Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Buczenie i drgania przy 2200-2400obr.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 14 lis 2008, 20:20

myster pisze:Kamil 20 napisał/a:
ja też mam takie buczenie tak przy 80-100km/h na 5 biegu



U ciebie kolego dzieje sie tak dla tego ze przeciazasz silnik 80 km/h na 5 biegu silnik ma ciezka i dlatego buczy normalne zjawisko.
no niby tak, ale np ojciec ma kangura 1.9D, 65km i sprawdzałem u niego to nawet przy 60km/h na 5-ce nie buczy. wiem, że inny silnik, przełożenia skrzyni, itd.., ale tam wszystko jest ok.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 lis 2008, 20:25

zgadza sie ale ten silnik nie jest uturbiony, a w tych naszych niuniach z silnikami TDI to calkiem inna sprawa jak zaczyna turbina dmuchac to jest maxymalne obciazenie i dla tego tak buczy, a wzykly diesl ciagnie caly czas jednym rytmem. Ale to jest moja teoria ;-)

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 14 lis 2008, 21:45

karol121 pisze:a skąd jestes :?: ja takie buczenie mam przy predkosci okolo 90km/h przez chwile
jestem z okolic Rzeszowa, mi od 3 do 5 biegu buczy w tych samych obrotach więc na różnych prędkościach.

myster, właśnie kiedy turbina dmucha, silnik powinien chodzić najsprawniej, więc wtedy ma najlżej a nie najciężej. Ale to też moja teoria <piwo>

ps. ma ktoś filmik jak gania zdrowy 1Z ? najlepiej na boschu. bo na youtube same zczipowane

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 lis 2008, 22:06

Ale nie jak go przeciazamy zmieniamy za szybko biegi, ty masz racje bo napisales jak dmucha(osiaga max wydajnosc) a ja mialem na mysli piszac jak zaczyna dmuchac.
Sprobuj autem sie przejechac i zmieniaj biegi nieco pozniej i zobacz czy wtedy bedzie buczec itp. A kat wtrysku sprawdzales moze masz przestawiony i tez takie rzeczy bedą sie dziac <piwo>

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 14 lis 2008, 22:36

nie no takie coś mi się dzieje na obrotach ok 2300 więc już nie tak nisko :-) kąt wtrysku ustawiany w tym roku (uszczelnienie pompy) i po tej operacji auto zaczęło ciszej pracować i lepiej przyspieszać więc domniemam że kąt teraz jest dobrze ustawiony :roll: przedmucham go porządnie to może mu przejdzie :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lis 2008, 22:55

Panowie, sam mam takie same objawy, tyle że inny silnik. Pojawiło mi się to po przestawieniu LDA, czyli generalnie dodaniu kilku kucy. Początkowo myślałem że to skrzynia - kij, samochód jest stary, ma kilka setek tysięcy przejechane więc nie byłoby to nic dziwnego. Ale teraz czytam co piszecie i zastanawiam się.

To buczenie pojawia się u mnie tak jak u was w okolicach 2,5tyś. Jak spokojnie przyśpieszam to tego nie ma. Jest tylko jak przyśpieszam mocniej z mniejszych obrotów, kiedy właśnie turbo zaczyna pompować (mam boosta więc widzę kiedy ciśnienie zaczyna rosnąć). Jak się go przepędzi na każdym biegu do 3,5 tyś to czegoś takiego nie ma.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 25 maja 2010, 23:29

Odgrzebie troche temat, bo mam te same objawy o ktorych pisze kolega maqubis, na 4, 5 biegu w granicach 2200 - 2400 obr, silnik zaczyna buczeć i drzec, jakby przez chwile miał problem wkrecic sie na te obroty, ale to trwa doslonie 1- 2 sekundy, i pozniej juz ciagnie normalnie i cicho, w watku w koncu nie udalo sie ustalic konkretnej przyczyny, czy moze ktos po 2 latach doszedl z czym to moze byc problem? dodam ze katalizator jeszcze jest i czeka na wycinke, a egr na zaslepienie, bo mam wrazenie ze sie zacina.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2010, 08:28

Labiel pisze:To buczenie pojawia się u mnie tak jak u was w okolicach 2,5tyś.
Ja bym zaczął od usunięcia kata a pużniej szukał przyczyny w którymś z tłumików bo buczenie w pewnym przedziale obrotów najczęściej powoduje niedrożny wydech

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl