[80 B3 1.6TD SB]Problem z obrotomierzem przekładka od1.9TDI
[80 B3 1.6TD SB]Problem z obrotomierzem przekładka od1.9TDI
Witam nabyłem licznik VDO z B4 1.9TDI wersja angielska, ale prędkościomierz i obrotek VDO. Po podłączeniu go w celu sprawdzenia na pierwszy rzut oka wszystko ok, po odpaleni obrotek wskazuje 600obr/min -3 kreska od dołu, pedał gazu do oporu i max 3200obr/min :shock: więc przejechałem się kawałek w celu sprawdzenia ( 10 km ) obrotomierz pracował płynnie jak gdyby wszystko było ok, ale dalej max 3200obr/min - 2 bieg 70km/h itd. Niedawno wróciłem z pracy więc myśle sobie przełorze obrotek do mojego ori licznika z big benem, przygotowałem wszystko co potrzebne i wziąłem się za rozkładanie "angola" okazało się że w miejscu w którym powinny być 4 piny są tylko 3 :shock: tzn. w płycie licznika są 4 piny-blaszki do których wchodzą piny (bolce) od obrotka, a w obrotomierzu są tylko 3 piny-bolce z 4-rech. Poniżej foto.
I teraz pytanie czy brak 1 pinu powoduje złe wskazania obrotka? Ogulnie proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Szukałem w szukajce ale nikt nie miał jeszcze takiego przypadku jak ja i wszędzie piszą że muszą być 4 piny pionowe i 2 poziome.
Z góry dziękuje za pomoc.
[ Dodano: 2008-11-21, 17:03 ]
Dziś tzn. o 2 rano zmieniłem w liczniku od B4 prędkościomierz i założyłem swoje kontrolki zamiast MC, myślałem ze może jak zmienie licznik na ten w km/h to impuls będzie inaczej liczony czy coś bo się na ty nie znam i wtedy może obrotek będzie dobrze wskazywał, ale nic znowu to samo np. jadąc dziś 120km/h obrotek wskazywał 2000obr/min :shock: - ależ by to była ekonomia Przeczytałem wszystko na temat przekładek i nie wiem dalej co mam robić bo wszędzie piszą o 6 pinach a ja mam tylko 5 w obrotku, i nie wiem czy poskładać to na swojej płycie z dolutowanymi pinami i wlutować w obrotek 4 pionowy pin, czy zostawić płyte od anglika i tylko w obrotek wlutować 4 pin?
Niech ktoś pomorze.
I teraz pytanie czy brak 1 pinu powoduje złe wskazania obrotka? Ogulnie proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Szukałem w szukajce ale nikt nie miał jeszcze takiego przypadku jak ja i wszędzie piszą że muszą być 4 piny pionowe i 2 poziome.
Z góry dziękuje za pomoc.
[ Dodano: 2008-11-21, 17:03 ]
Dziś tzn. o 2 rano zmieniłem w liczniku od B4 prędkościomierz i założyłem swoje kontrolki zamiast MC, myślałem ze może jak zmienie licznik na ten w km/h to impuls będzie inaczej liczony czy coś bo się na ty nie znam i wtedy może obrotek będzie dobrze wskazywał, ale nic znowu to samo np. jadąc dziś 120km/h obrotek wskazywał 2000obr/min :shock: - ależ by to była ekonomia Przeczytałem wszystko na temat przekładek i nie wiem dalej co mam robić bo wszędzie piszą o 6 pinach a ja mam tylko 5 w obrotku, i nie wiem czy poskładać to na swojej płycie z dolutowanymi pinami i wlutować w obrotek 4 pionowy pin, czy zostawić płyte od anglika i tylko w obrotek wlutować 4 pin?
Niech ktoś pomorze.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2008, 23:37 przez Henry, łącznie zmieniany 3 razy.
Sprawa wydaje mi się banalnie prosta. Robiłem taki manewr kilka razy. Trzeba tylko zmienić jeden z elementów na płytce (kondensator lub opornik) i wszystko będzie ok. Sprawdź, czy pod naklejką masz układ SAK215, jeżeli nie to podaj jego numer. Wyliczę Ci wartości elementów. Pójdziesz do sklepu kupisz kondensatorek za 30 groszy, wlutujesz i będzie ok.
Niestety bez generatora wzorcowego nie zestroisz tego idealnie, ale i tak poprawa będzie znaczna, niewtajemniczeni nie zauważą różnicy.
Moim zdaniem ten angielski licznik pochodzi od TDI a nie od TD.
W przypadku TDI obrotomierz jest sterowany przez komputer silnika na podstawie sygnału z czujnika położenia wału.
W przypadku TD obrotomierz "bierze" sygnał z alternatora, który ma prędkość obrotową prawie dwa razy wiekszą niż wał korbowy. Dlatego jest prawie dwukrotne przekłamanie.
Wlutowanie 4-go pinu nic nie da.
Niestety bez generatora wzorcowego nie zestroisz tego idealnie, ale i tak poprawa będzie znaczna, niewtajemniczeni nie zauważą różnicy.
Moim zdaniem ten angielski licznik pochodzi od TDI a nie od TD.
W przypadku TDI obrotomierz jest sterowany przez komputer silnika na podstawie sygnału z czujnika położenia wału.
W przypadku TD obrotomierz "bierze" sygnał z alternatora, który ma prędkość obrotową prawie dwa razy wiekszą niż wał korbowy. Dlatego jest prawie dwukrotne przekłamanie.
Wlutowanie 4-go pinu nic nie da.
czarekj szczerze powiem że nie wiem o jaką naklejke chodzi więc załączam zdjęcia z opisem wszystkich symboli i numerów, naklejke mam tylko jedną od strony kostek ale pod nią chyba nic nie ma.
Najlepiej jak zaznaczysz mi na zdjęciu miejsce gdzie będę miał wlutować kondensator.
Zapomniałem o płytce obrotka jej także załączam fotke:
Z góry dziękuje za pomoc
[ Dodano: 2008-11-26, 00:55 ]
Oto zdjęcie płytki obrotomierza i szczegółowy opis wszystkiego:
Najlepiej jak zaznaczysz mi na zdjęciu miejsce gdzie będę miał wlutować kondensator.
Zapomniałem o płytce obrotka jej także załączam fotke:
Z góry dziękuje za pomoc
[ Dodano: 2008-11-26, 00:55 ]
Oto zdjęcie płytki obrotomierza i szczegółowy opis wszystkiego:
Ostatnio zmieniony 07 gru 2008, 09:39 przez Henry, łącznie zmieniany 2 razy.
Musisz zmienić ten czerwony kondensator.
Z Twojego opisu wynika, że ma on 3 nF - w innych układach najczęściej były tam montowane kondensatory o pojemnościach od 150 - 330 nF (benzyna 4 - 6 cylindrów).
Zakładając, że na rysunku nie ma pomyłki i kondensator ma faktycznie 3 nF to wstaw kondensator o pojemności 10 nF i opisz jak zmieniły się wskazania.
Z Twojego opisu wynika, że ma on 3 nF - w innych układach najczęściej były tam montowane kondensatory o pojemnościach od 150 - 330 nF (benzyna 4 - 6 cylindrów).
Zakładając, że na rysunku nie ma pomyłki i kondensator ma faktycznie 3 nF to wstaw kondensator o pojemności 10 nF i opisz jak zmieniły się wskazania.
Idź do pierwszego warsztatu RTV i kup za 30 groszy kondensator 47 nF i 100 nF. Wlutuj i powinno byc w miarę ok, lepiej niz jest. Opornikiem trzeba doregulować precyzyjnie wskazania.
Wykaż się większym zaangażowaniem. To co chcesz zrobić nie jest trudne. Może się okazać, że opornik od oryginalnego obrotomierza pochodzi z krótkiej serii i nie jest to wartość katalogowa.
Wykaż się większym zaangażowaniem. To co chcesz zrobić nie jest trudne. Może się okazać, że opornik od oryginalnego obrotomierza pochodzi z krótkiej serii i nie jest to wartość katalogowa.
Czarku wczoraj właśnie zakupiłem 10 różnych kondensatorów między innymi te które Ty wymieniłeś Tylko teraz nie rozumiem mam wlutować te 2 kondensatory czy sprawdzić wskazania najpierw na jednym, a potem na drugim? Jeśli 2 to ten drugi w które wejście do płytki?
matt1988
Sprawa wygląda tak że można od razu zakładać cały licznik od TDI i wszystko będzie pasowało i chodziło tylko wskazania będą niewłaściwe. Przeczytaj dokładnie cały temat i będziesz wszystko wiedział "leniuchu"
matt1988
Sprawa wygląda tak że można od razu zakładać cały licznik od TDI i wszystko będzie pasowało i chodziło tylko wskazania będą niewłaściwe. Przeczytaj dokładnie cały temat i będziesz wszystko wiedział "leniuchu"
Ok teraz już wszystko jasne zaraz zabieram się do rezanka.
Puźniej opisze co i jak.
[ Dodano: 2008-12-05, 21:54 ]
Ok problem wprawie rozwiązany
Zastosowałem kondensator - 100nf 400V
i działa wskazania na biegu jałowym nominalne obroty wprawie 1000obr/min obroty max. 5400obr/min.
Jutro muszę jeszcze kupić taki sam kondensator i wymienić bo ten który wlutowałem jest już zmasakrowany bo są to 2 prostokąty połączone ze sobą i jakoś trzeba było to upchnąć
Czarku okazało się że ori kondensator ma wartość 33nf 250V
Wielkie dzięki za pomoc bez Ciebie nie dał bym rady.
Puźniej opisze co i jak.
[ Dodano: 2008-12-05, 21:54 ]
Ok problem wprawie rozwiązany
Zastosowałem kondensator - 100nf 400V
i działa wskazania na biegu jałowym nominalne obroty wprawie 1000obr/min obroty max. 5400obr/min.
Jutro muszę jeszcze kupić taki sam kondensator i wymienić bo ten który wlutowałem jest już zmasakrowany bo są to 2 prostokąty połączone ze sobą i jakoś trzeba było to upchnąć
Czarku okazało się że ori kondensator ma wartość 33nf 250V
Wielkie dzięki za pomoc bez Ciebie nie dał bym rady.
hej! nie chciałem zakładać nowego tematu, bo tu był poruszony mój problem. mianowicie rozchodzi się o to, że dziś przy wymianie żarówki podświetlania zegarów coś się pokopało z obrotomierzem. po włączeniu silnika normalnie pokazuje wolne obroty, ale wskazówka za nic nie chce wyjść ponad 1600. dochodzi do tych obrotów i momentalnie się na nich zatrzymuje, jakby ją coś blokowało. nie miałem już czasu dziś się bawić w rozkręcanie itp czy tak jak w tym temacie trzeba wymienić kondensator czy to coś poważniejszego? no bo tak z nikąd nagle...