Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Pompa wodna.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 lis 2008, 14:26

krzysztof polak pisze:nie mam pojęcia gdzie te pokrętło się znajduje
Mówię o tym, którym ustawiasz sobie temperaturę w środku. Może spadła z niego linka lub gdzieś pękła, przez co nie możesz włączyć ogrzewania.

krzysztof polak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: krzysztof polak » 22 lis 2008, 14:27

O to chodzi,jasne że jest na maxsa podkręcone,ciekaw jestem co by było gdy wezmę węża i przedmucham nagrzewnicę?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 lis 2008, 14:35

Widzę, że się nie rozumiemy <mur> jeżeli masz uszkodzone cięgno od pokrętła to sobie możesz nim kręcić do woli, a i tak ogrzewania nie załączysz.
krzysztof polak pisze:co by było gdy wezmę węża i przedmucham nagrzewnicę?
Skoro twierdzisz, że obydwa węże od nagrzewnicy są gorące, to znaczy ze jest drożna. Szukaj przyczyny w środku samochodu!

krzysztof polak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: krzysztof polak » 22 lis 2008, 14:37

Sprawdzę najpierw tę linkę,a w ostateczności przedmucham nagrzewnicę,odpiszę za ok.3 godz.co i jak bo naraźie robię za niańkę :mrgreen:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 lis 2008, 16:57

Może po prostu ta linka ci spadła tuż przy samym otwieraniu nawiewu ciepłego

krzysztof polak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: krzysztof polak » 25 lis 2008, 11:29

Sprawdziłem tę linkę i jest ok.przedmuchałem karczerem nagrzewnice zaczeła grzać,ale nie juz tak jak przedtem-ciepło bez rewelacji :cry: dam sobie spokój.Dzięki wam koledzy za każdą info pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 lis 2008, 16:07

krzysztof polak, domyślam się, że nie przeczytałeś tematu, do którego link podałem CI wcześniej dlatego podam CI go jeszcze raz viewtopic.php?t=21812

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 12 sty 2010, 22:07

U mnie był ten sam problem co u Ciebie-silnik gorący a powietrze leciało letnie z nagrzewnicy!Rozebrałem deskę rozdzielczą i wymieniłem nagrzewnicę na nową bo była zamulona.Efekt-jak wezmę na maksimum grzanie to nie mogę wysiedzieć w środku bo jest tak gorąco!!! <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 lip 2010, 16:14

Ja mam następujące pytanie (80 B3 1.8PM). Jutro zabieram się za wymianę pompy wody. Czy żeby zdjąć dolną plastikową osłonę od rozrządu to czy muszę zrzucać to duże koło pasowe? Z lewej strony jest śrubka (chyba M8) i jest schowana za tym kołem. Teoretycznie powinienem dojść tam płaskim kluczem. Czy trzeba też zdemontować pompę wspomagania, aby swobodnie wyciągnąć przód pompy wody (obudowa zostaje stara). Miałem zamiar zrobić to u mechanika, ale jak mi pocisnął kit, że trzeba zrzucać rozrząd i wyciągać chłodnicę, to zwątpiłem w jego kompetencje. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 31 lip 2010, 17:48

Patrique pisze:przód pompy wody (obudowa zostaje stara).
Jezeli masz ma mysli sam wklad pompy to jest duze ryzyko ukrecenia srub podczas odkrecania go od obudowy. Ja jak sie zabieralem za wymiane to mialem nowy sam wklad oraz nowa cala pompe. U mnie 2 sruby sie ukrecily ale udalo mi sie je wykrecic pozniej. Wymienilem sam wklad a kompletna pompe oddalem do sklepu ale taka operacja nie zawsze sie udaje.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 lip 2010, 17:58

Dzisiaj próbowałem już próbnie poluzować śruby (m.in. tą co łączy obudowę pompy i koła pasowego) i mi się udało. Więc wydaje mi się, że nie powinno z odkręceniem być większego problemu. Mam prośbę, czy mógłbyś mnie ramowo naprowadzić jak wymieniałeś ten wkład? Chodzi mi czego się "pozbywałeś" na czas wymiany pompy.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 31 lip 2010, 18:04

Pompe robilem przy okazji wymiany rozrządu. A najlatwiej to wyjac chldonice i rozpiac rozrząd.

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 31 lip 2010, 19:44

Patrique pisze:Dzisiaj próbowałem już próbnie poluzować śruby (m.in. tą co łączy obudowę pompy i koła pasowego) i mi się udało. Więc wydaje mi się, że nie powinno z odkręceniem być większego problemu. Mam prośbę, czy mógłbyś mnie ramowo naprowadzić jak wymieniałeś ten wkład? Chodzi mi czego się "pozbywałeś" na czas wymiany pompy.
Kolego to dosc prosta sprawa i nie trzeba ruszac rozrzadu ani jego obudowy.Odkrecasz alternator i go wyciagasz,luzujesz pompe od wspomagania i nastepnie sa tam sruby na klucz 13-jak je poodkrecasz to wyciagadz pompe wody wraz z caly obodowa(oczywiscie wczesniej sciagajac weze od wody)jak wyciagniesz calosc to odkrecasz te bodajrze 8 srub na klucz 10 i zakladasz nowa pompe.Na nowa uszczelke mozesz delikatnie dac silikonu(jak polozysz silikon to trzeba poczekac jakies 10 minut zanim zaczniesz skrecac-zrobi sie taki lekko gumowy)Nie zapomnij dac troche silikonu rowniez na ta gumowa uszczelke ktora laczy obudowe pompy z blokiem silnika!Jak juz bedziesz mial przymocowana obudowe to mocujesz pompe wspomagania i alternator i to na tyle a bajki ze trzeba sciagac rozrzad i chlodnice to niech taki mechanik wciska jakiemus lamusowi co sie kompletnie nie zna.Powodzenia i milej pracy <piwo>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 lip 2010, 21:11

Z Twojego opisu wynika, że to jest rzeczywiście prosta sprawa. Gnębi mnie tylko jeszcze jedna sprawa. Całe to zamieszanie spowodował bardzo słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę. Chłodniczka ogrzewania na pewno jest drożna. Czyli to jest tak jakby pompa nie dawała wystarczającego ciśnienia w obiegu. Ale z drugiej strony po rozgrzaniu silnika wszystkie węże są gorące i twarde. Co o tym sądzisz? Pompa wody jedynie szumi. Luzów na łożysku nie ma bo sprawdzałem. Czy zluzowanie opaski zaciskowej na wężu króćca wychodzącego z nagrzewnicy coś da. Dodam, że ktoś zdemontował wcześniej oryginalny odpowietrznik. Wiem, że może troszkę namotałem, ale mam teraz dylemat co do tego czy to aby rzeczywiście pompa kończy swój żywot w audiku.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 31 lip 2010, 22:30

Patrique pisze:Całe to zamieszanie spowodował bardzo słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę. Chłodniczka ogrzewania na pewno jest drożna. Czyli to jest tak jakby pompa nie dawała wystarczającego ciśnienia w obiegu.
To ciśnienie jakie daje pompa zależy troche od obrotów silnika. Skąd wiesz żę przepływ przez nagrzewnice jest słaby? Nie ma grzania w kabinie? Gdyby pampa padła samochód by sie grzał, nie miałbyś grzania w kabinie. Może masz zapchaną nagrzewnice? Spróbuj płukania. Z drugiej strony jak masz wątpliwośći to dobra pompa HEPU coś koło 100zł kosztuje w IC wiec to też nie są jakieś wielkie pieniądze. A wymiane jesteś w stanie zrobić sam jak kolega pisze i to z piwkiem w jednej ręce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl