Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Brak mocy i problem z odpalaniem.

ODPOWIEDZ
Select
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 lut 2008, 15:55
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

[1.9TD AAZ] Brak mocy i problem z odpalaniem.

Post autor: Select » 14 lis 2008, 20:07

Witam
Mam taki problem ze swoją AAZ. Pierwszy to problem z odpalaniem, nawet gdy jest w miarę ciepło to muszę odpalać na "ssaniu"(nie tylko rano). Z lektury forum dowiedziałem się, że to prawdopodobnie kąty wtrysku do ustawienia.
Drugi to brak mocy-gdy ruszam i dam "gaz do dechy" to idzie tak, jakbym miał conajmniej bieg za wysoko(jakbym ruszał z dwójeczki). Przy jechaniu pod niezbyt ostrą górkę szybko słabnie i muszę redukować bieg np. przy 40km/h do dwójeczki.
Tu pytanko-mechanik powiedział że padła turbina (ale ją słychać przy przyspieszaniu i nie widać mocnych wycieków-mocnych tzn. nie ma plam oleju pod samochodem). Ponadto moc samochodu jest ok ale przy wysokich obrotach np jak jadę na 2 biegu 50km/h lub 80km/h przy 3 biegu.

Czy ktoś z klubowiczów ma swój warsztat w promieniu 200km od Kielc-chcę już to zrobić raz a dobrze i u kogoś, kto zna się na naszych niuniach.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:05 przez Select, łącznie zmieniany 1 raz.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 lis 2008, 20:29

Pierwsze co zrob to sprawdz ten kat wtrysku jak jeszcze nie sprwdzales bo moze byc to powodem twoich problemow

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 14 lis 2008, 20:35

widzę, że jesteś z Ostrowca więc może podjedź do pana Krakowiaka, mieszka na wylocie na Radom, zajmuję się tylko dieslami, więc może coś ci pomoże

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 14 lis 2008, 20:42

tez mialem ten sam problem co ty. Mi pomoglo przyspieszenie kata wtrysku i podniesienie dawki, gdyz wczesniej ktos tam grzebal przy niej. A nie pracuje ci nieco metalicznie? Co do turbo sciagnij waz ktory idzie od niej do kolektora i zobacz czy nie plywa tam olej i to samo w strone filtra(troche ma prawo tam byc oleum), ale i tak najlepiej jakbys podpial sie pod manomoetr i zobaczyl pod obciazeniem ile pompuje <lol>

Select
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 lut 2008, 15:55
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Select » 14 lis 2008, 20:58

mrozoo pisze: A nie pracuje ci nieco metalicznie?
Nie jestem pewien co masz na myśli, ale jeśli coś takiego jakby silnik był "suchy" lub bez smarowania to takie mam odczucie.
Przed chwilą trochę popiłowałem niunię po mieście to turbo cicho, ale świszczy. Na postroju przy jałowym biegu też ją słychać.

Kamil 20 Pan Krakowiak z Chmielowa(o tym Panu piszesz) jest chyba jedynym mechanikiem diesla w okolicy który wie co robi ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 14 lis 2008, 21:04

bo jak kat wtrysku jest zapozny, to silnik tak smiesznie metalicznie klekocze, czyli tak twardo, mialem to u siebie byl glosny strasznie i taki jakby luzny glosny metaliczny klekot, po przyspieszeniu bardziej miekko pracuje troszke ciszej. Jak jestes troszke obeznany w mechanice i sie nie boisz to moge ci zrobic zdjecia jak przyspieszyc kat wtrysku i o ile <ok>

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 14 lis 2008, 21:18

Select pisze:Kamil 20 Pan Krakowiak z Chmielowa(o tym Panu piszesz) jest chyba jedynym mechanikiem diesla w okolicy który wie co robi

ten, ten, tylko ciężko się do niego dostać, kiedyś ze 3 tygodnie się umawiałem

Select
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 lut 2008, 15:55
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Select » 14 lis 2008, 22:34

mrozoo pisze:bo jak kat wtrysku jest zapozny, to silnik tak smiesznie metalicznie klekocze, czyli tak twardo, mialem to u siebie byl glosny strasznie i taki jakby luzny glosny metaliczny klekot, po przyspieszeniu bardziej miekko pracuje troszke ciszej. Jak jestes troszke obeznany w mechanice i sie nie boisz to moge ci zrobic zdjecia jak przyspieszyc kat wtrysku i o ile <ok>
Dzieki za chęć pomocy, ale nie znam się na tyle żeby samemu coś tam grzebać :-/
Powiedzcie mi jeszcze jedno-jeśli padła turbina to było by słychać ten charakterystyczny świst czy raczej nie?
Jeszcze raz dzięki za wszystkie wypowiedzi <piwo>

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 14 lis 2008, 23:18

jakby padla ci turbina, to by ciagnal jak zwykly diesel, walil chmure z tylu za toba i prawdopodobnie w okolicy turba cieklo by dosc mocno oleum. Co do swistu badz buczenia turba to jest to normalna oznaka zuzycia, chyba ze masz nieszczelnosc gdzies w dolocie i to moze tez byc przyczyna. Pozdro <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl