[2.0 ABK]Skąd zasysa powietrze?
[2.0 ABK]Skąd zasysa powietrze?
Witam.Mam kolejne pytanie.Powiedzcie mi skąd moje autko zasysa powietrze jak jest zimny silnik?Przez filtr powietrza raczej nie bo jak go uruchomie i zatkam wszystkie doloty w filtrze to i tak silnik pracuje.Jak sie rozgrzeje to zaczyna zasysać przez filtr powietrza.Pytam bo mam problem z uruchamianiem silnika gdy jest zimny zarówno na benzynie jak i gazie.Aha i jak działa i do czego służy zawór węgla aktywnego?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
musi zasysać powietrze przez filtr powietrza zawsze. To w obudowie filtra powietrza masz u dołu termostat który otwiera i zamyka klapkę od przepływu powietrza ciepłego (z kolektora wydechowego) i zimnego z nadkola. Jeśli zasysał by lewe powietrze za przepływomierzem to miałbyś kłopoty z jazdą obrotami i wogóle o LPG już nie wspomne.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Jeśli masz problem z odpaleniem na zimnym sprawdź czujnik temperatury-2pinowy
a zawór węgla aktywnego jest to zawór elektromagnetyczny, który po załączeniu silnika i jego nagrzaniu otwierany jest przez urządzenie sterujące silnika, powodując przepływ węglowodorów ze zbiornika z węglem aktywnym do przewodu dolotowego za przepustnicę.
<ok>
a zawór węgla aktywnego jest to zawór elektromagnetyczny, który po załączeniu silnika i jego nagrzaniu otwierany jest przez urządzenie sterujące silnika, powodując przepływ węglowodorów ze zbiornika z węglem aktywnym do przewodu dolotowego za przepustnicę.
<ok>
Dzięki za zaintersowanie moim problemem.
Jesli chodzi o czujnik to wymieniałem i jest to samo, jeśli chodzi zawór węgla aktywnego to sprawdzałem go na wagu robiąc test i działa.Jęsli chodzi o dolot to guma przepływomierza jest nowa, przepływomierz skrecony na sylikon również mikser, klapa od strzałów też.Powiedzcie mi gdzie jest podłączany ten węzyk od filtra powietrza ten od termostatu jest podłączany do przepustnicy razem z przewodem o serwa za pomocą tójnika?Pytam bo miałem wcześniej nieoryginalną obudowe filtra powietrza.Wymieniłem tez gumki pod wtryskiwaczami i nic nie pomogło.Czy może wina leżeć po stronie uszczelki pod kolektorem ssącym?Dodam że gdy auto się rozgrzeje to nie ma żadnego problemu z jazdą.
Jesli chodzi o czujnik to wymieniałem i jest to samo, jeśli chodzi zawór węgla aktywnego to sprawdzałem go na wagu robiąc test i działa.Jęsli chodzi o dolot to guma przepływomierza jest nowa, przepływomierz skrecony na sylikon również mikser, klapa od strzałów też.Powiedzcie mi gdzie jest podłączany ten węzyk od filtra powietrza ten od termostatu jest podłączany do przepustnicy razem z przewodem o serwa za pomocą tójnika?Pytam bo miałem wcześniej nieoryginalną obudowe filtra powietrza.Wymieniłem tez gumki pod wtryskiwaczami i nic nie pomogło.Czy może wina leżeć po stronie uszczelki pod kolektorem ssącym?Dodam że gdy auto się rozgrzeje to nie ma żadnego problemu z jazdą.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
w ABK przewód podciśnieniowy od serwa idzie bezpośrednio do kolektora ssącego i nie ma tam trójników. Cienki wężyk od obudowy filtra powietrza (2 kawałki) jeden idzie od przepustnicy do takiego zaworka w obudowie filtra a drugi od tego zaworka do obudowy "bączka"który otwiera klapkę zimne/ciepłe w obudowie filtra powietrza. Zaworek jest wewnątrz obudowy, na zewnątrz wystają tylko 2 krućce.