[2,0 ABT] przekładka silnika
[2,0 ABT] przekładka silnika
Mam pytanie,czy można za silnik 2,0 ABT włożyc silnik 2,0 ABK?Ponieważ ten pierwszy odmówił posłuszeństwa,a znalazłem w ładnym stanie silnik tyle że o symbolu ABK.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, 19:48 przez Bodzio23, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Jeszcze jezdzi ale strasznie tłuką sie zawory i bardzo kopci,zużywa srednio 0,6-0,8litra oleju na 1000km.Powiedział mi mechanik że silnik do remontu,wiec zacząłem szukac i znalazłem silnik w dobrym stanie tyle że o symbolu ABK,stąd moje pytanie.Ale przekładam goły silnik cały osprzęt jest ze starego,więc cała instalacja powinna pasowac,jak dam inną wiązke ECU reszta będzie pasowac-komputer i inne?
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, 19:41 przez Bodzio23, łącznie zmieniany 1 raz.
Bodzio23, jeśli chodzi o swapa ABT na ABK, to wiele było na ten temat na forum i generalnie wszystkie wątki na ten tamat kończyły się stwierdzeniem, że to nieopłacalny interes. więc może lepiej naprawić Twój silnik, bo może to wyjść jednak taniej :roll:
zyżycie 0,6 litra oleju na 1000 km nie jest jeszcze takie duże. kopcenie na biało połączone ze zużywaniem płynu do chłodnic może świadczyć zużytej uszczelce pod głowicą.
stukanie zaworów może być spowodowane źle ustawionym zapłonem.
jeśli szklanki Ci stukają, to możesz pokusić się o ich wymianę.
zyżycie 0,6 litra oleju na 1000 km nie jest jeszcze takie duże. kopcenie na biało połączone ze zużywaniem płynu do chłodnic może świadczyć zużytej uszczelce pod głowicą.
stukanie zaworów może być spowodowane źle ustawionym zapłonem.
jeśli szklanki Ci stukają, to możesz pokusić się o ich wymianę.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, 19:41 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Robocizna przy głowicy plus materiał (nowe prowadnice i uszczelniacze) to w moich rodzinnych stronach koszt 250 PLN - remont kompleksowy. Zdjęcie starej głowicy i założenie nowej to 150 PLN. Nowe szpilki głowicy 35 PLN, nowe 2 uszczelki to koszt 100 - 120 PLN, popychacze INA z Allegro to koszt 150 PLN - jeżeli jest taka potrzeba.Bodzio23 pisze:Płynu chłodniczego mi nie ubywa ale kopci na biało poza tym korek od pokrywy zaworów byłby spieniony a nie jest,zapłon mi niedawno mechanik ustawiał ale dalej zawory słychac.ogółnie myśle że trzebaby zrobic głowice no i pierscienie,ale nawet nie wiem jakie to koszty?
Wymiana oleju i płynu w zależności od stanu i woli właściciela.
Przekładka na ABK jest nieopłacalna w przypadku zlecenia usługi fachowcowi.
mialem podobny dylemat... podobnie jak koledzy polecam remont, po remoncie silnik przejedzie Ci jeszcze przynajmniej 100 000...czyli pewnie do smierci
mnie remont kosztowal 2400 i obejmowal: zrobienie glowicy, uszczelke, jeden tlok,pierscienie, rozrzad, sprzeglo no i przy okazji jakies uszczelki i rozne pierdoly. odrazu alej polsyntetyczny. ogolnie odrazu czuc roznice, samochod znow ma 115 koni:](ABK), teraz walcze z innymi rzeczami jak falujace obroty na gazie itp..ale to juz sa niuansy:] (cena u mechanika w warszawie)
mnie remont kosztowal 2400 i obejmowal: zrobienie glowicy, uszczelke, jeden tlok,pierscienie, rozrzad, sprzeglo no i przy okazji jakies uszczelki i rozne pierdoly. odrazu alej polsyntetyczny. ogolnie odrazu czuc roznice, samochod znow ma 115 koni:](ABK), teraz walcze z innymi rzeczami jak falujace obroty na gazie itp..ale to juz sa niuansy:] (cena u mechanika w warszawie)