Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[1.9TDI 1Z] Ciepły ciężko zapala.

ODPOWIEDZ
pazerny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 18 paź 2007, 16:09
Lokalizacja: radom

[1.9TDI 1Z] Ciepły ciężko zapala.

Post autor: pazerny11 » 13 lis 2008, 20:26

Witam,mam problem-gdy samochod jest ciepły ciezko odpala.Jak jest zimny np po całej nocy pali normalnie od razu.Inaczej gdy posmigam troche,samochod jest cieply,wracam za ok10 min i nie chce odpalic-ciezko łapie,pare razy akumulator az rozładowałem od chochlowania.Dodam ze swiece nowe NGK.Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:57 przez pazerny11, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lis 2008, 20:38

moze pompa wtryskowa mowi dobranoc

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 13 lis 2008, 20:41

pazerny11 pisze:nie chce odpalic-ciezko łapie
A jak wygląda wydech po takim ciepłym odpaleniu silnika, nie ma dymu w ogóle czy jest chmura ciemnego dymu?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lis 2008, 21:21

jak na cieplym nie chce odpalic to polej pompe zimna woda i wtedy sprobuj

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 13 lis 2008, 21:21

Ciężko pali po rozgrzaniu ,tak jak napisał kolega powyżej :kończąca się pompa wtryskowa ewentualnie druga możliwość :zbyt pużny zapłon a fachowo kąt wtrysku.Jeżeli kolega ma1,9 TD AAZ z ręcznym przyspieszaczem zapłonu czyli pociąganą wajchą po prawej stronie pod kierownicą i zimny silnik z wyciągnietym przyspieszaczem pali dobrze a po rozgrzaniu pali wyraznie gorzej to prawie zawsze jest to wina opużnionego zapłonu .Najprosciej upewnić sie wyciągając przyspieszacz przy odpalaniu rozgrzanego silnika jezeli będzie odczuwalna róznica czyli odpali lepiej z wyciągniętym przyspieszaczem na 100%mamy opuzniony zapłon ,u mnie były dokładnie takie objawy jak opisałem i do tego auto było zamulone ,po regulacji zapłonu jak ręką odjął.Swiece żarowe na rozgrzanym silniku i tak nie grzeją wiec to napewno nie ich wina

kamil9319
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:36
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: kamil9319 » 13 lis 2008, 21:29

Jak na ciepłym ciężko łapie to niestety na 98% pompa. Regeneracja może sporo kosztować polecam używkę w dobrym stanie ale to już ryzyko.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 14 lis 2008, 15:41

kamil9319 pisze:Jak na ciepłym ciężko łapie to niestety na 98% pompa. Regeneracja może sporo kosztować polecam używkę w dobrym stanie ale to już ryzyko.
nie koniecznie,kolega muniorek ma racje,posiedz nad kontem z czujnikiem pol godziny bo ciezko sie wstrzelic za pierwszym razem i problem moze zniknac.

pazerny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 18 paź 2007, 16:09
Lokalizacja: radom

Post autor: pazerny11 » 16 lis 2008, 20:00

witam,autkonie kopci na czarno.Na zimnym silniku nie musze wyciagac ssania pali "z pierwszego",a jak ciepły ssanie nie pomaga.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 lis 2008, 09:23

kolego to nie ssanie tylko przyspieszacz kąta wtrysku, to wyglada jednak na koniec pompy, a jak odpalisz na zimnym i wyciagniesz przyspieszacz a pozniej wlozysz to slychac zmiane pracy silnika :?:

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 28 lis 2009, 00:49

Witam przyłączę się do tematu, lecz u mnie jest jeszcze gorzej... pali ciężko i na zimnym i na ciepłym a spod maski słychać dziwne dźwięki, niestety jak poczytałem ten post to moja lokalizacja się potwierdza.. dźwięki dochodzą z okolic pompy :-( POMOCY :-(

LukasV8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:14
Lokalizacja: Krakow

Post autor: LukasV8 » 28 lis 2009, 14:25

Moj na zimnym i na mrozie pali na pol kluczyka. Jak troche pojezdrze to od strzala nie chce palic.. Ale jak poczekam jakies 5,6 sek. po przekreceniu stacyjki .Na dotyk. Niewiem z czym to ma zwiazek.

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 28 lis 2009, 15:27

LukasV8, może coś z pompą ? Na zimnego czekasz aż świece się nagrzeją w tym czasie pompa zdąży doprowadzić paliwo do silnika, a gdy masz ciepły palisz od razu a paliwo widocznie Ci się cofa i nie chce zapalić... Mogę się mylić... ale na chłopski rozum tam bym zaczął osobiście szukać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl