Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 B4 ABK + LPG] Dziura w dolocie powietrza do silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

[2.0 B4 ABK + LPG] Dziura w dolocie powietrza do silnika

Post autor: miras_80 » 07 lis 2008, 19:30

Witam

Na początek chcę zaznaczyć iż niejestem pewny czy dobrze nazwałem usterke w temacie.
Chodzi mi o tą gumową rure co jest zgięta w charmonijke która łączy filtr powietrza z silnikiem a dokładnie z przepływomierzem, na jednym zgięciu zrobiła mi się dziurka.
Jak kupiłem Audiczke to właśnie ta guma była klejona jest na niej nałożona warstwa jakiegoś specyficznego kleju do tej pory tylko obroty na wolnych skakały ale wyczytałem że prawdopodobnie chodzi o zawór wybasu potocznie nazywany przez wielu silniczkiem krokowym po powrocie z podróży miałem go wykręcić i przeczyścić ale niestety auto zaczeło mi mulić, gasnąć i strzelać dlatego zwracam się do was koledzy z pytaniem czy jest to spowodowane tym że ta rura jest dziurawa poprostu ten klej już póścił i nietrzeba się wysilać żeby dojrzeć tą dziurke. Dodam jeszcze że zaczął strzelać i gasnąć jak jechałem na gazie i auto odstawiłem na parking dlatego niewiem jak na benzynie.
Z góry dzięki i Pozdro

maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 07 lis 2008, 20:02

Te objawy,które opisałeś to są na pewno spowodowane nieszczelna gumą.Silnik ABK jest czuły na zaciąganie lewego powietrza.Spróbuj zakleić ta dziurę,albo wymień gumę.Poprawa na pewno będzie.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 07 lis 2008, 20:16

Silnik łapie lewe powietrze i przepływomierz ma złe odczyty o ilości zasysanego powietrza przez co ECU zostaje wprowadzony w bląd.
ABK bardzo ale to bardzo jest czuły na nieszczelności w dolocie.
Skoro masz gaz to jest za małe podciśnienie aby zassać odpowiednia ilość gazu.
W ABK niema silniczka krokowego, jest to zawór biegu jałowego(bardzo często jest to mylone).
Jeśli strzela sprawdź odrazu wysokie napięcie bo to przez to mogło rozerwać rurę.
Poświęć troszkę czasu i poczytaj w dziale Silniki benzynowe i LPG, jest tam tego sporo.

miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

Post autor: miras_80 » 07 lis 2008, 20:37

Czyli może to być coś z zapłonem jeśli ide w dobrym kierunku lub wymienić kable i świece , wiem że może to głupie pytanie ale dopiero poznaje to auto a niema to jak rady od starych wyjadaczy

maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 07 lis 2008, 20:47

Pierwsza rzecz jaka musisz zrobić to uszczelnienie dolotu.Jeśli to nie pomoże. to wtedy do sprawdzenia kable i świece.

miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

Post autor: miras_80 » 08 lis 2008, 13:10

Dzięki za rady
A czy ktoś z was koledzy orientuje się gdzie można dostać taką gume jakąś używke czy coś taniego bo okazuje się że to można kupić tylko w sefwisie Audi za około 400 zł jestem ze śląska
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 08 lis 2008, 14:45

szukaj anglików na części lub samej gumy np na allegro, innego wyjścia nie widzę.

Sechcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sechcio » 08 lis 2008, 21:20

Ja mam identyczny problem. Rura pękła a w serwisie krzyczą 350 zł :shock: I tu problem bo kasy szkoda na takie coś a na allegro rzadko coś takiego jest. Zresztą na szrotach ta sama sytuacja. Wszędzie mówią, że te gumy rozchodzą się w pierwszej kolejności i to w mgnieniu oka.

miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

Post autor: miras_80 » 14 lis 2008, 14:24

Dostałem gume na giełdzie używke w dobrej cenie, wymieniłem kable oraz świece i dalej to samo na gazie ani rusz a na benzynie tylko czasami szarpnie silnikiem podczas jazdy lub przydusi ale póki co to jakoś jade.

maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 14 lis 2008, 20:38

Proponuje jeszcze sprawdzić ustawienie rozrządu.Czy znaki zgadzają się.

miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

Post autor: miras_80 » 15 lis 2008, 16:18

Dzisiaj wyjołem kopułke i okazało się że w stanie dobrym tylko cała pokryta nagarem wyczyściłem aż świeci to samo z zaworem biegu jałowego zostawiłem go na noc w benzynie ek. i z garażu wróciłem już na gazie :) zobaczymy podczas dłuższej jazdy jak się będzie zachowywać. Teraz już lepiej ale na wolnych zarówno na gazie jak na benzynie troche nierówno chodzi ale są to już leciutkie drgania silnika co kilkanaście sekund. Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie kable ktrore kupiłem są dosyć dużo dłuższe czy ma to jakieś znaczenie

Pozdrawiam

maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 15 lis 2008, 21:28

Nigdy się nie spotkałem tym,ze kable są dużo dłuższe.A gdzie je kupiłeś?

miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

Post autor: miras_80 » 17 lis 2008, 00:58

Kupilem je w sklepie z częściami oczywiście nie jakims małym , normalnym z pełnym asortymentem i nie najtańsze ten ostatni kabel co już wychodzi z kopułki jest o 80% dłuższy od tego co był wcześniej

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lis 2008, 08:10

Ja jak zmieniałem u siebie to kupiłem przewody BERU i ten kabel tez był dłuzszy niz ten fabryczny, pusciłem gotroche dłuższą droga i jest OK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl