Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 b4 ABT + LPG] dusi sie na kazdym biegu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lis 2008, 15:25

Jeżeli nie bedzie sie dusił to winna jest sonda , jeżeli nadal bedzie to trzeba szukac przyczynny gdzie indziej

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 09 lis 2008, 00:18

jak wymienić sondę lambda?? ma ktoś może jakieś foto story??

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 09 lis 2008, 09:45

Nieściak pisze:jak wymienić sondę lambda?? ma ktoś może jakieś foto story??
Jeśli potrafisz wymienić świecę zapłonową to i dasz radę wymienić sondę. Problem może być tylko z jej odkręceniem jeśli jest zapieczona dlatego trzeba to robić z wyczuciem.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 09 lis 2008, 20:14

a gdzie dokladnie ona jest??

archi2340

Post autor: archi2340 » 10 lis 2008, 23:46

spójrz od góry z lewej strony za filtr powietrza, powinna być widoczna

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 11 lis 2008, 21:17

ok znalazłem go i odłączyłem i jak ręką odjął:) wogule się nie dusił ani nic:) i teraz nasuwa mi się jedno pytanie:
Bo będę miał dopiero za miesiąc kasę aby kupić nowy to czy do tego czasu mogę ją sobie odpiąć?? i czy to zaszkodzi silnikowi albo czy zwiększy spalanie?

archi2340

Post autor: archi2340 » 11 lis 2008, 23:11

myślę na 99% że spalanie wzrośnie, a silnikowi raczej nie zaszkodzi, a mam pytanko tak przy okazji: czy zmasowanie sondy przy instalacji gazowej równoznaczne jest z jej brakiem działania?

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 12 lis 2008, 09:52

a o ile moze wzrosnąć?? Bo sie wacham cy nie odłączyć :mrgreen:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 lis 2008, 10:33

Nieściak pisze:a o ile moze wzrosnąć?? Bo sie wacham cy nie odłączyć
minimalnie może wzrosnąc, bo komp wtedy nie będzie otrzymywał danych z sondy i będzie podkładał wartości domyślne
pare dni ewentualnie możesz tak pojeździc ale niezadługo, bo brak sondy źle wpłynie na katalizator. sonda bada bowiem zawartośc mieszanki czy nie jest ona zbyt bogata i sygnalizuje to do kompa. jeśli będziesz jeździł z odpiętą sondą dłuższy czas, to katalizator powie dysyc :lol:
Sondę możesz kupic uniwersalną (wtedy wyjdzie taniej niż dedykowana czyli ta z wtyczkami) i podłączyc ją wg instrukcji z forum.
Do ABT mogę polecic sondę NGK/NTK symbol: OZA624-E3
W sklepie taka sonda kosztuje ok. 170 zł (wysterczy przelutowac wtyczki tak aby kable miały taką samą długośc jak przy ori sondzie i połowa kasy zostaje w kieszeni) <ok>
Aha no i nie wykręcaj starej sondy na siłę bo zerwiesz gwint.
Na forum znajdziesz wyjaśnione krok po kroku jak wymienic sondę i zrobic adaptację. Nie jest to trudne.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 12 lis 2008, 13:23

czyli jak ja jeżdze głownie tylko w weekend i robie wtedy tak 100-120km to nic mu sie nie stanie jak tak przejeżdze 3tygodnie??
jak patrzyłem na allegro to były po 80-90zł zamienniki to cy takie mogą być??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 lis 2008, 13:44

Nieściak pisze:czyli jak ja jeżdze głownie tylko w weekend i robie wtedy tak 100-120km to nic mu sie nie stanie jak tak przejeżdze 3tygodnie??
sonda zmniejsza zużycie katalizatora więc jak ją odepniesz, to nietrudno się domyślic, że czym dłużej będziesz tak jeździł, tym gorzej dla katalizatora.
Nieściak pisze:na allegro to były po 80-90zł zamienniki to cy takie mogą być??
nie kupuj najtańszego badziewia z allegro.
Dodam, że w ASO Audi sonda kosztuje 580 zł, więc kupno uniwersalnej sondy za 170 zł, której symbol Ci podałem wyżej jest chyba dobrym rozwiązaniem, bo kupujesz sondę renomowanego producenta :-)
A poza tym wszystko o czym teraz rozmawiamy było już na forum.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 12 lis 2008, 23:05

a ilu przewodowa powinna być ta sonda??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 lis 2008, 10:10

Nieściak pisze:ilu przewodowa powinna być ta sonda??
trzy. podałem CI przecież jej symbol. to wszystko było na forum wielokrotnie więc może spróbuj użyc szukajki zanim zaraz zapytasz jakie kolory mają te przewody i który do czego :lol:

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 13 lis 2008, 10:12

Nieściak pisze:a ilu przewodowa powinna być ta sonda??
Sonda do ABT ma 3 przewody ale jak kupisz uniwersalną 4 przewodową to też nic się nie stanie. 4-ty przewód podłączysz do masy.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 13 lis 2008, 11:08

szukałem jej w necie po numerze to nie byłem pewny czy dobrze znalazłem. Bo niby rodzaj był ten sam ale bez numeru i dlatego zapytałem o ilość kabli aby się upewnic :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl