Mówię o tym, którym ustawiasz sobie temperaturę w środku. Może spadła z niego linka lub gdzieś pękła, przez co nie możesz włączyć ogrzewania.krzysztof polak pisze:nie mam pojęcia gdzie te pokrętło się znajduje
[B4 ABT] Pompa wodna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
- Lokalizacja: TORUŃ
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Widzę, że się nie rozumiemy <mur> jeżeli masz uszkodzone cięgno od pokrętła to sobie możesz nim kręcić do woli, a i tak ogrzewania nie załączysz.
Skoro twierdzisz, że obydwa węże od nagrzewnicy są gorące, to znaczy ze jest drożna. Szukaj przyczyny w środku samochodu!krzysztof polak pisze:co by było gdy wezmę węża i przedmucham nagrzewnicę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
- Lokalizacja: TORUŃ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
- Lokalizacja: TORUŃ
krzysztof polak, domyślam się, że nie przeczytałeś tematu, do którego link podałem CI wcześniej dlatego podam CI go jeszcze raz viewtopic.php?t=21812
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja mam następujące pytanie (80 B3 1.8PM). Jutro zabieram się za wymianę pompy wody. Czy żeby zdjąć dolną plastikową osłonę od rozrządu to czy muszę zrzucać to duże koło pasowe? Z lewej strony jest śrubka (chyba M8) i jest schowana za tym kołem. Teoretycznie powinienem dojść tam płaskim kluczem. Czy trzeba też zdemontować pompę wspomagania, aby swobodnie wyciągnąć przód pompy wody (obudowa zostaje stara). Miałem zamiar zrobić to u mechanika, ale jak mi pocisnął kit, że trzeba zrzucać rozrząd i wyciągać chłodnicę, to zwątpiłem w jego kompetencje. Pozdrawiam.
Jezeli masz ma mysli sam wklad pompy to jest duze ryzyko ukrecenia srub podczas odkrecania go od obudowy. Ja jak sie zabieralem za wymiane to mialem nowy sam wklad oraz nowa cala pompe. U mnie 2 sruby sie ukrecily ale udalo mi sie je wykrecic pozniej. Wymienilem sam wklad a kompletna pompe oddalem do sklepu ale taka operacja nie zawsze sie udaje.Patrique pisze:przód pompy wody (obudowa zostaje stara).
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzisiaj próbowałem już próbnie poluzować śruby (m.in. tą co łączy obudowę pompy i koła pasowego) i mi się udało. Więc wydaje mi się, że nie powinno z odkręceniem być większego problemu. Mam prośbę, czy mógłbyś mnie ramowo naprowadzić jak wymieniałeś ten wkład? Chodzi mi czego się "pozbywałeś" na czas wymiany pompy.
Kolego to dosc prosta sprawa i nie trzeba ruszac rozrzadu ani jego obudowy.Odkrecasz alternator i go wyciagasz,luzujesz pompe od wspomagania i nastepnie sa tam sruby na klucz 13-jak je poodkrecasz to wyciagadz pompe wody wraz z caly obodowa(oczywiscie wczesniej sciagajac weze od wody)jak wyciagniesz calosc to odkrecasz te bodajrze 8 srub na klucz 10 i zakladasz nowa pompe.Na nowa uszczelke mozesz delikatnie dac silikonu(jak polozysz silikon to trzeba poczekac jakies 10 minut zanim zaczniesz skrecac-zrobi sie taki lekko gumowy)Nie zapomnij dac troche silikonu rowniez na ta gumowa uszczelke ktora laczy obudowe pompy z blokiem silnika!Jak juz bedziesz mial przymocowana obudowe to mocujesz pompe wspomagania i alternator i to na tyle a bajki ze trzeba sciagac rozrzad i chlodnice to niech taki mechanik wciska jakiemus lamusowi co sie kompletnie nie zna.Powodzenia i milej pracyPatrique pisze:Dzisiaj próbowałem już próbnie poluzować śruby (m.in. tą co łączy obudowę pompy i koła pasowego) i mi się udało. Więc wydaje mi się, że nie powinno z odkręceniem być większego problemu. Mam prośbę, czy mógłbyś mnie ramowo naprowadzić jak wymieniałeś ten wkład? Chodzi mi czego się "pozbywałeś" na czas wymiany pompy.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Z Twojego opisu wynika, że to jest rzeczywiście prosta sprawa. Gnębi mnie tylko jeszcze jedna sprawa. Całe to zamieszanie spowodował bardzo słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę. Chłodniczka ogrzewania na pewno jest drożna. Czyli to jest tak jakby pompa nie dawała wystarczającego ciśnienia w obiegu. Ale z drugiej strony po rozgrzaniu silnika wszystkie węże są gorące i twarde. Co o tym sądzisz? Pompa wody jedynie szumi. Luzów na łożysku nie ma bo sprawdzałem. Czy zluzowanie opaski zaciskowej na wężu króćca wychodzącego z nagrzewnicy coś da. Dodam, że ktoś zdemontował wcześniej oryginalny odpowietrznik. Wiem, że może troszkę namotałem, ale mam teraz dylemat co do tego czy to aby rzeczywiście pompa kończy swój żywot w audiku.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
To ciśnienie jakie daje pompa zależy troche od obrotów silnika. Skąd wiesz żę przepływ przez nagrzewnice jest słaby? Nie ma grzania w kabinie? Gdyby pampa padła samochód by sie grzał, nie miałbyś grzania w kabinie. Może masz zapchaną nagrzewnice? Spróbuj płukania. Z drugiej strony jak masz wątpliwośći to dobra pompa HEPU coś koło 100zł kosztuje w IC wiec to też nie są jakieś wielkie pieniądze. A wymiane jesteś w stanie zrobić sam jak kolega pisze i to z piwkiem w jednej ręce.Patrique pisze:Całe to zamieszanie spowodował bardzo słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę. Chłodniczka ogrzewania na pewno jest drożna. Czyli to jest tak jakby pompa nie dawała wystarczającego ciśnienia w obiegu.