[2.3 20V 7A] Słaba skuteczność hamulców
Mobile widzę że macie ten sam problem co ja w S6 Turbo quattro 2,2 tzn u mnie hamulce zyleta ogólnie problem dotyczy tylko i wyłącznie wspomagania hamulca.
moje objawy są następujace.
twaedy pedał i drgania na pedale czuć jak pompa ciśnienie prubuje wytworzyć ale nie umi.
W zbiarniku z olejem hydraulicznym przybywa oleju
dzieje sie to okresowo ale jak sie mu uwidzi trudno przywrocic do normalnego dzialania. raz dzialalo 7 miesiecy duplo teraz 2 tyg i znof. i mnie to wkurzyło właśnie dziś do reszty.
wnioski jakie wyciagnołem to
1 pompa - raczej nie - bardzo zadko zeby padla pozatym jak by padla to raz na zawsze anie co chwile chodzila ap pozniej przestawala. poki co nie wymieniam.
2 sławna kruszka akumulator cisnienia fachowo też już wymieniłem z S4 mojej w któej chodzilo wszytko malinowo. i nic duzo ludzi wskazywalo nato... nie pomoglo
3 ewidentnie widać że gdzieś u mnie sie powietrze zbiera bo jak odkrece przewody wysokiego cisnienia na odpalonym silniku wszsytko wraca do normy tylko ciekawe dlaczego raz musze odkrecic przy gruszcze a raz przy pompie hamulcowej ?? raz musiałem przy zaworze przelewowym na pompie.
nie mam już sił do tego wspomagania i dlatego postanowiłem rozebrać wszystko w drobny mak w najbliższym czasie. wydaje mi sie ze jakiegoś smiecia mam w układzie i to dlatego.
ewentualnie zastanawiałem sie dlaczego wspomoganie kierownicy działa malinowo non stop jak zasila to jedna pompa?? Może cały problem tkwi w listwie ukladu kierowniczego?? ze nie trzymie cisnienia i pompie go brakuje?
postanowiłem jeszcze wszedzie pozakładać manometry i monitorować całą prace układu.
wiem że czujnik przy pompie hamulcowej jest na 120 Atm a cisnienie robocze powinno sie wachać okolo 140 atm.
jeśli spada ponizej 120 twardnieje pedal.
[ Dodano: 2008-11-24, 15:17 ]
a piszecie cos o korektorze siły hamowania ale mówicie o tym na tylną oś ?
[ Dodano: 2008-11-24, 15:29 ]
koledzy o jakim wzmacniaczu piszecie bo mi cholera nie mam pojecia??
jesli myślicie o akumulatorze ciśnienia to on ma inne zadanie niz wzmacniac. ona ma na zadanie zapewnić na hamulce w przypadku gdy auto zgaśnie...
a tak to zadnego wzmacniacz hamowania nie widziałem a rozebrałem całe s4 c4 na cześci...
objaw uszkodzonego abs to ze od razu upuszcza ciśnienie z ukladu ale nie wspomagania tylko hamulcowego a problem o kotrym sie tu pisze dotyczy czegos innego.
co tam pisze w tym ssp
moje objawy są następujace.
twaedy pedał i drgania na pedale czuć jak pompa ciśnienie prubuje wytworzyć ale nie umi.
W zbiarniku z olejem hydraulicznym przybywa oleju
dzieje sie to okresowo ale jak sie mu uwidzi trudno przywrocic do normalnego dzialania. raz dzialalo 7 miesiecy duplo teraz 2 tyg i znof. i mnie to wkurzyło właśnie dziś do reszty.
wnioski jakie wyciagnołem to
1 pompa - raczej nie - bardzo zadko zeby padla pozatym jak by padla to raz na zawsze anie co chwile chodzila ap pozniej przestawala. poki co nie wymieniam.
2 sławna kruszka akumulator cisnienia fachowo też już wymieniłem z S4 mojej w któej chodzilo wszytko malinowo. i nic duzo ludzi wskazywalo nato... nie pomoglo
3 ewidentnie widać że gdzieś u mnie sie powietrze zbiera bo jak odkrece przewody wysokiego cisnienia na odpalonym silniku wszsytko wraca do normy tylko ciekawe dlaczego raz musze odkrecic przy gruszcze a raz przy pompie hamulcowej ?? raz musiałem przy zaworze przelewowym na pompie.
nie mam już sił do tego wspomagania i dlatego postanowiłem rozebrać wszystko w drobny mak w najbliższym czasie. wydaje mi sie ze jakiegoś smiecia mam w układzie i to dlatego.
ewentualnie zastanawiałem sie dlaczego wspomoganie kierownicy działa malinowo non stop jak zasila to jedna pompa?? Może cały problem tkwi w listwie ukladu kierowniczego?? ze nie trzymie cisnienia i pompie go brakuje?
postanowiłem jeszcze wszedzie pozakładać manometry i monitorować całą prace układu.
wiem że czujnik przy pompie hamulcowej jest na 120 Atm a cisnienie robocze powinno sie wachać okolo 140 atm.
jeśli spada ponizej 120 twardnieje pedal.
[ Dodano: 2008-11-24, 15:17 ]
a piszecie cos o korektorze siły hamowania ale mówicie o tym na tylną oś ?
[ Dodano: 2008-11-24, 15:29 ]
koledzy o jakim wzmacniaczu piszecie bo mi cholera nie mam pojecia??
jesli myślicie o akumulatorze ciśnienia to on ma inne zadanie niz wzmacniac. ona ma na zadanie zapewnić na hamulce w przypadku gdy auto zgaśnie...
a tak to zadnego wzmacniacz hamowania nie widziałem a rozebrałem całe s4 c4 na cześci...
objaw uszkodzonego abs to ze od razu upuszcza ciśnienie z ukladu ale nie wspomagania tylko hamulcowego a problem o kotrym sie tu pisze dotyczy czegos innego.
co tam pisze w tym ssp
Tłoczek jest w środku, ale w moim przypadku to nie jest to. Przy wymianie wzmacniacza czyli serwa poprstu okazało się, że miałem urwany kabel w czujniku i dlatego nie miałem kontrolki :lol:
Teraz mam tak, że pedał jest twardy tak jak był, ale jak kilka razy nacisnę hamulec to od razu zapala się kontrolka - czyli jednak bomba?
Teraz mam tak, że pedał jest twardy tak jak był, ale jak kilka razy nacisnę hamulec to od razu zapala się kontrolka - czyli jednak bomba?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
jmm, ja odkąd kupiłem auto to nie mam wspomagania(jak się niedawno dowiedziałem po przeczytaniu waszych postów) :shock: .Mechanicy mówili że to stary typ hebli i one tak hamują i męczę się już dwa lata :evil: Teraz wiem że tak nie może być :oops: Nowego układu(gruszki.pompy i wspomagania siły ham.)nie kupię bo musiałbym przestać jeść i jeździć autem więc zostaje używka :cry: Mam na oku cały układ z audi C3 V8 i czy da się go zamontować(poprzerabiać)???Jak tak to kamień z serca