Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Jak wymienić ten filtr paliwa?.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

[1.6TD SB] Jak wymienić ten filtr paliwa?.

Post autor: lukaszk1989r » 08 lis 2008, 15:01

Do Labiel: nie zamykaj prosze tego tematu, szukałem juz o tej wymianie i nic takiego nie znalazłem, nie ma opisanego nic jak wymienia się ten filtr ktory ja mam.
witam przyszedł czas na wymiane paru elementów, ponizej jest zdjecie mojego filtra paliwa w moim Zetorze :) chciałbym go sobie wymienić, kupiłem już nowy nawet. Lecz za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrac :) co odkrecic itp... prosze o pomoc :) PS z filtrem powietrza, oleju i z samym olejem sobie już poradziłem :)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:15 przez lukaszk1989r, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
supra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2008, 22:47
Lokalizacja: szwecja

Post autor: supra » 08 lis 2008, 15:22

odkrec, wyjmij, nowy zalej ropa (lub opalem :mrgreen: ) dokrec, idz sie napic po tej pracy bo jak skonczysz to zasmiejesz sie z tego ze wogule napisales taki post

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 08 lis 2008, 15:48

lukaszk1989r, to jaki masz wkońcu silnik ??
bo w poście piszesz o zetorze czyli 1Z(1.9TDi) a w opisie masz SB(1.6TD)??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2008, 16:04

kula_sc pisze:zetorze
Mu chodzi chyba generalnie o "traktora" czyli diesla.

A więc tak. Wyciągasz filtr z tej opaski. Potem musisz go wykręcić z podstawki. Może to być nie co trudne jeśli nikt przez wiele lat go nie ruszał. Potem wkręcasz nowy filtr i po sprawie. Wszystko wygląda podobnie jak w przypadku filtru olejowego.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 08 lis 2008, 16:45

a co z odpowietrzeniem, musze zalac najpierw filtr ropa tak ?

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 08 lis 2008, 16:56

Tak musisz zalać filtr ropą, a zapowietrzyć Ci się nie powinien, wbrew pozorom nie jest tak prosto diesla zapowietrzyć ;-)

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 08 lis 2008, 17:02

Dokladnie tak jak koledz pisza:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2008, 17:20

Można zalać filtr ON. Jak nie zalejesz też by poszedł w końcu, ale będzie to trwać o wiele dłużej i szkoda kręcić kiedy w pompie nie ma ropki.

Z tego co słyszałem to niektórzy zalewają filtr najpierw olejem żeby przesmarować pompę. Nie wiem na ile to jest skuteczne.

Co do zapowietrzenia to powinien sam się odpowietrzyć.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2008, 23:01 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 08 lis 2008, 22:06

a po co wlewać olej skoro ropa jest tłusta a pompa wtryskowa smarowana jest ropą jak by nie patrzył

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2008, 23:02

slawek88yo pisze:a po co wlewać olej skoro ropa jest tłusta a pompa wtryskowa smarowana jest ropą jak by nie patrzył
Dlatego napisałem że nie wiem na ile jest to skuteczne. Sam nigdy tego nie robiłem i raczej testować nie będę.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 lis 2008, 00:18

Labiel pisze:
slawek88yo pisze:a po co wlewać olej skoro ropa jest tłusta a pompa wtryskowa smarowana jest ropą jak by nie patrzył
Dlatego napisałem że nie wiem na ile jest to skuteczne. Sam nigdy tego nie robiłem i raczej testować nie będę.
Ja kupiłem sobie taki dodatek do paliwa firmy Castrol. kosztuje cos 20zł a wystarczan chyba na 250l a moze nawet więcej.

zaq_da_ninja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 12 sie 2010, 16:04

Post autor: zaq_da_ninja » 12 sie 2010, 18:06

gdzie w tej pompie jest kabel, który podlącza ją do elektrozaworu? gdzie się znajduje?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 sie 2010, 18:12

gdzie w tej pompie jest kabel, który podlącza ją do elektrozaworu? gdzie się znajduje?
Stojąc przodem do auta patrz na ten "grzybek" na popie, czyli górną część pompy. Pod tym grzybkiem od strony kabiny będzie elektrozawór do którego powinien iść przewód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl