Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z]Źle zapala, kto ustawi kąt wtrysku.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

[1.9TDI 1Z]Źle zapala, kto ustawi kąt wtrysku.

Post autor: berthold » 21 lis 2008, 09:59

mam problem audi kombi 1,9 tdi 1z rano żle pali świece wymienione (grzeją) kąt wtrysku był ustawiony wg vaga na 018 ja go przestawiłem trzy śrubki na pompie i pompą obracałem ok 1 cm na 051-053 i dalej to samo żadnej poprawy ale jeszcze coś , byłem w górach (istebna) dojechałem bez problemu ale po paru dniach wracając to silnik nie chciał wejść na obroty na mój gust (brak obrotka)1500 obr na maxa a jak zjechałem z tych serpentyn to silnik jak by nigdy nic darł jak opętany .podobno tam jest czujnik ciśnienia atmosferycznego nie wiem czy to tak ma działać ale jedno wiem ja tego nie opanuje .mam pytanie czy ktoś z okolic górnego śląska by mi to auto zdjagnozował może by mu pare kucy dorzucić przy okazji szło w miare rozsądnej ceny .berthold2@o2.pl

Kolego poczytaj proszę dokładnie regulamin i nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 21:03 przez berthold, łącznie zmieniany 2 razy.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 21 lis 2008, 11:32

Witam,sprawdż klin kola rozrządu,coś mi się wydaje ze to już problem pływającego kąta statycznego.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 21 lis 2008, 13:00


berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 21 lis 2008, 14:29

tk74 pisze:Witam,sprawdż klin kola rozrządu,coś mi się wydaje ze to już problem pływającego kąta statycznego.
czy dobrze rozumie koło zębate na wałku rozrządu lużne ? jak ustawiałem w polo ale zwykły diesel to tam nie było klina tylko na wcisk na stożek i śrubą do oporu czy w 1z to to samo ?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2008, 14:34

berthold pisze:czy dobrze rozumie koło zębate na wałku rozrządu lużne ? jak ustawiałem w polo ale zwykły diesel to tam nie było klina tylko na wcisk na stożek i śrubą do oporu czy w 1z to to samo ?
Klin na wale korbowym! <palma>
Ostatnio zmieniony 21 lis 2008, 14:46 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 21 lis 2008, 14:36

a co rozrząd składa się tylko z walka rozrządu!?.Klin koła rozrządu na wale korbowym.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 21 lis 2008, 15:15

tk74 pisze:a co rozrząd składa się tylko z walka rozrządu!?.Klin koła rozrządu na wale korbowym.
dobra biore sie za to dam znać co tam zobacze a da sie to rozebrać bez wyciągania chłodnicy?

jeszcze pytanko jak ten klin będzie wybity?? czy wystarczy go wymienić czy trzeba całe koło zębate wymieniać??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2008, 16:24

berthold pisze:jeszcze pytanko jak ten klin będzie wybity?? czy wystarczy go wymienić czy trzeba całe koło zębate wymieniać??
Jak ten klin będzie wybity to pierw trzeba splanować czoło wału - w skrajnych wypadkach nawet pierw na spawać brakujący element, a potem kupić nowe koło :mrgreen:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 21 lis 2008, 17:22

Objawy mialem podobne, wymienilem wlasnie to kolko i nowa srube. Potwierdzam najpierw nalezy splanowac czolo walu, w przeciwnym wypadku w bardzo krotkim czasie bedzie podobnie !! i koniecznie po zrobieniu nalezy ustawic kat wtrysku. U mnie po tej operacji auto ozylo i pomimo 314 tys przebiegu jezdzi sie cudownie. Pozdrawiam.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 21 lis 2008, 19:36

berthold pisze:
tk74 pisze:a co rozrząd składa się tylko z walka rozrządu!?.Klin koła rozrządu na wale korbowym.
dobra biore sie za to dam znać co tam zobacze a da sie to rozebrać bez wyciągania chłodnicy?

jeszcze pytanko jak ten klin będzie wybity?? czy wystarczy go wymienić czy trzeba całe koło zębate wymieniać??
No tak jak pisze solskier,jak jest bardzo wybite to do tego spawanie i szlifowanie powierzchni czołowej wału,klin jest jednością z kołem zębatym,większym problemem w tych przypadkach jest rowek na wale korbowym jak jest choćby trochę wygryziony to podlega bezwarunkowej naprawie,czego raczej sam nie zrobisz!

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 24 lis 2008, 16:08

już po kontroli koło zębate stabilne poprawiłem kąt wtrysku na grupie 00 pozycja 2 (vag) przesunąłem pompe na teraz pokazuje 088 wymieniłem akmulator narazie pali lepiej ale to jaszcze nie całkiem to ale da sie wytrzymać

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 lis 2008, 17:36

berthold pisze:poprawiłem kąt wtrysku na grupie 00 pozycja 2 (vag) przesunąłem pompe na teraz pokazuje 088
No to jakoś nie za bardzo go poprawiłeś :-/ bo 088 to będzie kat po za górnym zakresem (nad zieloną kreską w TDI Timing) prawidłowy nastaw to wartość 039-040, na rozgrzanym silniku (niebieska kreska) <ok>

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 24 lis 2008, 20:14

dzięki wam to wiem ale specjalnie tak zrobiłem za pare dni będe ustawiał ,tak jak pisze solskier tylko nie wiem jak załączyć ten TDI timing mam vag 3.11 i nie widze w nim tej opcji a jak chce to załączyć z folderu gdzie jest vag zainstalowany to wyskakuje ramka że mam go załączyć z vag-a sugestie mile widziane

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 24 lis 2008, 20:35

Dla formalnosci przypomne ze statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku sprawdzamy/ustawiamy na właczonych "Basic Settings" w grupie 000.... ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 lis 2008, 21:12

a w Deltascna1z wchodzimy w Nastawy Podstawowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl