[1.9TDI 1Z] Szarpie przy 1500obr/min. Ale to nie nastawnik.
[1.9TDI 1Z] Szarpie przy 1500obr/min. Ale to nie nastawnik.
Witam.
Od jakiegoś czasu moją audi nęka szarpanie silnika. Na początku szarpał po dłuższej jeździe (ponad 100km), pojechałem do dobrego mechanika od diesli ale wtedy auto nie chciało jakoś szarpać i on powiedział żeby się zjawić jak zacznie szarpać. Ale przy okazji wizyty u niego wgraliśmy na próbę wirusa na 105Hp. Teraz auto jeździ o niebo lepiej ale na każdym biegu przy około 1500obr/min szarpie niemiłosiernie. Byłem u niego z tym, został wymieniony nastawnik lecz problem pozostał. Dodam jeszcze że odłączenie czujnika prędkości rozwiązuje problem więc tak jakby wina nastawnika. Mam się zjawić u niego w środę powiedział że to jakaś pierdoła musi być. Sam już nie wiem o co z tym chodzi może ma skopanego softa co jest mało prawdopodobne ale nawet jakby to przecież przed wirusem też szarpał tylko że po dłuższej jeździe a teraz cały czas szarpie.
Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
Pozdrawiam.
Od jakiegoś czasu moją audi nęka szarpanie silnika. Na początku szarpał po dłuższej jeździe (ponad 100km), pojechałem do dobrego mechanika od diesli ale wtedy auto nie chciało jakoś szarpać i on powiedział żeby się zjawić jak zacznie szarpać. Ale przy okazji wizyty u niego wgraliśmy na próbę wirusa na 105Hp. Teraz auto jeździ o niebo lepiej ale na każdym biegu przy około 1500obr/min szarpie niemiłosiernie. Byłem u niego z tym, został wymieniony nastawnik lecz problem pozostał. Dodam jeszcze że odłączenie czujnika prędkości rozwiązuje problem więc tak jakby wina nastawnika. Mam się zjawić u niego w środę powiedział że to jakaś pierdoła musi być. Sam już nie wiem o co z tym chodzi może ma skopanego softa co jest mało prawdopodobne ale nawet jakby to przecież przed wirusem też szarpał tylko że po dłuższej jeździe a teraz cały czas szarpie.
Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:52 przez pier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie wykluczone gdyż nastawnik pracuje pewnie w innym zakresie co również może mieć jakieś swoje odzwierciedlenie na szarpaniu. Zrób porządnie nastawnik (u pewnego i sprawdzone specjalisty) a dopiero później zajmij się softem.pier pisze:A czy wgranie nowego programu jest odpowiedzialne za nasilenie się szarpania?
Nastawnik jest na 100% sprawny w okolicy nie ma lepszego fachowca od diesli, facet naprawia nawet auta których serwis nie może naprawić.
A czy nie może to mieć związku z marnym zasilaniem ECU? Kolega mówił że kiedyś miał taki przypadek w golfie3, padnięty był przekaźnik od zasilania ECU. Wypalone styki marnie przewodziły prąd co powodowało szarpanie, naprawiał to właśnie z tym mechanikiem który męczy teraz moje auto.
A czy nie może to mieć związku z marnym zasilaniem ECU? Kolega mówił że kiedyś miał taki przypadek w golfie3, padnięty był przekaźnik od zasilania ECU. Wypalone styki marnie przewodziły prąd co powodowało szarpanie, naprawiał to właśnie z tym mechanikiem który męczy teraz moje auto.
Witam ponownie.
Autko mam już po naprawie ale usunięty jest tylko skutek (szarpanie) ale mechanik nie znalazł przyczyny. Odłączony jest od ECU sygnał prędkości jazdy. Mechanik przegrzebał wszystko, oczywiście pierwszy był sprawdzany nastawnik później pompa i czujnik prędkości jazdy i prędkości obrotowej. Zrobił tak ponieważ nie mógł znaleźć usterki. Ja sam już zgłupiałem jutro spróbuje jeszcze podmienić od kumpla czujnik prędkości jazdy i prędkości obrotowej.
Może macie jakieś pomysły co dolega temu silnikowi, czy to ECU jest uszkodzone czy co?
A i jeszcze takie pytanko, bo niby auto jeździ normalnie po odłączeniu tego sygnału (tylko tempomat nie działa) TYLKO PO CO DO ECU JEST PODŁĄCZONY TEN SYGNAŁ?
Autko mam już po naprawie ale usunięty jest tylko skutek (szarpanie) ale mechanik nie znalazł przyczyny. Odłączony jest od ECU sygnał prędkości jazdy. Mechanik przegrzebał wszystko, oczywiście pierwszy był sprawdzany nastawnik później pompa i czujnik prędkości jazdy i prędkości obrotowej. Zrobił tak ponieważ nie mógł znaleźć usterki. Ja sam już zgłupiałem jutro spróbuje jeszcze podmienić od kumpla czujnik prędkości jazdy i prędkości obrotowej.
Może macie jakieś pomysły co dolega temu silnikowi, czy to ECU jest uszkodzone czy co?
A i jeszcze takie pytanko, bo niby auto jeździ normalnie po odłączeniu tego sygnału (tylko tempomat nie działa) TYLKO PO CO DO ECU JEST PODŁĄCZONY TEN SYGNAŁ?