Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problem z silnikiem.

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

[1.9TDI 1Z] Problem z silnikiem.

Post autor: rudolf199 » 17 lis 2008, 16:58

Zwracam się z prośba do wszystkich o rade. Moja 80 zaczęła nagle więcej palic, strasznie kopcic, ciężko odpalac no i w końcu wogle, tylko gdy próbuję zakręcic rozrusznikiem to jak by coś w silniku stuka. Wymieniałem ostatnio olej i termostat, nic po za tym. Poradzcie co mam zrobic, proszę.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:41 przez rudolf199, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 17 lis 2008, 18:44

Pasek przeskoczył?,ale kolego jak brzmi ten stukot?,bo przyczyn to moze być prawie tyle co części w silniku.

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 17 lis 2008, 19:08

W obecnym momencie podczas kręcenia rozrusznikiem samochód nie reaguje, a silnik zachowuje sie jak by miał zaraz wyskoczyc, a stukot brzmi jak by metal uderzał o metal

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 17 lis 2008, 19:49

Kolego rozrzad poszedl w las, lepiej nie krec tym silnikiem wiecej. Daj go do mechanika niech sprawdzi rozrzad.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lis 2008, 23:12

Hmy, przeskoczony paske... Tłoki walą o zawory... Wszystko może być możliwe. W pierwszej kolejności tak jak radzi kolega wyżej sprawdź ustawienie rozrządu czy wszystko jest ok. Jak będziesz pewien że wszystko jest ustawione tak jak być powinno będziemy się głowić dalej.

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 18 lis 2008, 09:16

Wczoraj dojechałem tylko do elektromechanika i tam już samochód został bo nie dałem rady odpalic. Teraz czekam na info od niego. Podejżewam, że to moja wina, bo się posłuchałem "kolegów" i nie zmieniłem rozrządu. Czekam na info i napisze co dalej, dzięki i pozdrawiam wszystkich.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 18 lis 2008, 11:35

zmiana rozrzadu nie ma nic do przeskoczenia paska , moze byl napinacz zle napiety

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 lis 2008, 12:05

zmiana rozrzadu nie ma nic do przeskoczenia paska
A ja bym się nie zgodził. Na czym de fakto polega zmiana rozrządu :?: Czyż nie na wymianie paska i napinacza :?: Jeśli pasek jest słaby albo napinacz siada o przeskok paska nie trudno, albo co gorsza o jego zerwanie. W Dieslach wymiana rozrządu po kupnie to podstawa.

rav87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:56
Lokalizacja: 3city

Post autor: rav87 » 18 lis 2008, 15:54

rudolf199 pisze:Podejżewam, że to moja wina, bo się posłuchałem "kolegów" i nie zmieniłem rozrządu.
No, następnym razem nie słuchaj kolegów. Radzę tylko aby to robili ludzie znający się na rzeczy. Mój ojciec kiedyś zawołał "fachowca", ten wymienił rozrząd, ale zrobił taką fuszerkę, że szok. Później tylko w silniku zrobiła się kaszana i silnik do wymiany...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 18 lis 2008, 18:21

Labiel pisze:
zmiana rozrzadu nie ma nic do przeskoczenia paska
A ja bym się nie zgodził. Na czym de fakto polega zmiana rozrządu :?: Czyż nie na wymianie paska i napinacza :?: Jeśli pasek jest słaby albo napinacz siada o przeskok paska nie trudno, albo co gorsza o jego zerwanie. W Dieslach wymiana rozrządu po kupnie to podstawa.
a jakbys zalozyl nowy kpl rozrzad i zle napiol napinacz to co nie przeskoczyl by :?: wiadomo pasek sie zuzywa i wyciaga dlatego go wymieniamy, co jakis czas mozna sprawdzic napiecie paska, zgadzam sie z toba ze powinno sie wymieniac i ma to duze znaczenie ale jego napiecie jest najwazniejsze <piwo>

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 18 lis 2008, 19:34

Panowie okazało sie że problemem jest uszcelka pod głowicą. Poradzcie na co mam jeszcze zwrócic uwagę podczas jej wymiany.

[ Dodano: 2008-11-18, 19:37 ]
A rozrząd mam w porządku.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 lis 2008, 09:10

rudolf199 pisze:Panowie okazało sie że problemem jest uszcelka pod głowicą. Poradzcie na co mam jeszcze zwrócic uwagę podczas jej wymiany.
zeby zalozyc taka jaka byla tzn chodzi mi o grubosc, a ile uszczelka kosztuje do 1z i jaki koszt takiej operacji :?: wymiany :?:

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 19 lis 2008, 11:18

a co ma uszczelka do metalicznego dźwięku i zapalania auta? najwyzej by sie pocił z uszczelki, płyn z olejem by sie mieszał, kopcił by itd ale powinien zapalać i nie powinien wydawać metalicznych dźwięków. tak mi sie wydaje....

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 19 lis 2008, 16:48

Niewiem Daras, ale to że uszczelka jest walnięta to wiem napewno. Zbiorniczek wyrównawczy płynu mi wysuszyło, stan oleju sie zwiększył to chyba coś znaczy, a czemu nie pali i słychac metal o metal to nie wiem. Na naprawę jestem umówiony dopiero na kolejny wtorek.

[ Dodano: 2008-11-19, 16:49 ]
A ile to kosztuje to dam znac.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 19 lis 2008, 19:13

rudolf199 pisze:Zbiorniczek wyrównawczy płynu mi wysuszyło, stan oleju sie zwiększył to chyba coś znaczy
no to to uszczelka. nie wspominales wczesniej o tym dla tego podpadala mi ta uszczelka.

tylko metaliczne dźwięki wg mnie nie mają nic wspolnego z uszczelką. ale ja sie nie znam i moge sie mylić ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl