[Wszystkie] Korektor siły hamowania
[Wszystkie] Korektor siły hamowania
Witam mam takie pytanie czy korektor siły hamowania lub jego wadliwa praca może mieć wpływ na słaby hamulec ręczny :?:
i znowu temat powraca podziwiam takie odpowiedzi zwłaszcza dobra rada na zime efekt? dość szybki przyjazd do blacharza :shock:kyjo pisze:korektor nie ma z ręcznym nic w spólnego a jak coś z nim nie tak, to mozna go usunąć i połączyć rurki i też bedzie. Ja tak robiłęm w poprzednim samochodzie bo słabo chamował i wywalało taką zaślepke w tym korektorze.
<b>willi,</b> czemu podziwiasz?? mój tata tak jeździł 2 lata dopoki sprzedał autko i jakoś nic sie nie stało a nawet niewiesz ilu ludzi i mechaników tak robi....
my tak zrobilismy bo kupilismy nowy korektor i miał wade fabryczną i zrobilismy tak i było. A poza tym jak ktoś ma pojęcie o jeździe to sie nic nie stanie.
my tak zrobilismy bo kupilismy nowy korektor i miał wade fabryczną i zrobilismy tak i było. A poza tym jak ktoś ma pojęcie o jeździe to sie nic nie stanie.
kolego oczywiście twoje-wasze pojęcie o jeżdzie kończy się przy przypadkowym gwałtownym hamowaniu wtedy nie bedziesz myślał o tym że nie masz kolektora i musisz to robić z głową :cry:
ciekawi mnie który mechanik robi coś takiego i bierze na siebie odpowiedzialność np. utraty zdrowia klijenta.
POWODZENIA
[ Dodano: 2008-11-06, 19:41 ]
a to tak dla przypomnienia do czego służy KOLEKTOR SIŁY HAMOWANIA
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.
Prosze mnie poprawić jeśli sie myle
ciekawi mnie który mechanik robi coś takiego i bierze na siebie odpowiedzialność np. utraty zdrowia klijenta.
POWODZENIA
[ Dodano: 2008-11-06, 19:41 ]
a to tak dla przypomnienia do czego służy KOLEKTOR SIŁY HAMOWANIA
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.
Prosze mnie poprawić jeśli sie myle