[2.0 b4 ABT + LPG] dusi sie na kazdym biegu
minimalnie może wzrosnąc, bo komp wtedy nie będzie otrzymywał danych z sondy i będzie podkładał wartości domyślneNieściak pisze:a o ile moze wzrosnąć?? Bo sie wacham cy nie odłączyć
pare dni ewentualnie możesz tak pojeździc ale niezadługo, bo brak sondy źle wpłynie na katalizator. sonda bada bowiem zawartośc mieszanki czy nie jest ona zbyt bogata i sygnalizuje to do kompa. jeśli będziesz jeździł z odpiętą sondą dłuższy czas, to katalizator powie dysyc :lol:
Sondę możesz kupic uniwersalną (wtedy wyjdzie taniej niż dedykowana czyli ta z wtyczkami) i podłączyc ją wg instrukcji z forum.
Do ABT mogę polecic sondę NGK/NTK symbol: OZA624-E3
W sklepie taka sonda kosztuje ok. 170 zł (wysterczy przelutowac wtyczki tak aby kable miały taką samą długośc jak przy ori sondzie i połowa kasy zostaje w kieszeni) <ok>
Aha no i nie wykręcaj starej sondy na siłę bo zerwiesz gwint.
Na forum znajdziesz wyjaśnione krok po kroku jak wymienic sondę i zrobic adaptację. Nie jest to trudne.
sonda zmniejsza zużycie katalizatora więc jak ją odepniesz, to nietrudno się domyślic, że czym dłużej będziesz tak jeździł, tym gorzej dla katalizatora.Nieściak pisze:czyli jak ja jeżdze głownie tylko w weekend i robie wtedy tak 100-120km to nic mu sie nie stanie jak tak przejeżdze 3tygodnie??
nie kupuj najtańszego badziewia z allegro.Nieściak pisze:na allegro to były po 80-90zł zamienniki to cy takie mogą być??
Dodam, że w ASO Audi sonda kosztuje 580 zł, więc kupno uniwersalnej sondy za 170 zł, której symbol Ci podałem wyżej jest chyba dobrym rozwiązaniem, bo kupujesz sondę renomowanego producenta
A poza tym wszystko o czym teraz rozmawiamy było już na forum.