Witam
Szukałem w tematach ale nie było nic ścieśle związanego z moim przypadkiem
Otórz mam silniczek 2.3 NG który u mnie bez problemu śmiga na gazie, ale problem w tym tkwi taki że pali ponad 17l na 100km :shock:
Mam gaz II gen Tomassetto-silnik krokowy zamieniłem na śróbę regulacyjną bo silnik mi się dławił, ale nie w tym rzech bo przed wymiana palił jeszcze więcej :-x
Jak zakupilem autko na zbiorniku robiłem ok 250km a teraz ledwie 180 :cry:
Co się stało??Czy filtry gazu znacznie wpływają na spalanie-bo przyznam że jeszcze od kupna ich nie wymieniłem a zrobiłem ok 16 tyś.
Parownik jest praktycznie nowy bo kupywałem auto z tygodniową instalacją(mam na to papiery)
Boję się że będe musiał zamienić auto na inne bardziej ekonomiczne bo już nie wyrabiam :mrgreen: średnio tankuję co 5dni.
[b3 coupe LPG]dlaczego tyle pali Lpg??
Kolego moje Audi pali 20l/100!! LPG silnki ABT 2.0 też się dziwiłem co sie dzieje, po podłączeniu się pod VAG-a okazało się że mam niesprawny czujnik zasysanego powietrza i sondę lambda. W tym tyg. zabieram się do naprawy, jeżeli masz możliwość podpięcia się pod VAG-a to zrób to jak najszybciej i zobacz czy sonda jest sprawna.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Z tego co widzę mogę ją sprawdzić tylko wzrokowo:
Sadza może spowodować zatkanie sondy i utrudnienie czasu reakcji. Mieszanka paliwowo-powietrzna może być wówczas zbyt bogata lub może dojść do uszkodzenia ogrzewacza czujnika. Sonda nadaje się bezwzględnie do wymiany.
Liczne białe lub szare osady są oznaką tego, że w paliwie znajdują się dodatki lub silnik spala olej. Określone składniki dodatków do paliwa, a także składniki dodawane do oleju zanieczyszczają element sondy. Należy usunąć przyczynę i wymienić sondę.
Świecące osady wskazują na obecność ołowiu w paliwie. Ołów reaguje niekorzystnie na platynowe elementy sondy i katalizatora. Sonda nadaje się do wymiany. Po wymianie sondy należy uważać, aby w przyszłości stosować wyłącznie paliwo bezołowiowe.
Czy istnieje jeszcze jakiś inny sposób?
Jak się do niej dostać i co zrobić po wymianie?
Sadza może spowodować zatkanie sondy i utrudnienie czasu reakcji. Mieszanka paliwowo-powietrzna może być wówczas zbyt bogata lub może dojść do uszkodzenia ogrzewacza czujnika. Sonda nadaje się bezwzględnie do wymiany.
Liczne białe lub szare osady są oznaką tego, że w paliwie znajdują się dodatki lub silnik spala olej. Określone składniki dodatków do paliwa, a także składniki dodawane do oleju zanieczyszczają element sondy. Należy usunąć przyczynę i wymienić sondę.
Świecące osady wskazują na obecność ołowiu w paliwie. Ołów reaguje niekorzystnie na platynowe elementy sondy i katalizatora. Sonda nadaje się do wymiany. Po wymianie sondy należy uważać, aby w przyszłości stosować wyłącznie paliwo bezołowiowe.
Czy istnieje jeszcze jakiś inny sposób?
Jak się do niej dostać i co zrobić po wymianie?