Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 TD] Modyfikacje - Turbo K24 - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

[b3 1.6 TD] Modyfikacje - Turbo K24 - foto

Post autor: przemo89_2006 » 08 lis 2008, 23:14

witam, zakladam ten temat z dwoch powodow, po pierwsze mam problem z tym turbem a po drugie naprawde bardzo malo jest o tym modelu w internecie, ciezko znalezc cos konkretnego. problem polega na tym ze turbo K24 nie ma problem napompowac cisnienie dobre, swist jego slychac juz od 1.500rpm i im bardziej wcisnie sie gaz tym bardziej zaczyna swistac ale auto dopiero przy okolo 4000rpm dostaje dobrego kopa(turbo dopiero wtedy dobrze pompuje mimo to ze chodzi caly czas) moze ktos juz spotkal sie z takim problemem?? dodam ze luz na wirniku jest znikomy, lopatki eleganckie, i sprzedawca mnie zapewnia(kumpel z sasiedniej wsi) ze chodzilo ladnie, ale lezalo z 8 miesiecy na polce. prosze o jakas porade.. a i wogole na jakiej zasadzie ten zawor na nim dziala?? jak bedzie zapieczony to moze mielic powietrze i nie pompowac czy cos??
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 15:42 przez przemo89_2006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 lis 2008, 10:29

przemo89_2006 pisze:a i wogole na jakiej zasadzie ten zawor na nim dziala?? jak bedzie zapieczony to moze mielic powietrze i nie pompowac czy cos??
Zawór reguluje klapką przepływ spalin jak jest cały źle wyregulowany bądź zapieczony w pozycji otwartej wtedy turbo nie będzie sprężało tyle ile chcemy. Ale po raz kolejny w tym i w innym jeszcze temacie piszę i powtarzam (i nie tylko ja) weź w końcu podłącz manometr i sprawdź jakie jest doładowanie w czasie jazdy! Bez tego nic się nie dowiesz i możesz siedzieć nad tą turbiną rok czasu i pisać stosy postów. Ewentualnie przyczyn może leżeć nie tylko po stronie turbiny ale i również pompy wtryskowej i jej ustawieniu.

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 09 lis 2008, 12:54

wie ktos jaka ono ma charakterystyke?? od jakich obrotow zacztyna pompowac itp, jak ktos ma informacje na ten temat niech napisze, przyda sie to tez innym bo o tej turbince na tym forum nie ma prawie nic.

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 09 lis 2008, 17:37

to jest duze turbo i na nim silnik na małych obrotach będzie słabo jechał żebys nie wie co robił. wstaw sobie mniejsze albo vnt i nie bedziesz narzekał

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 09 lis 2008, 19:00

a wie ktos moze czy w miejsce k24 mozna wstawic k14??? czy pasuje do kolektora i do wydechu??

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 09 lis 2008, 20:54

kuba2955 pisze:to jest duze turbo i na nim silnik na małych obrotach będzie słabo jechał żebys nie wie co robił. wstaw sobie mniejsze albo vnt i nie bedziesz narzekał
Wiekszy lag nie zawsze jest zły. Do codziennej jazdy po mieście jest lepiej jak bierze z dolu. A do lekkiego ścigania się lub trasy to lepiej jak sie wkreca pózniej.

Ten zawór o ktory ci chodzi to chyba WASTGATE (WG) i on jest sterowany przez czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, jesli on jest walnięty to za szybko otwiera WG ( np w 1.8T powinien zaczać go otwierać przy 0.45 bara) przez co doładowanie idzie w atmosfere zamiast tam gdzie powinno <ok> Zawór nie może sie zapiec ewentualnie uszkadza się membrana przez co puszcza ciśnienie zamiast trzymać. W twoim przypadku dziwna sprawa bo doładowania nie powinno być w pełnym zakresie obrotów...

Popieram SOLSKIERA w 100% zamontuj czujnik doładowania nawet taki przemysłowy za 20 złoty.

P.S.
Poszukaj informacji na www.sreetracing.pl

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 lis 2008, 07:52

labek pisze:Ten zawór o ktory ci chodzi to chyba WASTGATE (WG) i on jest sterowany przez czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Label nie w tym aucie! Tu WG sterowany jest ciśnieniowo prosto z turbiny, osiągnie ciśnienie przełamania sprężyny - otwiera zawór, w wielkim skrócie tu nie ma N75 ;-) Tak jak ja już powiedziałem bez sprawdzenia manometrem ciśnienia w układzie podczas jazdy nie mamy o czym rozmawiać!

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 10 lis 2008, 22:06

moze troche z innej beczki, czy walek od zwyklego diesla rozni sie czyms od turbodiesla??? ma jakies inne katy otwarcia zaworow??

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 11 lis 2008, 08:30

Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie wałki w N/A są ostrzejsze od tych w Turbo.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lis 2008, 09:56

przemo89_2006 pisze:moze troche z innej beczki, czy walek od zwyklego diesla rozni sie czyms od turbodiesla??? ma jakies inne katy otwarcia zaworow??
Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu. PS. Sprawdziłeś manometrem ciśnienie czy dalej nie? Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna a nie sprawdzisz doładowania.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lis 2008, 11:19

Solskier pisze:Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu.
tak i nie :mrgreen:
Solskier pisze:Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna
tak i nie

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 11 lis 2008, 12:19

Solskier pisze:
przemo89_2006 pisze:moze troche z innej beczki, czy walek od zwyklego diesla rozni sie czyms od turbodiesla??? ma jakies inne katy otwarcia zaworow??
Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu. PS. Sprawdziłeś manometrem ciśnienie czy dalej nie? Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna a nie sprawdzisz doładowania.
cisnienia nie sprawdzilem bo nie mam skad dorwac manometru, zamowilem z pewnego serwisu w internecie i niedlugo powinien isc. a i jeszcze jedna ciekawostka, przyspieszylem pompa kat wtrysku i troche mu sie jakby poprawilo...

[ Dodano: 2008-11-11, 12:20 ]
Vision pisze:
Solskier pisze:Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu.
tak i nie :mrgreen:
Solskier pisze:Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna
tak i nie
tzn??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lis 2008, 13:36

u ciebie tak , chodzi o lata produkcji i zmiany , masz słabą pompę 8mm i do tego big turbo , na tym setupie nie będzie dobrze
Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 13:40 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 11 lis 2008, 13:38

Vision pisze:u ciebie tak , chodzi o lata produkcji i zmiany
a dlaczego to u mnie tak?? JP juz jest na chydraulice a ja wlasnie taki posiadam.
Chodzi mi o to czy np walek w JP jest taki sam jak w JR(td)?? Fakt ze turbo jest duze ale jak i pompa jak i turbo pochadza z JR i u siebie mam i pompe z wtryskami i turbo zalozone z tego silnika, a tamten silnik chodzil jak rakieta dopoki go szlak nie trafil(blok pekl z niewiadomego powodu).
Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 13:43 przez przemo89_2006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lis 2008, 13:42

przemo89_2006 pisze:JP juz jest na chydraulice a ja wlasnie taki posiadam.
w tym zmiana

[ Dodano: 2008-11-11, 13:43 ]
;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl