Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7A] Słaba skuteczność hamulców

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 23 lis 2008, 00:42

Wzmacniacz był w C3, V8 i C4 2.2T/4,2

Leo a nie orientowałeś się może czy da radę to zregenerować jakoś, bo to by było najlepsze wyjście.

Dorwałem SSP z opisem tego ustrojstwa, jutro poczytam :)

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 24 lis 2008, 15:12

Mobile widzę że macie ten sam problem co ja w S6 Turbo quattro 2,2 tzn u mnie hamulce zyleta ogólnie problem dotyczy tylko i wyłącznie wspomagania hamulca.
moje objawy są następujace.
twaedy pedał i drgania na pedale czuć jak pompa ciśnienie prubuje wytworzyć ale nie umi.
W zbiarniku z olejem hydraulicznym przybywa oleju
dzieje sie to okresowo ale jak sie mu uwidzi trudno przywrocic do normalnego dzialania. raz dzialalo 7 miesiecy duplo teraz 2 tyg i znof. i mnie to wkurzyło właśnie dziś do reszty.
wnioski jakie wyciagnołem to

1 pompa - raczej nie - bardzo zadko zeby padla pozatym jak by padla to raz na zawsze anie co chwile chodzila ap pozniej przestawala. poki co nie wymieniam.
2 sławna kruszka akumulator cisnienia fachowo też już wymieniłem z S4 mojej w któej chodzilo wszytko malinowo. i nic duzo ludzi wskazywalo nato... nie pomoglo
3 ewidentnie widać że gdzieś u mnie sie powietrze zbiera bo jak odkrece przewody wysokiego cisnienia na odpalonym silniku wszsytko wraca do normy tylko ciekawe dlaczego raz musze odkrecic przy gruszcze a raz przy pompie hamulcowej ?? raz musiałem przy zaworze przelewowym na pompie.


nie mam już sił do tego wspomagania i dlatego postanowiłem rozebrać wszystko w drobny mak w najbliższym czasie. wydaje mi sie ze jakiegoś smiecia mam w układzie i to dlatego.
ewentualnie zastanawiałem sie dlaczego wspomoganie kierownicy działa malinowo non stop jak zasila to jedna pompa?? Może cały problem tkwi w listwie ukladu kierowniczego?? ze nie trzymie cisnienia i pompie go brakuje?

postanowiłem jeszcze wszedzie pozakładać manometry i monitorować całą prace układu.
wiem że czujnik przy pompie hamulcowej jest na 120 Atm a cisnienie robocze powinno sie wachać okolo 140 atm.
jeśli spada ponizej 120 twardnieje pedal.

[ Dodano: 2008-11-24, 15:17 ]
a piszecie cos o korektorze siły hamowania ale mówicie o tym na tylną oś ?

[ Dodano: 2008-11-24, 15:29 ]
koledzy o jakim wzmacniaczu piszecie bo mi cholera nie mam pojecia??
jesli myślicie o akumulatorze ciśnienia to on ma inne zadanie niz wzmacniac. ona ma na zadanie zapewnić na hamulce w przypadku gdy auto zgaśnie...
a tak to zadnego wzmacniacz hamowania nie widziałem a rozebrałem całe s4 c4 na cześci...
objaw uszkodzonego abs to ze od razu upuszcza ciśnienie z ukladu ale nie wspomagania tylko hamulcowego a problem o kotrym sie tu pisze dotyczy czegos innego.

co tam pisze w tym ssp

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 lis 2008, 16:57

Przejrzyj temat jeszcze raz i sam zobaczysz o jaki wzmacniacz chodzi.
Znajduje się tam gdzie w innych samochodach znajduje się serwo podciśnieniowe, zaraz za pompa hamulcową.

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 24 lis 2008, 17:04

a to wiem oco chodzi. o sam uklad wspamagania pedalu hamulca.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 21 sty 2009, 10:33

Panowie a powiedzcie mi jak ten wzmacniacz jest zbudowany, co tam takiego jest, że może się zepsuć. Czy psuje się stopniowo, czyli zużywa, czy może momentalnie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sty 2009, 12:02

stopniowo, wyciera się i traci szczelność, tylko ze względu na wysokie ciśnienie w układzie 125 bar szybko czuć tą stratę szczelności.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 21 sty 2009, 18:36

Tłoczek jest w środku, ale w moim przypadku to nie jest to. Przy wymianie wzmacniacza czyli serwa poprstu okazało się, że miałem urwany kabel w czujniku i dlatego nie miałem kontrolki :lol:

Teraz mam tak, że pedał jest twardy tak jak był, ale jak kilka razy nacisnę hamulec to od razu zapala się kontrolka - czyli jednak bomba? ;-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 21 sty 2009, 19:13

mi sie pojawia BREAK na czerwono jak pedał w podłoge co to znaczy??

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 23 sty 2009, 14:09

Dziki pisze:mi sie pojawia BREAK na czerwono jak pedał w podłoge co to znaczy??
Albo mało płynu, albo wspomaganie hamulców nie domaga

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 03 wrz 2009, 02:29

Mam ten sam problem ze wspomaganiem hamulcy.może dało by się przerobić ten układ na zwykły z serwem??? Robił to już ktoś??? Znacie takiego magika???

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 03 wrz 2009, 08:42

Tak, da radę to zrobić, potrzebny tylko kumaty mechanik i serwo z NG oraz nowa pompa wspomagania kierownicy (jednosekcyjna)

Ale to już nie będzie to samo.... :-/

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 12 wrz 2009, 23:15

jmm, ja odkąd kupiłem auto to nie mam wspomagania(jak się niedawno dowiedziałem po przeczytaniu waszych postów) :shock: .Mechanicy mówili że to stary typ hebli i one tak hamują i męczę się już dwa lata :evil: Teraz wiem że tak nie może być :oops: Nowego układu(gruszki.pompy i wspomagania siły ham.)nie kupię bo musiałbym przestać jeść i jeździć autem więc zostaje używka :cry: Mam na oku cały układ z audi C3 V8 i czy da się go zamontować(poprzerabiać)???Jak tak to kamień z serca :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl