Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpie przy 1500obr/min. Ale to nie nastawnik.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

[1.9TDI 1Z] Szarpie przy 1500obr/min. Ale to nie nastawnik.

Post autor: pier » 07 lis 2008, 13:27

Witam.
Od jakiegoś czasu moją audi nęka szarpanie silnika. Na początku szarpał po dłuższej jeździe (ponad 100km), pojechałem do dobrego mechanika od diesli ale wtedy auto nie chciało jakoś szarpać i on powiedział żeby się zjawić jak zacznie szarpać. Ale przy okazji wizyty u niego wgraliśmy na próbę wirusa na 105Hp. Teraz auto jeździ o niebo lepiej ale na każdym biegu przy około 1500obr/min szarpie niemiłosiernie. Byłem u niego z tym, został wymieniony nastawnik lecz problem pozostał. Dodam jeszcze że odłączenie czujnika prędkości rozwiązuje problem więc tak jakby wina nastawnika. Mam się zjawić u niego w środę powiedział że to jakaś pierdoła musi być. Sam już nie wiem o co z tym chodzi może ma skopanego softa co jest mało prawdopodobne ale nawet jakby to przecież przed wirusem też szarpał tylko że po dłuższej jeździe a teraz cały czas szarpie.
Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:52 przez pier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 lis 2008, 15:15

Raczej winny będzie nastawnik, ewentualnie problem z wtryskiwaczami.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 08 lis 2008, 09:26

Dobry mechanik ... <ok>

Auto niesprawne a on wgrał "wirusa"... gratulacje..

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 08 lis 2008, 15:59

pier, wymienil nastawnik na uzywke czy regenerowany?

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 08 lis 2008, 17:12

Założył regenerowany. Auto szarpie identycznie jak przed zmianą nastawnika.
A czy wgranie nowego programu jest odpowiedzialne za nasilenie się szarpania?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 lis 2008, 17:27

pier pisze:A czy wgranie nowego programu jest odpowiedzialne za nasilenie się szarpania?
Nie wykluczone gdyż nastawnik pracuje pewnie w innym zakresie co również może mieć jakieś swoje odzwierciedlenie na szarpaniu. Zrób porządnie nastawnik (u pewnego i sprawdzone specjalisty) a dopiero później zajmij się softem.

Awatar użytkownika
raffi82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 cze 2008, 14:06
Lokalizacja: SzCzYtNo

Post autor: raffi82 » 08 lis 2008, 18:08

hehe:) polecam "Adamm" <ok>

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 08 lis 2008, 19:23

Nastawnik jest na 100% sprawny w okolicy nie ma lepszego fachowca od diesli, facet naprawia nawet auta których serwis nie może naprawić.
A czy nie może to mieć związku z marnym zasilaniem ECU? Kolega mówił że kiedyś miał taki przypadek w golfie3, padnięty był przekaźnik od zasilania ECU. Wypalone styki marnie przewodziły prąd co powodowało szarpanie, naprawiał to właśnie z tym mechanikiem który męczy teraz moje auto.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 08 lis 2008, 21:14

VAG a podlacz ... chcialbym zobaczyc jakie są błedy i grupe 001 stat...

Pozdr

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 09 lis 2008, 00:00

pier, nie ufaj zbyt przedwcześnie temu twojemu fachowcowi od diesli; moja rada jest taka: sięgnij info od Adamma z Warszawy - gość z potężną wiedzą na temat 1Z. Adamm pozdrawiam Cię moja 80tka chodzi bez problemu po tym jak "zrobiłeś" mi nastawnik.....w Kowalu pod Włocławkiem zresztą. Narka.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 17 lis 2008, 14:34

Witam ponownie.
Autko mam już po naprawie ale usunięty jest tylko skutek (szarpanie) ale mechanik nie znalazł przyczyny. Odłączony jest od ECU sygnał prędkości jazdy. Mechanik przegrzebał wszystko, oczywiście pierwszy był sprawdzany nastawnik później pompa i czujnik prędkości jazdy i prędkości obrotowej. Zrobił tak ponieważ nie mógł znaleźć usterki. Ja sam już zgłupiałem jutro spróbuje jeszcze podmienić od kumpla czujnik prędkości jazdy i prędkości obrotowej.


Może macie jakieś pomysły co dolega temu silnikowi, czy to ECU jest uszkodzone czy co?

A i jeszcze takie pytanko, bo niby auto jeździ normalnie po odłączeniu tego sygnału (tylko tempomat nie działa) TYLKO PO CO DO ECU JEST PODŁĄCZONY TEN SYGNAŁ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lis 2008, 15:51

Jeżeli szarpanie ustało po odpięciu czujnika predkości to winny jest nastawnik pompy.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 17 lis 2008, 17:24

Ale nastawnik był wymieniany ze dwa razy i nic to nie zmieniło.
A co się będzie działo jeśli będę jeździł z odpiętym sygnałem prędkości?

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 17 lis 2008, 19:51

Ja bym obstawial powietrze w paliwie. Sprawdz czy w wezyku paliwowym widac pecherzyki powietrza.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 17 lis 2008, 20:34

Powietrze w paliwie było przerabiane już dawno w tym aucie i na pewno nie jest to ten problem bo dlaczego nie szarpie po odpięciu czujnika prędkości?
A i jeszcze jedno. Ktoś wcześniej pytał o błędy, nie ma żadnych błędów.
Nie mam już siły walczyć z tym autem. :cry:
Adamm poradzisz coś na to?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl