[1.9TDI 1Z]Źle zapala, kto ustawi kąt wtrysku.
[1.9TDI 1Z]Źle zapala, kto ustawi kąt wtrysku.
mam problem audi kombi 1,9 tdi 1z rano żle pali świece wymienione (grzeją) kąt wtrysku był ustawiony wg vaga na 018 ja go przestawiłem trzy śrubki na pompie i pompą obracałem ok 1 cm na 051-053 i dalej to samo żadnej poprawy ale jeszcze coś , byłem w górach (istebna) dojechałem bez problemu ale po paru dniach wracając to silnik nie chciał wejść na obroty na mój gust (brak obrotka)1500 obr na maxa a jak zjechałem z tych serpentyn to silnik jak by nigdy nic darł jak opętany .podobno tam jest czujnik ciśnienia atmosferycznego nie wiem czy to tak ma działać ale jedno wiem ja tego nie opanuje .mam pytanie czy ktoś z okolic górnego śląska by mi to auto zdjagnozował może by mu pare kucy dorzucić przy okazji szło w miare rozsądnej ceny .berthold2@o2.pl
Kolego poczytaj proszę dokładnie regulamin i nazywaj poprawnie tematy.
Kolego poczytaj proszę dokładnie regulamin i nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 21:03 przez berthold, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Klin na wale korbowym! <palma>berthold pisze:czy dobrze rozumie koło zębate na wałku rozrządu lużne ? jak ustawiałem w polo ale zwykły diesel to tam nie było klina tylko na wcisk na stożek i śrubą do oporu czy w 1z to to samo ?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2008, 14:46 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
dobra biore sie za to dam znać co tam zobacze a da sie to rozebrać bez wyciągania chłodnicy?tk74 pisze:a co rozrząd składa się tylko z walka rozrządu!?.Klin koła rozrządu na wale korbowym.
jeszcze pytanko jak ten klin będzie wybity?? czy wystarczy go wymienić czy trzeba całe koło zębate wymieniać??
Objawy mialem podobne, wymienilem wlasnie to kolko i nowa srube. Potwierdzam najpierw nalezy splanowac czolo walu, w przeciwnym wypadku w bardzo krotkim czasie bedzie podobnie !! i koniecznie po zrobieniu nalezy ustawic kat wtrysku. U mnie po tej operacji auto ozylo i pomimo 314 tys przebiegu jezdzi sie cudownie. Pozdrawiam.
No tak jak pisze solskier,jak jest bardzo wybite to do tego spawanie i szlifowanie powierzchni czołowej wału,klin jest jednością z kołem zębatym,większym problemem w tych przypadkach jest rowek na wale korbowym jak jest choćby trochę wygryziony to podlega bezwarunkowej naprawie,czego raczej sam nie zrobisz!berthold pisze:dobra biore sie za to dam znać co tam zobacze a da sie to rozebrać bez wyciągania chłodnicy?tk74 pisze:a co rozrząd składa się tylko z walka rozrządu!?.Klin koła rozrządu na wale korbowym.
jeszcze pytanko jak ten klin będzie wybity?? czy wystarczy go wymienić czy trzeba całe koło zębate wymieniać??
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No to jakoś nie za bardzo go poprawiłeś bo 088 to będzie kat po za górnym zakresem (nad zieloną kreską w TDI Timing) prawidłowy nastaw to wartość 039-040, na rozgrzanym silniku (niebieska kreska) <ok>berthold pisze:poprawiłem kąt wtrysku na grupie 00 pozycja 2 (vag) przesunąłem pompe na teraz pokazuje 088
dzięki wam to wiem ale specjalnie tak zrobiłem za pare dni będe ustawiał ,tak jak pisze solskier tylko nie wiem jak załączyć ten TDI timing mam vag 3.11 i nie widze w nim tej opcji a jak chce to załączyć z folderu gdzie jest vag zainstalowany to wyskakuje ramka że mam go załączyć z vag-a sugestie mile widziane