Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Układ chłodzenia.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

[1.9TDI 1Z] Układ chłodzenia.

Post autor: radi88 » 20 lis 2008, 00:01

Witam klubowiczów, jakies 400 KM temu mechanik wyminiel mi cały płyn chłodzący na nowy, ostanio kontrolując stan oleju zauwazyłem, że płyn mocno zmienił kolor z różowego na taki ciemny, podejrzewam przedostanie sie oleju do układu. Czy poza opcją uszkodzonej uszczelki pod głowcicą problemem może być chłodniczka oleju przy filtrze olejowym ? Zamierzam wymienic zbiorniczek wyrównawczy na nowy i przy okazji rozwiązałbym ten problem. Prosze o sugestie i wasze opinie na ten temat. Pozdrawiam, szerokości.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:54 przez radi88, łącznie zmieniany 1 raz.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 20 lis 2008, 07:33

jakiś czas temu był tu temat gdzie ktoś miał podobny problem i uszczelnienie tej chłodniczki załatwiło sprawę. Warto więc chyba spróbować.

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 20 lis 2008, 13:03

Dobrym sposobem na pozbycie się podobnych problemów jest zastosowanie przy wymianie płynu chłodzenia jest zrobienie płukanki <ok> , czyli po spuszczeniu starego płynu zalać układ wodą z środkiem do czyszczenia chłodnic doprowadzić silnik do odpowiedniej temperatury i po przepracowaniu ok. 15 minut spuścić płukankę, na koniec wlać płyn najlepiej oryginalny. Płyn chłodzący wymieniać co dwa lata.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 20 lis 2008, 13:48

mam takie pytanie przy wymianie płynu trzeba układ odpowietrzać czy sam się on odpowietrzy?

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 20 lis 2008, 14:37

różnie z tym bywa...
Teoretycznie powinien się sam odpowietrzyć, ale u mnie jest z tym ciężko.
W poprzedniej audiczce ale z benzyną odpowietrzenie to było 15 minut roboty(a w zasadzie 15 minut czekania), a teraz czasem i godzinę się bawię. Pomagam mu przy wężach od nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 20 lis 2008, 16:46

Układ odpowietrza się sam bez problemu

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 20 lis 2008, 17:38

nie ma tu zadnego odpowietrznika bo wiem ze w niektórych samochodach są odpowietrzniki które się okdręca i powietrze wychodzi

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 20 lis 2008, 21:19

no u nas też jest... na jednym z węży które idą do nagrzewnicy... widać zrobili go dlatego iż czasem są tak jak u mnie problemy z odpowietrzaniem.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 20 lis 2008, 21:49

zamierzam własnie wymienić płyn w chłodnicy ale moje pytanie jest jeszcze takie płyn spuszczać i wlewać na włączonym silniku?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 lis 2008, 22:58

Audi 80 b4 pisze:moje pytanie jest jeszcze takie płyn spuszczać i wlewać na włączonym silniku?
Czyś Ty zwariował :shock:

Silnik możesz rozgrzać, żeby termostat się otworzył. Tylko potem uważaj przy spuszczaniu, by się nie poparzyć.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 lis 2008, 07:34

jak odkręcisz wszystkie węże przy pompie to zleci spora wiekszość... wiadomo z nagrzewnicy trudno będzie płyn wydobyć:PPP
a jak nie masz na wężu z nagrzewnicy tego orginalnego odpowietrzania to możesz po prostu węże od niej luzować gdyby były problemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl