Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Pytania odnośnie silnika 1.6TD.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 lis 2008, 16:56

Vision pisze:wszystko można tylko $$$$
właśnie, a nieraz widziałam w ogłoszeniach, ze juz nawet za 1500 albo i mniej mozna sobie kupić całego "dawce części" i silnik OK , bo autko ma tył skasowany czy scharatane boki albo dach po wypadku i takie okazje sie trafiają ale nie od handlarzy i polować normalnie trzeba, bo od razu znikają w jeden dwa dni te ogłoszenia, tylko wtedy mieć gdzie trzymac i znajomego laweciarza co zwiezie takie autko i mozna sobie potem rzeźbić <ok>

[ Dodano: 2008-11-07, 17:02 ]
i tak patrzylam teraz, przypadkiem znalazłam TD na czesci ale nie napisał ceny:
http://allegro.pl/show_item.php?item=473704865
spiczi a moze motor z niego?? akurat TD i na aucie siedzi, odpalisz bedziesz wiedział.. ciekawe ile tylko chce za niego
a tu drugi: http://otomoto.pl/audi-80-wszystkie-cze ... 00107.html
chyba tak mniejsze ryzyko kupić motor niz jak wyjęty jest

[ Dodano: 2008-11-07, 17:07 ]
tylko jeden w jednym koncu Polski a drugi w drugim :-|

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 lis 2008, 22:18

Z tego co widzę to pompa wtryskowa jest nie co inna niż u mnie. Nie ma między innymi słowniczka który jest u mnie. Jest za to taka sama jak ma obecnie moj wujaszek, tylko że on miał robioną przekładkę silnika z jakiegoś Golfa.

Co do pompki to jest nie podłączona. Jej zadaniem jest chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika w przypadku gdybyś ostro katowała silnik i nie odczekała chwili przed wyłączeniem silnika.

No i standardzik, czyli urwane uchwyty bagnetu. Mam to samo :-/

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 lis 2008, 22:25

Labiel pisze:Co do pompki to jest nie podłączona. Jej zadaniem jest chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika w przypadku gdybyś ostro katowała silnik i nie odczekała chwili przed wyłączeniem silnika.
mam tę ksiązkę http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,24/ oraz Etke 7 zaraz zaczne tego szukac, gdzie i jak to podłączyc, moze mi sie uda i auto nie wybuchnie ;)

no a ten bagnet własnie taki jest, ze podnosi sie do góry, może kiedyś mi sie uda upolować gdzieś dobry to sobie podmienie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 lis 2008, 22:29

W Golfie też miałem popsuty ten bagnet i w audi też mam.

Co do tej pompki to jeden kabel idzie chyba do plusa, pewnie przez skrzynkę bezpieczników, a drugi bierze minus z czujnika który powinien znajdować się na turbinie.

Awatar użytkownika
razormen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 gru 2007, 12:37
Lokalizacja: Strzyzów

Post autor: razormen » 09 lis 2008, 18:48

Włączę się tutaj do dyskusji, ponieważ jest jeszcze dość istotna różnica w budowie wewnętrznej TurboDieselka, a mianowicie posiada on chłodzone natryskowo olejem denka tłoków, a "zwykły" dieselek takiego bajeru nie posiada. Może to okazać się istotną przeszkodą dla kogoś kto wyraża chęć "uturbienia" wolnossącego klekota (znaczne zmniejszenie jego żywotności) SWAP'ów się to nie tyczy oczywiście :-)
Labiel pisze:W Golfie też miałem popsuty ten bagnet i w audi też mam.
Podstawa bagnetu około 2zł wiec nie takie wielkie koszta

Fiodor85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2008, 16:42

Post autor: Fiodor85 » 10 lis 2008, 18:18

mam pytanie co do tej pompki, mam audi 90 b2 1.6 td ostatnio przekładałem silnik z golfa, ale gość tamtą turbinę wykręcił i włożył mi taką jak jest na zdjęciach powyżej ze starego silnika, ale nie podłączył jej do tej pompki, bo z drugiej strony nie ma w bloku krućca na przewód od turbiny. Stąd moje pytanie czy podlączyć ten przewód pod tą pompkę bez drugiego idącego do bloku, czy zaślepić jakoś te przewody, czy może całkiem wyrzucić tą pompkę, a może jest jakieś inne wyjście?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 lis 2008, 08:06

Witam, na poprzednich stronach tego wątku przewinęła się dyskusja o wentylatorach od chłodnicy w dieslach i u mnie w SB są dwa, z tym, że tylko jeden ma napęd elektryczny, a drugi jest napędzany paskiem z pierwszego i też są to wentylatory dwubiegowe i jestem pewien, że były tam zamontowane fabrycznie, tak więc wydaje mi się, że właśnie takie powinny być montowane w SB, co ciekawe te wentylatory prawie w ogóle sie nie włączają, od kiedy ja mam to auto, to tylko raz zauważyłem, że się włączyły :mrgreen:

A co do pompki to na 100% takie montowano w SB, a przynajmniej mój to ma i nie było to dokładane, nie widzę natomiast sensu podpinania pompki jak nie ma dokąd podłączyć drugiego przewodu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2008, 10:06

Patrzyłem przed chwilą do ETKI jak to jest z tymi chłodnicami w SB. I na 100% mogę teraz powiedzieć:

1. Jeden wentylator dla silników SB bez haka holowniczego - tak jak jest u mnie.
2. Dwa wentylatory dla silnika SB w przypadku aut z seryjnym hakiem holowniczym, bądź z klimatyzacją, lub z przeznaczeniem dla ciepłych krajów.

Mój pochodzi z rynku Austriackiego, nie miał haku ani klimy więc ma pojedynczy wentylator.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 lis 2008, 14:03

A to ciekawa sprawa, bo mój nie miał fabrycznie haka a ma dwa wentylatory, z tego, co wiem, to do ciepłych krajów był przeznaczony RA, a nie SB, choć moge się mylić :roll:

P.S. Czy każdy SB ma dodatkową chłodnicę oleju :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2008, 14:07

Nie wiem, ale w ETCE po wpisaniu "chłodnica oleju" wyskakuje jedynie że coś takiego było w silnikach o kodzie SB. Nie ma żadnych innych informacji jak w przypadku osłony chłodnicy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 lis 2008, 14:11

No to teraz totalnie sie pogubiłem :roll:
W takim razie czym różni się RA od SB ?
Szukałem informacji na ten temat i nie mogę nic poszukać.

P.S. Czy to prawda, że niektóre wersje SB mają na tej chłodnicy wentylator :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2008, 14:16

Jeszcze takie spostrzeżenie. Przeszukując ETKĘ patrzyłem na rok modelowy 91 czyli taki jak mam ja. Nigdzie tam nie było wzmianek o silniku RA. Dopiero jak zajrzałem do starszych roczników np 88 pojawił się RA. Z tego wynika że RA nie był dostępny już w ostatnich wydaniach B3.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 lis 2008, 14:26

Moje Audi jest z 1989r, tak więc wtedy RA był dostępny, nadal nie wiem czym ten silnik różni się od SB :roll: :evil:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2008, 14:50

Od rocznika 90 znika RA z tego co widzę.

Zauważyłem jeszcze że w przypadku SB w autkach z hakiem była montowana dodatkowa kierownica powietrza dla chłodnicy płynu. To taki plastik montowany u dołu i po bokach chłodnicy.

Co do różnic między SB a RA poszukaj na forum. Gdzieś już o tym prawiliśmy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2008, 14:59

Informacje z ETKI podłóg roku modelowego 89:

Bloki niby te same, różnice jeśli chodzi o numery są w pompach wtryskowych (Etka rozróżnia inną dla SB inną dla RA), tak samo jeśli chodzi o głowice. Oba silniki miały dodatkową pompę wody jak i chłodnice oleju. Różnic nie ma też jeśli chodzi o turbinę i wtryski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl