Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] Brak smarowania po wymianie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 06 lis 2008, 18:29

to nie musi być wina filtra.obaj wymienialiśmy olej na zimnym silniku a powinno się wymieniać na rozgrzanym...i to może byc przyczyna więc z tym halo to trzeba się zastanowić.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2008, 18:33

sitar pisze:to nie musi być wina filtra.obaj wymienialiśmy olej na zimnym silniku a powinno się wymieniać na rozgrzanym...i to może byc przyczyna więc z tym halo to trzeba się zastanowić.pozdrawiam
Ale co ma jedno do drugiego? Przecież jeśli spuścimy rozgrzany olej i uda się nam nie poparzyć to przecież nowy wlewany olej i tak będzie zimny. Przecież to jest taka sama sytuacja jak gdyby auto stało całą noc. Wtedy też nie ma prawa nic się zaciąć i teraz też nie powinno.

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 06 lis 2008, 19:23

w książce od audika jest napisane żeby wymieniać olej wyłącznie na rozgrzanym silniku. lejąc zimny olej do gorącego silnika to olej i tak się nagrzeje...a olej gorący jest rzadszy i lepiej przepłynie przez nowy filtr oleju :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2008, 19:28

No może i tak, ale przed założeniem nowego filtru zalewa się go olejem, nowym olejem czyli zimnym. Czyli de fakto filtr i tak pierwszy kontakt ma z zimnym olejem.

Po za tym przy oleju półsyntetycznym i tak ma to nie wielkie znaczenie bo on nie gęstnieje w zimnie tak bardzo jak minerał.

Ale już abstrahując od całej reszty to czy olej jest zimny czy ciepły i tak nie ma najmniejszego wpływu na to że zaciął się zaworek w filtrze.

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 06 lis 2008, 20:27

Mnie na chlopski rozum zawsze przychodzilo do glowy, zeby zmieniac olej na zimnym silniku, gdy prawie caly jest w misce. Tak, jak kolega wyzej pisze, taka sama sytuacja w chwili, gdy auto stoi cala noc, zimny olej w misce, zimny w filtrze, a do filtra takowy lejemy przy zmianie. mnie zastanawial tylko sposob z tym odkrecaniem filtra przy starcie auta, do czego to? jutro, jak wspominalem, jade do sklepu, napisze na forum co z tego wyszlo ;)

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 06 lis 2008, 20:56

zobaczymy co z tego wyjdzie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl