[ALL] Pytania odnośnie silnika 1.6TD.
[ALL] Pytania odnośnie silnika 1.6TD.
Drodzy forumowicze ponieważ silnik w moim autku (1,6d) kończy już coraz bardziej swój żywot i idzie zima i sądze, że jak będą mrozy to będzie ciężko go odpalić więc już od długiego czasu zabieram się za remont (gotówka już jest :mrgreen: ) i równolegle rozglądam się za jakąś używką 1,6td, bo 1,6d mam już dwa (jeden w aucie a drugi w garażu -oba do remontu) i ostatnio wypatrzyłem za kase poniżej 500zl silnik z 91r 1,6td (silnik leży od 10miesięcy nie używany) jednak mam do gościa koło 150km w jedną stronę i poprosiłem go o zdjęcia. może nie wyglądają zbyt zachęcająco mimo wszystko proszę o komentarze. Na co zwrócić uwage jadąc oglądać silnik? Wiem, że najlepszy to SB, ale jest jeszcze kilka pytań: jakie jest najlepsze turbo? jak sprawdzić jego stan? i co będzie mi potrzebne oprócz silnika żeby zamontować go do mojego auta?
Wiem że potrzebny będzie inny filtr powietrza, ale widać że brakuje też chyba węży przy turbo.
daje zdjęcia (wiem że nie wyglądają zachęcająco)
zastanawia mnie ta rurka na pierwszym zdjęciu wychodzaca od turbo,gdzie ona powinna iśc?
pozdrawiam i dziękuje za rady
Wiem że potrzebny będzie inny filtr powietrza, ale widać że brakuje też chyba węży przy turbo.
daje zdjęcia (wiem że nie wyglądają zachęcająco)
zastanawia mnie ta rurka na pierwszym zdjęciu wychodzaca od turbo,gdzie ona powinna iśc?
pozdrawiam i dziękuje za rady
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:04 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do turbiny to o ile się nie mylę Garett T2 czyli takie jak jest u mnie. Jedyne to możesz sprawdzić to luz na wirniku. Najlepiej gdyby był jak najmniejszy.
Ta rurka idąca od turbo to część jej układu chłodzenia. Łączy się z elektryczną pompką układu chłodzenia a ta z resztą układu.
Co do samego silnika to niestety chyba wizualnie nic nie da się powiedzieć. Możesz jedynie sprawdzić czy ma zalany olej, bo jeśli bez oleju stał tak przez 10miesięcy to może być kiszka.
Ta rurka idąca od turbo to część jej układu chłodzenia. Łączy się z elektryczną pompką układu chłodzenia a ta z resztą układu.
Co do samego silnika to niestety chyba wizualnie nic nie da się powiedzieć. Możesz jedynie sprawdzić czy ma zalany olej, bo jeśli bez oleju stał tak przez 10miesięcy to może być kiszka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Trudno mi powiedzieć. Raczej nic mu się nie powinno stać. U mnie w garażu leżał kiedyś silnik, tyle że był rozłożony na czynniki pierwsze i tak gdzie nie było oleju - korby na przykład, wyszedł rdzawy nalotspiczi pisze:A co może być jeśli stał bez oleju? przecież on i tak zleciał na dno.
Niekoniecznie. Ta pompka ma się włączać jak będziesz katował auto i zaraz po takiej jeździe wyłączysz go. Wtedy ta pompka załączy się i będzie chłodzić chłodzić turbinę. Ale bez niej też się obejdzie. Nie wszystkie 1,6TD mają takie cudo. Podepniesz się poprostu pod obieg chłodzenia z pominięciem pompki.spiczi pisze:więc trzeba będzie mi jakąś dodatkową pompe wody
spiczi, z całym szacunkiem ale chyba uciekasz z deszczu pod rynnę, a po kupnie następnego silnika (którego notabene nawet nie sprawdzisz bo nie masz jak - więc zakup praktycznie w ciemno) sytuacja się na pewno wiele nie poprawi.
tak się składa, że naczytałem się już troche o Twoich przeprawach z autem i ja jako osoba postronna mogę CI powiedzieć, że na Twoim miejscu nie kupowałbym żadnego dodatkowego silnika bo to wywalony pieniądz (przypomnę, że masz już dwa silniki, a trzeci na pewno nie będzie w o wiele lepszym stanie niż te co masz i kupe kasy wrzucisz w jego naprawę - o ile w ogóle uda Ci się go uruchomić).
więc zamiast pakować się w niepotrzebne koszty, które i tak Ci się nie zwrócą, doprowadź auto do używalności, sprzedaj je i kup inna Audiczkę - w lepszym stanie i z lepszym wyposażeniem, a będziesz bardziej zadowolony i na to samo wyjdziesz, bo jeśli wliczysz koszty nabycia nowego silnika i doprowadzenia go do używalności, to wcale zmiana auta na lepsze nie będzie o wiele drożasza, a w dłuższym okresie chyba jednak lepiej na tym wyjdziesz. w tą budę co masz chyba nie ma sensu pakować siększych pieniędzy.
tak się składa, że naczytałem się już troche o Twoich przeprawach z autem i ja jako osoba postronna mogę CI powiedzieć, że na Twoim miejscu nie kupowałbym żadnego dodatkowego silnika bo to wywalony pieniądz (przypomnę, że masz już dwa silniki, a trzeci na pewno nie będzie w o wiele lepszym stanie niż te co masz i kupe kasy wrzucisz w jego naprawę - o ile w ogóle uda Ci się go uruchomić).
więc zamiast pakować się w niepotrzebne koszty, które i tak Ci się nie zwrócą, doprowadź auto do używalności, sprzedaj je i kup inna Audiczkę - w lepszym stanie i z lepszym wyposażeniem, a będziesz bardziej zadowolony i na to samo wyjdziesz, bo jeśli wliczysz koszty nabycia nowego silnika i doprowadzenia go do używalności, to wcale zmiana auta na lepsze nie będzie o wiele drożasza, a w dłuższym okresie chyba jednak lepiej na tym wyjdziesz. w tą budę co masz chyba nie ma sensu pakować siększych pieniędzy.
Kolego pewnie masz racje we wszystkim co napisałeś i Twoja rada zmiany auta też jest dobra, ale jest kilka ale:grze pisze:spiczi, z całym szacunkiem .........masz chyba nie ma sensu pakować siększych pieniędzy.
za to auto z kończącym się silnikiem (bierze 3litry oleju na 10tys km, jak silnik złapie już koło 80°C to świeci na wolnych obrotach kontrolka od smarowania) i to nie są wszystkie jej wady i za takie auto nikt nie da mi pewnie więcej niż 3 tys a może nawet tyle nie dostane . Remont tego silnika co mam to koszt koło 1tys zł.
I nawet jak już bym go sprzedał to na b4 mnie niestać bo takie zaczynaja się od 7tys (tylko diesel mnie interesuje). A jak kupie znowu b3 to ona będzie miała już co najmniej 17lat więc cudów nie ma co oczekiwać. Na wyposazeniu mi kompletnie nie zależy (w tej nie mam żadnego , nawet wspomagania i nie narzekam). I jak nawet bym kupił b3 z 90-91r to wybule za ni ą z 5-6tys, plus później rejestracja, oleje, ubezbieczenie itp.
Nie jest łatwo jak się nie ma kasy.
Za 5-6 tys da się znaleźć vw golfa3 z lat 92-94 ale tam cienko z blachami . Żadne wyjście nie jest dobre.
dziwny ten silnik
wlot kolektora ssacego jest tak jak w 70km silnikach turbo garrett t2 wystepował tylko w SB
ja bym brał za 500zł to prawie za darmo niech ci da pisemna gwarancje na 1miesiac założysz odpalisz zrobisz kilkaset km i bedziesz wiedział czy warto
ja swojego SB kupowałem w ciemno w dodatku przyjechał z Bytomia ja jestem ze Szczecina tylko widząc go tylko na zdjeciach i opłaciło sie byłem bardzo zadowolony z silnika wymieniłem tylko uszczelke pod głowica bo ciekła na samym początku dowalałem koksu wymieniłem turbo dołozyłem fmic wyskoczyło 106km na hamowni zrobiłem 50tys km i sprzedałem auto
nie wydajesz kilku tysiecy złotych na silnik tylko pare stówek a to że ma wyciek niema co sie przejmować silnik nie jest pierwszej młodości
wlot kolektora ssacego jest tak jak w 70km silnikach turbo garrett t2 wystepował tylko w SB
ja bym brał za 500zł to prawie za darmo niech ci da pisemna gwarancje na 1miesiac założysz odpalisz zrobisz kilkaset km i bedziesz wiedział czy warto
ja swojego SB kupowałem w ciemno w dodatku przyjechał z Bytomia ja jestem ze Szczecina tylko widząc go tylko na zdjeciach i opłaciło sie byłem bardzo zadowolony z silnika wymieniłem tylko uszczelke pod głowica bo ciekła na samym początku dowalałem koksu wymieniłem turbo dołozyłem fmic wyskoczyło 106km na hamowni zrobiłem 50tys km i sprzedałem auto
nie wydajesz kilku tysiecy złotych na silnik tylko pare stówek a to że ma wyciek niema co sie przejmować silnik nie jest pierwszej młodości
jak masz dać tyle to napisz do gościa i podjeć obejrzec. za kompletny silnik chce 1500zl tu masz link do aukcji : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6800107matt1988 pisze:Ja bym go brał nawet jak by zajechany na amen bo za 500 zeta.Nawet jakby go trzeba było remontować. Ja za niedługo tez będę robił swap na SB tylko mi brakuje bloku miski olejowe IC i parę pierdów i jak liczyłem koszty to mnie to wyjdzie ok 2000tys.
czyli co już masz? bo skoro nie masz bloku to nie wiele masz? chyba nie będziesz brał częsci z "jk"? poza tym do TD trzeba chyba większą chłodnicematt1988 pisze:Ja bym go brał nawet jak by zajechany na amen bo za 500 zeta.Nawet jakby go trzeba było remontować. Ja za niedługo tez będę robił swap na SB tylko mi brakuje bloku miski olejowe IC i parę pierdów i jak liczyłem koszty to mnie to wyjdzie ok 2000tys.
nom, taką dokładnie viewtopic.php?t=22459spiczi pisze:poza tym do TD trzeba chyba większą chłodnice
to chyba nie do końca jest jednak prawda, bo jak np wejdziesz do intercars i wybierzesz b3 1,6d a pozniej 1,6td to pokazuje te same odpowiedniki :roll:Gosia pisze:nom, taką dokładnie viewtopic.php?t=22459spiczi pisze:poza tym do TD trzeba chyba większą chłodnice