Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] Korektor siły hamowania

Zablokowany
Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

[Wszystkie] Korektor siły hamowania

Post autor: malymoto » 06 lis 2008, 17:29

Witam mam takie pytanie czy korektor siły hamowania lub jego wadliwa praca może mieć wpływ na słaby hamulec ręczny :?:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 06 lis 2008, 18:07

jeżeli się nie mylę to ręczny jest na linkę :-/ ale zaraz specy odpowiedzą

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 06 lis 2008, 18:55

korektor nie ma z ręcznym nic w spólnego a jak coś z nim nie tak, to mozna go usunąć i połączyć rurki i też bedzie. Ja tak robiłęm w poprzednim samochodzie bo słabo chamował i wywalało taką zaślepke w tym korektorze.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 06 lis 2008, 19:00

kyjo pisze:korektor nie ma z ręcznym nic w spólnego a jak coś z nim nie tak, to mozna go usunąć i połączyć rurki i też bedzie. Ja tak robiłęm w poprzednim samochodzie bo słabo chamował i wywalało taką zaślepke w tym korektorze.
i znowu temat powraca podziwiam takie odpowiedzi zwłaszcza dobra rada na zime efekt? dość szybki przyjazd do blacharza :shock:

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 06 lis 2008, 19:08

Wersja z rurkami odpada bo wiem co sie dzieje z samochodem gdy tylne koła są zablokowane :-P chodzi mi o to ze przez korektor płynie płyn a gdy bedzie to za mała przepustowość :?: Wydaje mi sie ze gdy wtedy zaciągne reczny to bedzie słaby . Jeśli sie myle to mnie poprawcie .

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 06 lis 2008, 19:14

<b>willi,</b> czemu podziwiasz?? mój tata tak jeździł 2 lata dopoki sprzedał autko i jakoś nic sie nie stało a nawet niewiesz ilu ludzi i mechaników tak robi....

my tak zrobilismy bo kupilismy nowy korektor i miał wade fabryczną i zrobilismy tak i było. A poza tym jak ktoś ma pojęcie o jeździe to sie nic nie stanie.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 06 lis 2008, 19:36

kolego oczywiście twoje-wasze pojęcie o jeżdzie kończy się przy przypadkowym gwałtownym hamowaniu wtedy nie bedziesz myślał o tym że nie masz kolektora i musisz to robić z głową :cry:

ciekawi mnie który mechanik robi coś takiego i bierze na siebie odpowiedzialność np. utraty zdrowia klijenta.

POWODZENIA

[ Dodano: 2008-11-06, 19:41 ]
a to tak dla przypomnienia do czego służy KOLEKTOR SIŁY HAMOWANIA

Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.

Prosze mnie poprawić jeśli sie myle :-D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 lis 2008, 19:59

Uważam że pytający otrzymał odpowiedź. Temat nie dotyczył ewentualnych konsekwencji podczas jazdy bez korektora, takowy był już wałkowany wiele razy.
Zamykam

Zablokowany

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl