliwa ma może 1,5 miesiąca sprawdziłem przewody paliwowe wszystko ok!! nie mam pomysłów!! :cry:
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:31 przez tomiv90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 paź 2008, 17:37

a jak wyciągniesz wajche co masz pod kierownicą, czyli przyspieszacz zapłonu. To nie kuleje po odpaleniu?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 30 paź 2008, 17:41

zawór zwrotny nie trzyma ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej.

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 30 paź 2008, 18:39

Na tę wajchę pod kierownicą to wogule mi od kiedy mam niunie nie reaguję czy wciśnięta czy wyciągnięta jest tak samo a poza tym w poprzednią zimę odpalał normalnie!! co do zaworu zwrotnego w pompie to raczej odpada bo na ciepłym silniku nawet po 2 godz od jazdy odpala bez problemu porostu cuda!! jestem ciekaw czy pomoże coś regulacją kątu wtrysku!!???

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 paź 2008, 18:56

sprawdz rano przed odpaleniem czy nie cofnelo ci sie paliwo w przewodach i czy nie ma bombli w przewodach tuz przed pompa,, dziwne ze wogole ci niereaguje na przyspieszacz, a powinien. Nie majstrowales przy pompie nic ? Jak masz speca od kata wtrysku w okolicy to nie zaszkodzi zeby ci przejrzal to, pozdro <piwo>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 paź 2008, 19:20

jak wyciagasz przyspieszacz to powinna byc roznica w pracy silnika ktory glosniej pracuje gdyz kat jest przyspieszony o okolo 2.5*, przyspieszacz wspomaga rozruch zimnego silnika w niskich temp, mozesz masz linke od dzwigni urwana i dlatego nie dziala :mrgreen:

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 30 paź 2008, 23:21

posprawdzam jutro dokładnie przewód paliwowy do pompy gdyż jest on gumowy i nie widać czy są w nim jakieś pęcherzyki ale myślę że jakby było tam powietrze to musiałbym go trochę pokręcić rozrusznikiem zanim by zaskoczył a tym czasem on odpala od strzała tylko na początku przerywa ale nie wiem może się nie znam i sprawdzę na wszelki wypadek!!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2008, 23:41

tomiv90 pisze:myślę że jakby było tam powietrze to musiałbym go trochę pokręcić rozrusznikiem zanim by zaskoczył a tym czasem on odpala od strzała
Niekoniecznie. Może nie zapowietrzać się przy samych wtryskach, tylko właśnie na przewodach. Odpalasz go, silnik zaczyna chodzić i zasysać bąbelki powietrze i przez to jego dziwna praca.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 31 paź 2008, 10:32

ja bym obstawial kat wtrysku, jak mialem opozniony to mi tak samo kulal i walil bialym i czarnym dymem, a teraz po korekcji jest OK i nie musze nawet przyspieszacza uzywac... Mozesz jeszcze na wszelki wypadek zalozyc zaworek zwrotny na przewodzie ktory idzie z filtra do pompy(nie na przelewie) tak dla swietego spokoju

kurpen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: kurpen » 31 paź 2008, 13:58

Tak jak wspomnnial karol121 może masz urwaną linkę od przyspieszacza, ja mam ten sam silnik i bez przyspieszenia zapłonu w zimny dziń też mi trzepie silnikiem, jak tylko włącze przyspieszenie (wystarczy przy odpalaniu na 30sek. - 1min) to silnik stuka jak zegareczek, spróbuj podjachać gdzieś do "pompiarzy" oni napewno pomogą. pzdr

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 31 paź 2008, 16:16

Tez bym stawial na przyspieszacz zaplonu ja jak odpalalem po zimnej nocy i mi sie zapomnialo wyciagnac wajche od przyspieszacza to tez strasznie kulal na obrotach i cala buda telepalo. Sprawdz linke a jak nie to niech ci to jakis pompiarz wyreguluje i powinno byc git.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 01 lis 2008, 08:13

Piszecie o tym przyspieszaczu, ja go może użyłem z dwa razy od kiedy mam niunię a przeszło 2 lata, mam wrażenie że po wyciągnięciu wajchy jest większy opór przekręcenia silnika, i głośniej zdecydowanie pracuje silnik. Co do tematu to faktycznie sprawdź to cofające się paliwko u mnie tak było jak mi lewe powietrze łapał i bąble w przewodzie latały

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 04 lis 2008, 17:29

Przyczyna ujawniła się sama a mianowicie jeden wtryskiwacz zaczął ciec a dzisiaj odmówił posłuszeństwa i zaczeło się z niego lać i niunia przestała chodzaić na 1 cylinder. Mam pytanko ponieważ cieknie bezpośrednio przy gwincie gdzie wkręcony jest wtryskiwacz w głowice powyżej jest suchyi teraz czy wymieniać wtryskiwacz na nowy czy montować używany albo regenerowć obecny i jakich parametrach powinien być?(wiem że do TD idzie wtryskiwacz o ciśnieniu roboczym 155bar)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lis 2008, 18:01

Spróbuj go wykręcić, dać nową podkładkę pod wtrysk i dokręcić. Podkładka kosztuje 2,5 zł.

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 04 lis 2008, 18:11

Szczerze to nie wiedziałem że tam jest podkładka, myślałem że jest on poprostu wkręcony w głowice bez niczego na ścisk!, a czy jest taka możliwość że wtryskiwacz od tak się rozszczczelnił?? bo leje się spod niego jak z cedra!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl