Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] Pobór prądu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

[80 B4 ALL] Pobór prądu

Post autor: Lenio21 » 19 lis 2008, 15:43

Witam

viewtopic.php?t=14554
na tym temacie udało mi się usunąc przyczynę słabego ładowania. Podsumowanie: nie kupować tanich regulatorów, a nowy nie znaczy dobry. Nawet Bosch za 60 zł (tak było
w moim przypadku)

Nowy temat zakładam z myślą o problemie rozładowywania akumulatora na postoju. Każdemu czerpie troszkę, ale mi za dużo. Na tyle dużo że nowy aku wytrzyma 3 dni niepalony. Wartośc poboru prądu, wg Czarka i nie tylko, nie powinna przekraczac 0,025A i z tym sie zgadzam. U mnie niestety wartość ta wynosi 0,230 A :-/
Pobór juz zlokalizowałem, metodą pomiaru poboru i jednoczesnego wyciągania bezpieczników. Źródła to: bezpiecznik nr 4 (radio) oraz nr 19 (zamek centralny/pompka).

Prośba do Was, jak usunąć niechciany pobór.
Radio - podłączyć pod stacyjkę i zrezygnować ze słuchania bez kluczyka (zapłonu)
Centralny - ? nie wiem co w trawie piszczy, działa prawidłowo. Co może być tutaj przyczyną. Jaki rzeczy tutaj sprawdzić i na co zwrócić uwagę?

Co mi się przypomniało, kiedyś zamki mi sie zamykały jak puściłem pedał hamulca lub wyłączyłem wsteczny. Problem tkwił w wiązce w bagażniku. Jeden kabelek był urwany
no to go połączyłem i o problemie zapomniałem. Czy mogę łączyć w sobie te dwie sytuacje? Odizolować wiązkę i sprawdzić dokładnie jeszcze raz czy oby na pewno wszystko jest tam ok?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 lis 2008, 16:56

Odłacz pompke centralnego i sie okaże czy to ona tyle pobiera czy gdzies po drodze jest zwarcie. Radio może pobierac troche pradu ze wzgledu na podtrzymanie ale nie powinno to byc duzo. Sprawdx czy gasnie ci podświetlenie w bagażniku mi własnie ono rozładowywało aku.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 lis 2008, 17:13

lampka w bagażniku jest ok. Całkowity pobór to jak pisałem 0,230 A. Po wyjęciu bezpieczników 4 oraz 19 pobór spada do 0,022 A. Taki sam efekt jest po wyjęciu kostki ISO
z radia i po wyjęciu wtyczki z pomki w bagażniku. Więc pompka :!: :?:
Po odpieciu tylko radia pobór spada do 0,122A
po odpieciu tylko pompki pobór spada do 0,128 A

Wszystkie wartości delikatnie sie wachały, dlatego sumy wyników pomiaru sie nie zgadzaja, ale to przyjać można tolerancję oraz błąd pomiaru ok 0,005 A.

Akumulator mam 74 Ah 680A wiec przy takim poboze prądu i naładowanym aku, prądu wystarczy mi na parę dni :cry: . A aku miesieczny, ulegnie szybkiemu uszkodzeniu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lis 2008, 19:30

Dobry i oryginalny regulator Bosch 90 A to koszt ponad 100 PLN. Nie wiem czemu u Ciebie jest tak tanio. Hella to wydatek 80 PLN - dla 90A.
Niestety często sprzedawcy wciskają zupełnie nieodpowiedni regulator kupującemu, bo tak samo wygląda. Nie oznacza, że są ze sobą zamienne.
Regulatory do alternatorów 70 90 i 120 A są różne parametrami i nie są ze sobą zamienne! W sklepach często nie potrafią ich odróżnić.
Regulatory poniżej 40 PLN z Allegro, często podróbki, mogą powodować niespodziewane uszkodzenia cewki zapłonowej - tej prostopadłościennej i jeszcze kilka innych przypadłości o których nie będę się rozpisywał.
No i ładowane na poziomie 14 V to podstawa. Niższe doprowadzi do uszkodzenia akumulatora, który wystarczy, że raz będzie "przymrożony" na wyładowanym i koniec z nim.
Rady co zrobić z poborem masz w tamtym temacie.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 lis 2008, 19:45

Na temat cen i wiedzy sprzedawców w tych sklepach gdzie byłem może nie będę sie wypowiadał. Na Allegro również nie ma nic co można by kupić.
Kiedy już uporaliśmy się z problemem ładowania przyszedł mi do głowy pomysł zajrzenia na strone Boscha.
oto co podaje:
Obrazek

[ Dodano: 2008-11-20, 19:39 ]
a pompka centralnego w avancie pasuje do sedana i czy jest w tym samym miescu?

[ Dodano: 2008-11-20, 20:19 ]
i co moze miec wspólnego z moim problemem master? bo podobno on ustala polaryzacje i moze cos knocic

archi2340

Post autor: archi2340 » 21 lis 2008, 22:44

u mnie jest 0,2A na postoju i jest zawsze wszystko w porządku, a aku 74Ah myśle że to troche za dużo czy czasami nie powinien być 50Ah, przy 74 może nie doładowywać go alternator, a pamiętaj lepiej całkowicie naładowana 50tka niż niedoładowane 74 i powiem ci że przez pięć lat kupowałem aku Autopart i dwa razy gigawat i co roku oddawałem do reklamacji (zawsze uznawali że wina aku) teraz mam centra futura plus 55Ah i jest ok odpukać już dwa lata i nawet się jeden raz nie zająknął, a jeżeli może jeździsz na krótkich trasach i to po kilka razy dziennie to się nie dziw że potem nie pali, a przy okazji co to za miernik miałeś? bo z tego co wiem to te najprościejsze mają tolerancje do 0,2 , a ładowanie dla teraźniejszych aku wynosi od 14V min na włączonych światłach do 14,5V

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lis 2008, 23:12

archi2340 pisze:u mnie jest 0,2A na postoju i jest zawsze wszystko w porządku,
to za miernik miałeś? bo z tego co wiem to te najprościejsze mają tolerancje do 0,2 , a ładowanie dla teraźniejszych aku wynosi od 14V min na włączonych światłach do 14,5V
Pomyślcie zanim coś napiszecie.
Postaw auto bez jazdy na kilka dni i nie będzie w porządku.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 21 lis 2008, 23:24

archi2340 pisze:u mnie jest 0,2A na postoju i jest zawsze wszystko w porządku
no ja tez mam taki pobór i nie jest ok, Kolega chyba chciał napisac mA...

ja mam pobór 0,230 A wiec kicha, ale tak:
- radio juz wylądowało pod stacyjkę; pobór sie zmniejszył
- Krystian juz wysyła do mnie pompke centralnego, zrobiłem podmianke swojej u kolego co ma taka sama i było widac róznice!

Czarku, mam pytanie. jakie powinno byc ładowanie aku juz naładowanego? Bo dziś Kolega mi mierzył i było 14,07 V około. I mysle sobie ze moze naładowany jest aku i regulator nie puszcza pradu makasymalnego... Czy jeśli zeobserwuję spadek ładowania znowu, mimo ze pare dni temu był naprawde wysoki, bo nawet 14,4V, to co może być przyczyną, że było dobrze a teraz nagle spadło, przez pare dni dosłownie... :evil:

[ Dodano: 2008-11-21, 23:25 ]
acha alternator mam 90-tke a aku 74Ah

[ Dodano: 2008-11-21, 23:25 ]
czarekj pisze:Postaw auto bez jazdy na kilka dni i nie będzie w porządku.
wystarczy 3 dni... i juz nie odpali :shock:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 lis 2008, 05:56

14,07 v jest w porządku. Pilnuj by nie było mniej. Z wysokie napięcie też nie może być bo będzie gotowało akumulator. Sprawdź stan zacisku grubego przewodu w oczku przy alternatorze, czy nie jest obluzowany. Sprawdź jak zmienia się napiecie ładowania w sytuacji gdy poruszasz śrubą "plusową" przy alternatorze.
Podaj w którym miejscu przykładasz miernik jak mierzysz napięcie ładowania - bo to też jest istotne.
Regulator od 70 a nie pasuje do 90 A - dlatego takie problemy były z zakupem.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 22 lis 2008, 08:50

To może i ten regulator bedzie kicha, bo on był wyjęty z alternatora który był zamontowany w golfie 2 diesel, a tam nie było elektryki bogatej a nie przyjzałem sie jaki alternator był. Ale mam jeszcze jeden regulator ( ten co był razem z autem jak kupiłem)

ładowanie mierzyłem wczoraj z kolega na aku (minus do klemy minusowej plus do klemy plusowej)oraz na wyjsciu z alternatora (plus do grubego kabla, minus do obudowy). A mozna inaczej, że Czarku mówisz ze ma znaczenie? zaskoczyło mnie troszke to ze był mały spadek łądowania, tzn na alternatorze było ok 14,15V a na aku ok 14,07V.

Kabel plusowy nie jest obluzowany przy alternatorze, dobrze jest przykrecony, oczko kabla przeczyszczone.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 lis 2008, 14:35

Lenio21 pisze:acha alternator mam 90-tke a aku 74Ah
nie za duże akku jak na ABK ?

archi2340

Post autor: archi2340 » 22 lis 2008, 22:14

nie chce być złośliwy, ale czy kolega Lenio21 odróżnia napięcie od prądu bo to dwie różne rzeczy

Lenio21 napisał/a:

"Bo dziś Kolega mi mierzył i było 14,07 V około. I mysle sobie ze moze naładowany jest aku i regulator nie puszcza pradu makasymalnego"

a pomiar ładowania czy to na plusie od alternatora czy na klemach ma bardzo duże znaczenie, na aku powinna być taka sama wartość napięcia ładowania jak na plusie z alternatora, dołóż do tego co jest na próbe nowy zarobiony gruby przewód i napięcia się na pewno wyrównają, jak aku jest naładowany to napięcie ładowania rośnie a prąd maleje, odwrotnie jest w przypadku rozładowanego aku prąd ładowania wysoki a napięcie jest małe,



a tak przy okazji Lenio21 bo napisałeś że:
"no ja tez mam taki pobór i nie jest ok, Kolega chyba chciał napisac mA... "


mili - przedrostek jednostki miary o symbolu m oznaczający mnożnik 0,001 = 10-3 (jedna tysięczna), a nie jedna setna

Vredny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 18 paź 2008, 20:39
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Vredny » 23 lis 2008, 16:25

widmo pisze:
Lenio21 pisze:acha alternator mam 90-tke a aku 74Ah
nie za duże akku jak na ABK ?
Czemu za duży aku? Zawsze lepiej jest dysponować większym zapasem prądu, zwłaszcza zimą. A jeśli instalacja sprawna, to naładowany będzie. Energia potrzebna do rozruchu jest taka sama, niezależnie od pojemności aku, więc tyle samo trzeba "dopompować" podczas jazdy. W praktyce przy dużym aku silnik może szybciej odpalić, czyli mniejszy będzie wydatek energii z aku i szybciej się on doładuje.

btw: Napięcie alternatora zależy zwykle od temperatury, regulator zwiększa je nieco, gdy jest zimno, niemniej 14,4V przekroczyć nie powinno.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 lis 2008, 20:18

widmo pisze:nie za duże akku jak na ABK ?
według producenta mogło by być za duże, ale jest taki ze względu na sprzęt CA na pokładzie.
Vredny pisze:Napięcie alternatora zależy zwykle od temperatury, regulator zwiększa je nieco, gdy jest zimno, niemniej 14,4V przekroczyć nie powinno.
u mnie takie napiecie ładowanie było jak włożyłem sprawny regulator Boscha, mimo zużytych szczotek. Po wymianie szczotek i upływie czasu napięcie ładowania malało, teraz wynosi ok 14,10 V.

archi2340 miałem na myśli to, że kiedy mam rozładowany aku to regulator pozwala bardziej ładowac akumulator i wtedy pomiar wynosi np 14,4 V
a kiedy aku jest wciaz dobrze ładowany i jest w stanie naładowanym to regulator obniża dawke. ale ogólnie nie podoba mi sie ta cała sytuacja, bo na początku było super a teraz juz prawie na granicy tolerancji, a po drugie jak dodaje gazu to napiecie ładowania wcale sie nie zwieksza.
Nie jestem znawca elektroniki i elektryki dlatego mogę mylić pojęcia :roll:

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 24 lis 2008, 21:04

Ja też mam ten problem pobór mam 0,08 A i tylko bezpiecznik 4 coś tam pobiera ok 0,04A
i roczne aku pada po 4 dniach ładowanie spoko nowy reg. K.E.H <hmm>

[ Dodano: 2008-11-24, 21:11 ]
Nie wiem ale chyba bende reklamował aku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl