[B3 PM] Wymiana tylnych sprężyn.
[B3 PM] Wymiana tylnych sprężyn.
Panowie, czy moglibyście po krótce opisać jak się sprawnie zabrać za wymianę tylnych sprężyn w mojej laluni? Czy potrzebne będą to tego jakieś specjalne narzędzia i czy bez kanału się obejdzie? Belkę trzeba jakoś specjalnie podpierać? Sciągacz do sprężyn zapewne będzie potrzebny? Będę wdzięczny za mały tutorial.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
kanał nie jest potrzebny, ściągacz do sprężyn jest niezbędny. Zakładam że nie jest to quattro. Zakup również nowe gumy pod mocowanie amortyzatorów ( górne mocowanie ). Dół mocowany jest do belki jedna śruba. Belki nie trzeba podpierać bo trzyma druga strona przecież. Góra to cała blacha metalowa na 4 śruby do budy. Wyjmujesz cały zestaw amor/sprężyna. Ściskasz sprężynę odkręcasz górne mocowanie amora od blachy, zmieniasz sprężynę, zakładasz nowe gumy, amora i składasz wszystko spowrotem. Tak jest w B4 jeśli w B3 jest inaczej to ktoś poprawi.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Darecki3037 napisałeś tak jest w B4, w B3 odkręcasz jedną śrubę od belki 17mm i od góry masz jedną 17mm pod gumowym kapturkiem. Aby ją odkręcić musisz wziąć kombinerki zaciskowe i przytrzymać amortyzator za sam czubek żeby Ci się nie obracał. Potem wyjmujesz cały amortyzator. Kanał i ściągacz są wogóle niepotrzebne.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Dzięki serdeczne za pomoc. Dla pewności jeszcze zapytam - sprężyna opiera się dolną częścią o talerzyk wkładu amortyzatora, a górną częścią poprzez gumową tulejkę bezpośrednio o podłogę? Czyli luzując śrubę pod kapturem luzuje jednocześnie sprężynę, którą to potem zwyczajnie można wysunąć "bez mydła"?