[1.9D 1Y] Bierze olej, co tu począć?
[1.9D 1Y] Bierze olej, co tu począć?
Od roku jeżdżę na zwykłym dieselu 1.9, na liczniku 250tyś, a na oko ze 400tyś , pali super zimny i ciepły, wycieków nie ma, jeżdżę na półsyntetycznym - mobil s 10w/40, olej i filtr zmieniam regularnie nooo iiii na 2tyś km trza mu dolać 0,5 litra oleju :cry:
Co począć? Czy to normalne w tych silnikach? A może przejść na minerał? Możę dodać czegoś do oleju? Proszę o radę. Pozdrawiam.
Co począć? Czy to normalne w tych silnikach? A może przejść na minerał? Możę dodać czegoś do oleju? Proszę o radę. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:46 przez pjoter78, łącznie zmieniany 3 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A może przejść na minerał, dość dużo jeżdżę ze względu na pracę, średnio 1000km/tydzień. Minerała może będzie brał mniej?(?)* No i olej tańszy
*- nie zgodne z regulaminem
*- nie zgodne z regulaminem
Ostatnio zmieniony 19 lis 2008, 23:37 przez pjoter78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Silnikowi raczej nic się nie stanie jeśli przejdziesz na minerał, ale na pewno różnice zauważysz - bądź co bądź minerał jest gęstszy więc w zimę tym bardziej zauważysz różnicę miedzy tymi olejami.
A co do branie, to ciężko powiedzieć. Zbyt dużo czynników zmiennych. U mnie akurat na minerale brał tyle samo co po zmianie na półsyntetyk.
A co do branie, to ciężko powiedzieć. Zbyt dużo czynników zmiennych. U mnie akurat na minerale brał tyle samo co po zmianie na półsyntetyk.
Poczekaj nie rozpędzaj się,a może to jest to co trapi stare vw--uszczelniacze zaworowe!A wracając do olei mineralnych i półsyntetycznych,to nawet jak pije ten olej to w życiu bym nie przeszedł na mineralny,jak grzebiecie coś to wiecie jak wygląda po rozbiórce silnik eksploatowany na mineralu a jak na syntetyku lub półsyntetyku,poza tym to jak przenoszone są tarcia w zimie przy -20 na układzie korbowo-tłokowym na oleju mineralnym który ma marne parametry przy tych temperaturach,co najbardziej w tych warunkach odbija się na ułożyskowaniu turbiny.
Powiem tak. Ja bym wymienił uszczelniacze!. Koszt nie jest duży ok 150 zł z robocizną, a napewno pomoże bo jak sądzę pewnie nie były wymieniane od nowości a guma jak wiado ma też swoją wytrzymałość nawet nie eksploatowana po kilku latach zupełnie traci swoje właściwości. Co do pierścieni, generalnie kwalifikują się do wymiany po 400-500 tyś. Natomiast jeśli chodzi o zmianę oleju na mineralny, to zgodzę się kolegami TO ZŁY POMYSŁ jeśli czodzi o diesla.
to wymien uszczelniacze,co Ci zalezy,mały koszt a może sie opłaci.Żelazny pisze:Mi jak by bral 0,5l na 2tys km to bylo by fajnie Na chwile obecna bierze mi 1l na 1tys km :shock: I co ja mam zrobic? Ja mam 80 b4 1.9 TDI przebieg niby 210tys ale pewnie jest ponad 300. Moj rowniez pali bez problemu i chodzi rowno.
Fabryka podała taką normę, by nie było reklamacji w okresie gwarancji. Niestety moim zdaniem zużycie jest zbyt duże. Zmień uszczelniacze na początek i poprawa będzie znaczna.kamil9319 pisze:Wszystko jest ok. Na 2 tyś km 0,5 litra oleju to tak jakby nic nie brał. Całkowicie mieści sie w normie. Systematycznie dolewaj i niczym sie nie przejmuj. Pod żadnym pozorem nie wlewaj minerała bo nie lubi go turbina.