Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]Skąd zasysa powietrze?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

[2.0 ABK]Skąd zasysa powietrze?

Post autor: SŁUPEK » 08 lis 2008, 08:35

Witam.Mam kolejne pytanie.Powiedzcie mi skąd moje autko zasysa powietrze jak jest zimny silnik?Przez filtr powietrza raczej nie bo jak go uruchomie i zatkam wszystkie doloty w filtrze to i tak silnik pracuje.Jak sie rozgrzeje to zaczyna zasysać przez filtr powietrza.Pytam bo mam problem z uruchamianiem silnika gdy jest zimny zarówno na benzynie jak i gazie.Aha i jak działa i do czego służy zawór węgla aktywnego?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 08 lis 2008, 14:53

musi zasysać powietrze przez filtr powietrza zawsze. To w obudowie filtra powietrza masz u dołu termostat który otwiera i zamyka klapkę od przepływu powietrza ciepłego (z kolektora wydechowego) i zimnego z nadkola. Jeśli zasysał by lewe powietrze za przepływomierzem to miałbyś kłopoty z jazdą obrotami i wogóle o LPG już nie wspomne.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 lis 2008, 19:55

Jeśli masz problem z odpaleniem na zimnym sprawdź czujnik temperatury-2pinowy
a zawór węgla aktywnego jest to zawór elektromagnetyczny, który po załączeniu silnika i jego nagrzaniu otwierany jest przez urządzenie sterujące silnika, powodując przepływ węglowodorów ze zbiornika z węglem aktywnym do przewodu dolotowego za przepustnicę.
<ok>

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 08 lis 2008, 20:14

Tak jak napisali koledzy wyzej. auto musi zasysac powietrze przez filt i tak musi byc. A jesli tak nie ma to znaczy ze uklad dolotowy jest uszkodzony co moze powodowac zle odczyty prze tzw. przeplywomierz i zle odpalanie. Czujnik do sprawdzenia i uklad dolotowy, pozdro

SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: SŁUPEK » 08 lis 2008, 20:30

Dzięki za zaintersowanie moim problemem.
Jesli chodzi o czujnik to wymieniałem i jest to samo, jeśli chodzi zawór węgla aktywnego to sprawdzałem go na wagu robiąc test i działa.Jęsli chodzi o dolot to guma przepływomierza jest nowa, przepływomierz skrecony na sylikon również mikser, klapa od strzałów też.Powiedzcie mi gdzie jest podłączany ten węzyk od filtra powietrza ten od termostatu jest podłączany do przepustnicy razem z przewodem o serwa za pomocą tójnika?Pytam bo miałem wcześniej nieoryginalną obudowe filtra powietrza.Wymieniłem tez gumki pod wtryskiwaczami i nic nie pomogło.Czy może wina leżeć po stronie uszczelki pod kolektorem ssącym?Dodam że gdy auto się rozgrzeje to nie ma żadnego problemu z jazdą.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 lis 2008, 14:43

w ABK przewód podciśnieniowy od serwa idzie bezpośrednio do kolektora ssącego i nie ma tam trójników. Cienki wężyk od obudowy filtra powietrza (2 kawałki) jeden idzie od przepustnicy do takiego zaworka w obudowie filtra a drugi od tego zaworka do obudowy "bączka"który otwiera klapkę zimne/ciepłe w obudowie filtra powietrza. Zaworek jest wewnątrz obudowy, na zewnątrz wystają tylko 2 krućce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl