Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Pytania odnośnie silnika 1.6TD.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

[ALL] Pytania odnośnie silnika 1.6TD.

Post autor: spiczi » 03 lis 2008, 22:47

Drodzy forumowicze ponieważ silnik w moim autku (1,6d) kończy już coraz bardziej swój żywot i idzie zima i sądze, że jak będą mrozy to będzie ciężko go odpalić więc już od długiego czasu zabieram się za remont (gotówka już jest :mrgreen: ) i równolegle rozglądam się za jakąś używką 1,6td, bo 1,6d mam już dwa (jeden w aucie a drugi w garażu -oba do remontu) i ostatnio wypatrzyłem za kase poniżej 500zl silnik z 91r 1,6td (silnik leży od 10miesięcy nie używany) jednak mam do gościa koło 150km w jedną stronę i poprosiłem go o zdjęcia. może nie wyglądają zbyt zachęcająco mimo wszystko proszę o komentarze. Na co zwrócić uwage jadąc oglądać silnik? Wiem, że najlepszy to SB, ale jest jeszcze kilka pytań: jakie jest najlepsze turbo? jak sprawdzić jego stan? i co będzie mi potrzebne oprócz silnika żeby zamontować go do mojego auta?
Wiem że potrzebny będzie inny filtr powietrza, ale widać że brakuje też chyba węży przy turbo.
daje zdjęcia (wiem że nie wyglądają zachęcająco)
Obrazek
zastanawia mnie ta rurka na pierwszym zdjęciu wychodzaca od turbo,gdzie ona powinna iśc?
Obrazek
Obrazek

pozdrawiam i dziękuje za rady <piwo>
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:04 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2008, 23:18

Co do turbiny to o ile się nie mylę Garett T2 czyli takie jak jest u mnie. Jedyne to możesz sprawdzić to luz na wirniku. Najlepiej gdyby był jak najmniejszy.

Ta rurka idąca od turbo to część jej układu chłodzenia. Łączy się z elektryczną pompką układu chłodzenia a ta z resztą układu.

Co do samego silnika to niestety chyba wizualnie nic nie da się powiedzieć. Możesz jedynie sprawdzić czy ma zalany olej, bo jeśli bez oleju stał tak przez 10miesięcy to może być kiszka.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 lis 2008, 23:37

A co może być jeśli stał bez oleju? przecież on i tak zleciał na dno.
więc trzeba będzie mi jakąś dodatkową pompe wody? kurde to wszystko się komplikuje i coraz wiecej rzeczy trzeba oprócz silnika :-?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lis 2008, 13:42

spiczi pisze:A co może być jeśli stał bez oleju? przecież on i tak zleciał na dno.
Trudno mi powiedzieć. Raczej nic mu się nie powinno stać. U mnie w garażu leżał kiedyś silnik, tyle że był rozłożony na czynniki pierwsze i tak gdzie nie było oleju - korby na przykład, wyszedł rdzawy nalot :-?
spiczi pisze:więc trzeba będzie mi jakąś dodatkową pompe wody
Niekoniecznie. Ta pompka ma się włączać jak będziesz katował auto i zaraz po takiej jeździe wyłączysz go. Wtedy ta pompka załączy się i będzie chłodzić chłodzić turbinę. Ale bez niej też się obejdzie. Nie wszystkie 1,6TD mają takie cudo. Podepniesz się poprostu pod obieg chłodzenia z pominięciem pompki.

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 04 lis 2008, 14:56

Podepniesz się poprostu pod obieg chłodzenia z pominięciem pompki.
Ja tak jeździłem prawie rok, bo mi ta pompka ciekła i było oki. Rok temu ją zakleiłem i założyłem, ale jeszcze nigdy nie słyszałem żeby się włączyła. Zawsze jednak po jeździe czekam chwilę zanim zgaszę silnik (czasem nawet 1-2 min).

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 04 lis 2008, 15:05

spiczi, z całym szacunkiem ale chyba uciekasz z deszczu pod rynnę, a po kupnie następnego silnika (którego notabene nawet nie sprawdzisz bo nie masz jak - więc zakup praktycznie w ciemno) sytuacja się na pewno wiele nie poprawi.
tak się składa, że naczytałem się już troche o Twoich przeprawach z autem i ja jako osoba postronna mogę CI powiedzieć, że na Twoim miejscu nie kupowałbym żadnego dodatkowego silnika bo to wywalony pieniądz (przypomnę, że masz już dwa silniki, a trzeci na pewno nie będzie w o wiele lepszym stanie niż te co masz i kupe kasy wrzucisz w jego naprawę - o ile w ogóle uda Ci się go uruchomić).
więc zamiast pakować się w niepotrzebne koszty, które i tak Ci się nie zwrócą, doprowadź auto do używalności, sprzedaj je i kup inna Audiczkę - w lepszym stanie i z lepszym wyposażeniem, a będziesz bardziej zadowolony i na to samo wyjdziesz, bo jeśli wliczysz koszty nabycia nowego silnika i doprowadzenia go do używalności, to wcale zmiana auta na lepsze nie będzie o wiele drożasza, a w dłuższym okresie chyba jednak lepiej na tym wyjdziesz. w tą budę co masz chyba nie ma sensu pakować siększych pieniędzy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 lis 2008, 16:00

grze pisze:spiczi, z całym szacunkiem .........masz chyba nie ma sensu pakować siększych pieniędzy.
Kolego pewnie masz racje we wszystkim co napisałeś i Twoja rada zmiany auta też jest dobra, ale jest kilka ale:
za to auto z kończącym się silnikiem (bierze 3litry oleju na 10tys km, jak silnik złapie już koło 80°C to świeci na wolnych obrotach kontrolka od smarowania) i to nie są wszystkie jej wady :-? i za takie auto nikt nie da mi pewnie więcej niż 3 tys a może nawet tyle nie dostane :-? . Remont tego silnika co mam to koszt koło 1tys zł.
I nawet jak już bym go sprzedał to na b4 mnie niestać bo takie zaczynaja się od 7tys (tylko diesel mnie interesuje). A jak kupie znowu b3 to ona będzie miała już co najmniej 17lat więc cudów nie ma co oczekiwać. Na wyposazeniu mi kompletnie nie zależy (w tej nie mam żadnego , nawet wspomagania i nie narzekam). I jak nawet bym kupił b3 z 90-91r to wybule za ni ą z 5-6tys, plus później rejestracja, oleje, ubezbieczenie itp.
Nie jest łatwo jak się nie ma kasy.
Za 5-6 tys da się znaleźć vw golfa3 z lat 92-94 ale tam cienko z blachami :-/ . Żadne wyjście nie jest dobre.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 04 lis 2008, 19:01

dziwny ten silnik
wlot kolektora ssacego jest tak jak w 70km silnikach turbo garrett t2 wystepował tylko w SB
ja bym brał za 500zł to prawie za darmo niech ci da pisemna gwarancje na 1miesiac założysz odpalisz zrobisz kilkaset km i bedziesz wiedział czy warto
ja swojego SB kupowałem w ciemno w dodatku przyjechał z Bytomia ja jestem ze Szczecina tylko widząc go tylko na zdjeciach i opłaciło sie byłem bardzo zadowolony z silnika wymieniłem tylko uszczelke pod głowica bo ciekła na samym początku dowalałem koksu wymieniłem turbo dołozyłem fmic wyskoczyło 106km na hamowni zrobiłem 50tys km i sprzedałem auto ;-)
nie wydajesz kilku tysiecy złotych na silnik tylko pare stówek a to że ma wyciek niema co sie przejmować silnik nie jest pierwszej młodości

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 lis 2008, 23:01

Ja bym go brał nawet jak by zajechany na amen bo za 500 zeta.Nawet jakby go trzeba było remontować. Ja za niedługo tez będę robił swap na SB tylko mi brakuje bloku miski olejowe IC i parę pierdów i jak liczyłem koszty to mnie to wyjdzie ok 2000tys.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 lis 2008, 23:10

matt1988 pisze:Ja bym go brał nawet jak by zajechany na amen bo za 500 zeta.Nawet jakby go trzeba było remontować. Ja za niedługo tez będę robił swap na SB tylko mi brakuje bloku miski olejowe IC i parę pierdów i jak liczyłem koszty to mnie to wyjdzie ok 2000tys.
jak masz dać tyle to napisz do gościa i podjeć obejrzec. za kompletny silnik chce 1500zl tu masz link do aukcji : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6800107

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 lis 2008, 23:14

Tylko ze jak zrobię kapitalny remont to wiem co mam a jak kupie używkę co ma 500 tys km i się wysra po pól roku to będzie kicha. Jeszcze zamierzam go trochę podkrecic

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 lis 2008, 23:24

matt1988 pisze:Ja bym go brał nawet jak by zajechany na amen bo za 500 zeta.Nawet jakby go trzeba było remontować. Ja za niedługo tez będę robił swap na SB tylko mi brakuje bloku miski olejowe IC i parę pierdów i jak liczyłem koszty to mnie to wyjdzie ok 2000tys.
czyli co już masz? bo skoro nie masz bloku to nie wiele masz? chyba nie będziesz brał częsci z "jk"? poza tym do TD trzeba chyba większą chłodnice :-?

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 04 lis 2008, 23:43

spiczi pisze:poza tym do TD trzeba chyba większą chłodnice
nom, taką dokładnie viewtopic.php?t=22459 ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 lis 2008, 00:00

Gosia pisze:
spiczi pisze:poza tym do TD trzeba chyba większą chłodnice
nom, taką dokładnie viewtopic.php?t=22459 ;-)
to chyba nie do końca jest jednak prawda, bo jak np wejdziesz do intercars i wybierzesz b3 1,6d a pozniej 1,6td to pokazuje te same odpowiedniki :roll:

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 05 lis 2008, 00:30

hmmm, chyba ze mi sie pomyliło i tylko do benzyny 1,6 albo 1,8 jest ta mniejsza 4xx cm, teraz nie pamietam ile ale duzo mniejsza, w sumie diesle mogą mieć takie same

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl