Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D 1Y] Bierze olej, co tu począć?

pjoter78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 kwie 2008, 00:52

[1.9D 1Y] Bierze olej, co tu począć?

Post autor: pjoter78 » 11 lis 2008, 21:43

Od roku jeżdżę na zwykłym dieselu 1.9, na liczniku 250tyś, a na oko ze 400tyś :-D , pali super zimny i ciepły, wycieków nie ma, jeżdżę na półsyntetycznym - mobil s 10w/40, olej i filtr zmieniam regularnie nooo iiii na 2tyś km trza mu dolać 0,5 litra oleju :cry:
Co począć? Czy to normalne w tych silnikach? A może przejść na minerał? Możę dodać czegoś do oleju? Proszę o radę. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:46 przez pjoter78, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2008, 21:56

Dolej mu tego pół litra na te 2 tyś i nie przejmuj się. Taka jest moja rada. Jak chodzi dobrze, pali dobrze to nie ma co się przejmować.

pjoter78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 kwie 2008, 00:52

Post autor: pjoter78 » 11 lis 2008, 22:01

A może przejść na minerał, dość dużo jeżdżę ze względu na pracę, średnio 1000km/tydzień. Minerała może będzie brał mniej?(?)* No i olej tańszy :-)

*- nie zgodne z regulaminem
Ostatnio zmieniony 19 lis 2008, 23:37 przez pjoter78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2008, 22:21

Silnikowi raczej nic się nie stanie jeśli przejdziesz na minerał, ale na pewno różnice zauważysz - bądź co bądź minerał jest gęstszy więc w zimę tym bardziej zauważysz różnicę miedzy tymi olejami.

A co do branie, to ciężko powiedzieć. Zbyt dużo czynników zmiennych. U mnie akurat na minerale brał tyle samo co po zmianie na półsyntetyk.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 13 lis 2008, 19:19

Poczekaj nie rozpędzaj się,a może to jest to co trapi stare vw--uszczelniacze zaworowe!A wracając do olei mineralnych i półsyntetycznych,to nawet jak pije ten olej to w życiu bym nie przeszedł na mineralny,jak grzebiecie coś to wiecie jak wygląda po rozbiórce silnik eksploatowany na mineralu a jak na syntetyku lub półsyntetyku,poza tym to jak przenoszone są tarcia w zimie przy -20 na układzie korbowo-tłokowym na oleju mineralnym który ma marne parametry przy tych temperaturach,co najbardziej w tych warunkach odbija się na ułożyskowaniu turbiny.

kamil9319
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:36
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: kamil9319 » 13 lis 2008, 20:56

Wszystko jest ok. Na 2 tyś km 0,5 litra oleju to tak jakby nic nie brał. Całkowicie mieści sie w normie. Systematycznie dolewaj i niczym sie nie przejmuj. Pod żadnym pozorem nie wlewaj minerała bo nie lubi go turbina.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 13 lis 2008, 21:02

Pod żadnym pozorem nie wlewaj minerała bo nie lubi go turbina.
pjoter78 ma silnik wolnossący :-P

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 13 lis 2008, 21:07

Ups,też to przeoczyłem ze niema turbinki co nie zmienia faktu ze mineral to do poloneza!

kamil9319
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:36
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: kamil9319 » 13 lis 2008, 21:20

Sory zapomniałem że to silnik wolnossący ale mimo to odradzam olej mineralny. Lepiej go trochę dolać a w zimie mieć pewniejsze odpalenie.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 lis 2008, 23:13

mi bierze dokladnie tyle samo tyle ze w 1Z. Nie przejmuj sie tym i nie zmieniaj na olej mineralny.

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 20 lis 2008, 17:03

Powiem tak. Ja bym wymienił uszczelniacze!. Koszt nie jest duży ok 150 zł z robocizną, a napewno pomoże bo jak sądzę pewnie nie były wymieniane od nowości a guma jak wiado ma też swoją wytrzymałość nawet nie eksploatowana po kilku latach zupełnie traci swoje właściwości. Co do pierścieni, generalnie kwalifikują się do wymiany po 400-500 tyś. Natomiast jeśli chodzi o zmianę oleju na mineralny, to zgodzę się kolegami TO ZŁY POMYSŁ jeśli czodzi o diesla.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 20 lis 2008, 19:18

Panie, tyle to nowe passaty biorą...
możesz spróbować z tymi uszczelniaczami, ale ja bym się nie przejmował. oleju nie zmieniaj, bo będziesz klął.

Żelazny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2008, 08:12

Post autor: Żelazny » 21 lis 2008, 21:46

Mi jak by bral 0,5l na 2tys km to bylo by fajnie :) Na chwile obecna bierze mi 1l na 1tys km :shock: I co ja mam zrobic? :( Ja mam 80 b4 1.9 TDI przebieg niby 210tys ale pewnie jest ponad 300. Moj rowniez pali bez problemu i chodzi rowno.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 21 lis 2008, 22:11

Żelazny pisze:Mi jak by bral 0,5l na 2tys km to bylo by fajnie :) Na chwile obecna bierze mi 1l na 1tys km :shock: I co ja mam zrobic? :( Ja mam 80 b4 1.9 TDI przebieg niby 210tys ale pewnie jest ponad 300. Moj rowniez pali bez problemu i chodzi rowno.
to wymien uszczelniacze,co Ci zalezy,mały koszt a może sie opłaci.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lis 2008, 23:04

kamil9319 pisze:Wszystko jest ok. Na 2 tyś km 0,5 litra oleju to tak jakby nic nie brał. Całkowicie mieści sie w normie. Systematycznie dolewaj i niczym sie nie przejmuj. Pod żadnym pozorem nie wlewaj minerała bo nie lubi go turbina.
Fabryka podała taką normę, by nie było reklamacji w okresie gwarancji. Niestety moim zdaniem zużycie jest zbyt duże. Zmień uszczelniacze na początek i poprawa będzie znaczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl