Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD SB]Problem z obrotomierzem przekładka od1.9TDI

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[80 B3 1.6TD SB]Problem z obrotomierzem przekładka od1.9TDI

Post autor: Henry » 21 lis 2008, 01:34

Witam nabyłem licznik VDO z B4 1.9TDI wersja angielska, ale prędkościomierz i obrotek VDO. Po podłączeniu go w celu sprawdzenia na pierwszy rzut oka wszystko ok, po odpaleni obrotek wskazuje 600obr/min -3 kreska od dołu, pedał gazu do oporu i max 3200obr/min :shock: więc przejechałem się kawałek w celu sprawdzenia ( 10 km ) obrotomierz pracował płynnie jak gdyby wszystko było ok, ale dalej max 3200obr/min - 2 bieg 70km/h itd. Niedawno wróciłem z pracy więc myśle sobie przełorze obrotek do mojego ori licznika z big benem, przygotowałem wszystko co potrzebne i wziąłem się za rozkładanie "angola" okazało się że w miejscu w którym powinny być 4 piny są tylko 3 :shock: tzn. w płycie licznika są 4 piny-blaszki do których wchodzą piny (bolce) od obrotka, a w obrotomierzu są tylko 3 piny-bolce z 4-rech. Poniżej foto.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I teraz pytanie czy brak 1 pinu powoduje złe wskazania obrotka? Ogulnie proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Szukałem w szukajce ale nikt nie miał jeszcze takiego przypadku jak ja i wszędzie piszą że muszą być 4 piny pionowe i 2 poziome.

Z góry dziękuje za pomoc.

[ Dodano: 2008-11-21, 17:03 ]
Dziś tzn. o 2 rano :-P zmieniłem w liczniku od B4 prędkościomierz i założyłem swoje kontrolki zamiast MC, myślałem ze może jak zmienie licznik na ten w km/h to impuls będzie inaczej liczony czy coś bo się na ty nie znam i wtedy może obrotek będzie dobrze wskazywał, ale nic znowu to samo np. jadąc dziś 120km/h obrotek wskazywał 2000obr/min :shock: - ależ by to była ekonomia :-P Przeczytałem wszystko na temat przekładek i nie wiem dalej co mam robić bo wszędzie piszą o 6 pinach a ja mam tylko 5 w obrotku, i nie wiem czy poskładać to na swojej płycie z dolutowanymi pinami i wlutować w obrotek 4 pionowy pin, czy zostawić płyte od anglika i tylko w obrotek wlutować 4 pin?

Niech ktoś pomorze.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2008, 23:37 przez Henry, łącznie zmieniany 3 razy.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 21 lis 2008, 21:40

O ile dobrze pamiętam to u mnie też nie było czwartego pinu. VDO, diesel

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 lis 2008, 22:02

Może trzeba go po prostu dorobić bo byćmoże się ułamał :-/ u mnie są 4

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lis 2008, 22:42

Sprawa wydaje mi się banalnie prosta. Robiłem taki manewr kilka razy. Trzeba tylko zmienić jeden z elementów na płytce (kondensator lub opornik) i wszystko będzie ok. Sprawdź, czy pod naklejką masz układ SAK215, jeżeli nie to podaj jego numer. Wyliczę Ci wartości elementów. Pójdziesz do sklepu kupisz kondensatorek za 30 groszy, wlutujesz i będzie ok.
Niestety bez generatora wzorcowego nie zestroisz tego idealnie, ale i tak poprawa będzie znaczna, niewtajemniczeni nie zauważą różnicy.
Moim zdaniem ten angielski licznik pochodzi od TDI a nie od TD.
W przypadku TDI obrotomierz jest sterowany przez komputer silnika na podstawie sygnału z czujnika położenia wału.
W przypadku TD obrotomierz "bierze" sygnał z alternatora, który ma prędkość obrotową prawie dwa razy wiekszą niż wał korbowy. Dlatego jest prawie dwukrotne przekłamanie.

Wlutowanie 4-go pinu nic nie da.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 22 lis 2008, 14:46

czarekj szczerze powiem że nie wiem o jaką naklejke chodzi więc załączam zdjęcia z opisem wszystkich symboli i numerów, naklejke mam tylko jedną od strony kostek ale pod nią chyba nic nie ma.
Najlepiej jak zaznaczysz mi na zdjęciu miejsce gdzie będę miał wlutować kondensator.

Zapomniałem o płytce obrotka :-P jej także załączam fotke:

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z góry dziękuje za pomoc

[ Dodano: 2008-11-26, 00:55 ]
Oto zdjęcie płytki obrotomierza i szczegółowy opis wszystkiego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 gru 2008, 09:39 przez Henry, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lis 2008, 19:14

Musisz zmienić ten czerwony kondensator.
Z Twojego opisu wynika, że ma on 3 nF - w innych układach najczęściej były tam montowane kondensatory o pojemnościach od 150 - 330 nF (benzyna 4 - 6 cylindrów).
Zakładając, że na rysunku nie ma pomyłki i kondensator ma faktycznie 3 nF to wstaw kondensator o pojemności 10 nF i opisz jak zmieniły się wskazania.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 03 gru 2008, 00:37

Kondensator 10nF 63V nic nie dał, jedynie jeszcze bardziej zaniżył skale pracy obrotomierza pozostało mi więc kupić kondensatory o różnej wartości - nF i próbować który będzie lepszy.

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 03 gru 2008, 08:16

przecież ten czerwony ma pojemność 3 mF czyli mili, a to jest znaczna różnica bo nano faradów (nF)to on ma bodajże 3000000, kolega się pomylił w przeliczaniu, i kupiłeś kondensator dużo za mały

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 03 gru 2008, 10:49

To może jest ktoś w stanie podać mi wartość orginalnego kondensatora od obrotka z 1.6TD i 1.9TD i wartość opornika, bo czarekj wspominał mi że wymiana samego kondensatora nie wystarczy i będzie trzeba zająć się jeszcze opornikiem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 gru 2008, 16:52

Idź do pierwszego warsztatu RTV i kup za 30 groszy kondensator 47 nF i 100 nF. Wlutuj i powinno byc w miarę ok, lepiej niz jest. Opornikiem trzeba doregulować precyzyjnie wskazania.
Wykaż się większym zaangażowaniem. To co chcesz zrobić nie jest trudne. Może się okazać, że opornik od oryginalnego obrotomierza pochodzi z krótkiej serii i nie jest to wartość katalogowa.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 03 gru 2008, 22:36

To jak to jest z tym obrokiem od TDI di zwykłego diesla da rade zrobić żeby nie ściemniał. Bo mam okazje kupić z TDI i czy sygnał jest oryginalnie wprowadzony w 1.6d do zegarów czy trza kabel ciągnąc.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 03 gru 2008, 23:41

Czarku wczoraj właśnie zakupiłem 10 różnych kondensatorów między innymi te które Ty wymieniłeś :-) Tylko teraz nie rozumiem mam wlutować te 2 kondensatory czy sprawdzić wskazania najpierw na jednym, a potem na drugim? Jeśli 2 to ten drugi w które wejście do płytki?


matt1988
Sprawa wygląda tak że można od razu zakładać cały licznik od TDI i wszystko będzie pasowało i chodziło tylko wskazania będą niewłaściwe. Przeczytaj dokładnie cały temat i będziesz wszystko wiedział "leniuchu" :-P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 gru 2008, 06:28

W miejsce czerwonego kondensatora wlutuj inny, taki dla którego wskazania będą bardziej rzeczywistymi.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 04 gru 2008, 10:24

Ok teraz już wszystko jasne zaraz zabieram się do rezanka.
Puźniej opisze co i jak.

[ Dodano: 2008-12-05, 21:54 ]
Ok problem wprawie rozwiązany :-P

Zastosowałem kondensator - 100nf 400V
Obrazek

i działa wskazania na biegu jałowym nominalne obroty wprawie 1000obr/min obroty max. 5400obr/min.

Obrazek

Jutro muszę jeszcze kupić taki sam kondensator i wymienić bo ten który wlutowałem jest już zmasakrowany bo są to 2 prostokąty połączone ze sobą i jakoś trzeba było to upchnąć :-P

Czarku okazało się że ori kondensator ma wartość 33nf 250V

Wielkie dzięki za pomoc bez Ciebie nie dał bym rady.

Refcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2008, 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Refcio » 27 gru 2008, 21:51

hej! nie chciałem zakładać nowego tematu, bo tu był poruszony mój problem. mianowicie rozchodzi się o to, że dziś przy wymianie żarówki podświetlania zegarów coś się pokopało z obrotomierzem. po włączeniu silnika normalnie pokazuje wolne obroty, ale wskazówka za nic nie chce wyjść ponad 1600. dochodzi do tych obrotów i momentalnie się na nich zatrzymuje, jakby ją coś blokowało. nie miałem już czasu dziś się bawić w rozkręcanie itp :-P czy tak jak w tym temacie trzeba wymienić kondensator czy to coś poważniejszego? no bo tak z nikąd nagle... :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl