Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Wymiana tylnych sprężyn.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

[B3 PM] Wymiana tylnych sprężyn.

Post autor: SCK » 04 lis 2008, 12:10

Panowie, czy moglibyście po krótce opisać jak się sprawnie zabrać za wymianę tylnych sprężyn w mojej laluni? Czy potrzebne będą to tego jakieś specjalne narzędzia i czy bez kanału się obejdzie? Belkę trzeba jakoś specjalnie podpierać? Sciągacz do sprężyn zapewne będzie potrzebny? Będę wdzięczny za mały tutorial.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 lis 2008, 17:54

kanał nie jest potrzebny, ściągacz do sprężyn jest niezbędny. Zakładam że nie jest to quattro. Zakup również nowe gumy pod mocowanie amortyzatorów ( górne mocowanie ). Dół mocowany jest do belki jedna śruba. Belki nie trzeba podpierać bo trzyma druga strona przecież. Góra to cała blacha metalowa na 4 śruby do budy. Wyjmujesz cały zestaw amor/sprężyna. Ściskasz sprężynę odkręcasz górne mocowanie amora od blachy, zmieniasz sprężynę, zakładasz nowe gumy, amora i składasz wszystko spowrotem. Tak jest w B4 jeśli w B3 jest inaczej to ktoś poprawi.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 04 lis 2008, 18:23

Darecki3037 napisałeś tak jest w B4, w B3 odkręcasz jedną śrubę od belki 17mm i od góry masz jedną 17mm pod gumowym kapturkiem. Aby ją odkręcić musisz wziąć kombinerki zaciskowe i przytrzymać amortyzator za sam czubek żeby Ci się nie obracał. Potem wyjmujesz cały amortyzator. Kanał i ściągacz są wogóle niepotrzebne.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 lis 2008, 18:33

aha, no to widzisz zmiany były. Się może sprzyda komuś do B4.

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 04 lis 2008, 19:34

masz racje nie potrzeba ściągaczy itd. wystarczy odkręcić nakrętke od amorka i śrube od belki i wszysto masz wykręcone :lol: z przednimi jest troszkę więcej zabawy <piwo>

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 05 lis 2008, 11:11

Dzięki serdeczne za pomoc. Dla pewności jeszcze zapytam - sprężyna opiera się dolną częścią o talerzyk wkładu amortyzatora, a górną częścią poprzez gumową tulejkę bezpośrednio o podłogę? Czyli luzując śrubę pod kapturem luzuje jednocześnie sprężynę, którą to potem zwyczajnie można wysunąć "bez mydła"?

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 05 lis 2008, 14:45

tak jest. ale żeby ja później włożyć to przykręć amorka do belki, podłóż jakiś klocek pod belke i opuszczaj lewarkiem aż wejdzie w swoje miejsce...

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 09 lis 2008, 20:07

witam
nie chce zakładać nowego tematu a mam problem

może mi ktoś wytłumaczyć jak założyć szybko przednie odboje w b4 bo dziś z jedną stroną bawiłem się cały dzień

z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 09 lis 2008, 23:31

Tak super szybko i łatwo to się nie da... Musisz wyjąć kolumnę mc pershona, ścisnąć sprężynę, odkręcić nakrętkę specjalną(tulejka z gwintem) zdjąć łożysko kolumny, wymienić odbój a potem poskładać wszystko z powrotem.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 17 lis 2008, 20:29

To ja zapytam od razu czy sprężyny do b3 i b4 są takie same? na alledrogo oferują sprężyny i jest napisane że do b3/b4 czy jest jakaś znaczna różnica? chodzi o obniżające sprężynki, soorka że się wcinam w temat ale nie chce zakładać kolejnego. Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl