Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7A] Słaba skuteczność hamulców

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[2.3 20V 7A] Słaba skuteczność hamulców

Post autor: jmm » 20 lis 2008, 23:04

Witam

Dzisiaj audik był na przeglądzie i nie powinien go w sumie przejść. Okazuje się, że całkowita skuteczność hamulców to 19%, najgorszy jest tył.

Wszytskie klocki i tarcze nowe i markowe, zaciski OK.

Czy niedomagające wspomaganie (twardy pedał) może mieć na to wpływ?

Czy może w quattro nie da się sprawdzić skutecznie hamulców na rolkach?

Moim zdaniem hamulce są OK, tylko z powodu słabego serwa trzeba mocniej pedał przyciskać ;-)

Awatar użytkownika
boomer86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 05 lis 2007, 21:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: boomer86 » 20 lis 2008, 23:11

jezeli kola nie wytracaja predkosci na rolkach , to moze byc wina albo serwa , albo ABS , jezeli posiadasz takowy w swym aucie . Moze odpowietrzenie z serwa jest nieszczelne ( mialem taki przypadke u siebie) , a twardy pedal znaczy zwykle zapowietrzenie ukladu , badz niesprawny ABS / serwo przy braku ABSu ...

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 20 lis 2008, 23:11

Zasadniczo quatrro powinno być badane na płytach najazdowych (przynajmniej te z thorsenem, w starszych, z "otwartym"mechanizmem międzyosiowym nie ma przeciwwskazań dla rolek)
Słabe serwo może powodować pogorszenie wyników. Zakładam że hamulec "cisnąłeś" do oporu ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 lis 2008, 23:12

ale tam nie ma serwa Kolego... tam jest hydrauliczne wspomaganie, co pewnie wiesz. Jeśli pedał twardy a czujnik ciśnienia się nie odzywa to masz sekcję hydrauliczną we wzmacniaczu hamowania do wymiany.

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 20 lis 2008, 23:18

"Serwo" to każdy rodzaj wspomagania, hydrauliczny również ;-)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 21 lis 2008, 11:39

Leo pisze:. Jeśli pedał twardy a czujnik ciśnienia się nie odzywa to masz sekcję hydrauliczną we wzmacniaczu hamowania do wymiany.
Czyli po Polsku sławna "bomba" w 20V? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 lis 2008, 12:00

nie :P
to:

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 21 lis 2008, 23:40

Hmmmm to jakaś nowa rzecz :)

Cena z ETKI powala, widzę że też tego szukasz :mrgreen:

Da radę sprawdzić używkę jakoś?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 lis 2008, 09:57

no nie bardzo, raczej tylko trzeba jak najnowszą brać, ja wziąłem z S6. Jest masa aut, które miały dokładnie tą część., trzeba brać jak najnowsze.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 22 lis 2008, 11:17

Leo, jeśli pedał mam miękki a przy gwałtownym naciśnięciu zapala się kontrolka to winę ponosi tylko akumulator ciśnienia, czy wzmacniacz również?
Po szybkim dwukrotnym naciśnięciu pedał ma normalna pozycję pracy i wraz z postępem pedału hamulca wzrasta jego skuteczność.

Gruszkę już zakupiłem nową i czekam na resztę gratów do remontu hamulców.
Nie spodziewałem się, że potrzebne będzie coś jeszcze.

Ile kosztuje ten wzmacniacz?

ps. Dodam, że hamulce mam odpowietrzone. Robiłem to dosyć długo na włączonym silniku przy okazji wymiany wężyków. Myślę, że zrobiłem to dobrze ale różnie to może być.

ps2. Czy winę za małe ciśnienie w układnie może ponosić nieszczelny ( poci się) wąż wspomagania czy jest to zupełnie wina gruchy?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 11:27 przez zserty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 lis 2008, 11:20

ja miałęm gruchę, pompę, przewody wymienione i nadal jest kłopot z hamulcami, więc wymieniam wszystko co zostało, a został właśnie jeszcze korektor i wzmacniacz ham.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 22 lis 2008, 11:29

Edytowałem, więc możesz się jeszcze odnieść do tego co powyżej ;-)
Podaj mi nr tego korektora jak możesz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 lis 2008, 11:42

wąż powrotny moze się pocić. wysokociśnieniowe lepiej żeby nie. nr korektora masz w etce, ale podam: 441 611 021 B dla 3b/ABY oraz 441 611 021 A dla 7A

ObrazekObrazek

aaa... wzmacniacz... no, nowy kosztuje więcej niż niejedno tutaj auto ;)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 22 lis 2008, 12:01

Podałeś mi chyba numer pomp.
Ja mam u siebie takie coś:
Obrazek

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 lis 2008, 12:07

no, bo ja w S2jce naprawiam, a ona nie ma korektora...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl