Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 90 2.3E NG] Problemy po strzale gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

[Audi B3 90 2.3E NG] Problemy po strzale gazu

Post autor: Birgen » 22 lis 2008, 11:26

Witam
Zwracam sie z uprzejmą prośba do rzeszy forumowiczów. Jestem świadomy ze popełniłem błąd wsadzając do silnika NG na wtrysku mechanicznym gaz. Wynikło to z własnej niewiedzy o tym i teraz odczuwam tego skutki.

Koledzy borykam sie z tym problemem, mianowicie chciałbym sie od was dowiedziec czym bedzie charakteryzowała sie np uszkodzona przepływka, zatary rodzielacz wtrysków ?

Mam dosc gazu i próbuje to jakos wszystko naprawic bo to nie jazda. Z tego co czytam na forum to mam dosc nie typowe objawy. Autko normalnie pali mi na benzynie jak jest zimne to równo trzyma obroty aż do pewnego momentu w którym powoli zaczynają rosnąc i tak jak stoją od 10 rosną do 12 i tak coraz szybciej, autko potrafi z rana odrazu po odpaleniu zgasnac ale wystarczy odpalic jeszcze raz i juz normalnie trzyma obroty aż do nagrzania. Zaczeło sie to wszystko od pompki paliwa, gazownicy odwalili fuszerke co wyszło u elektromechanika i nawet kabli nie polutowali i doszło do zwarcia po czym pompka nie dostawała prądu. Od tamtego czasu (okres lata) jezdziałem na gazie i nie sprawiało to żadnego problemu. Zbliża sie okres zimy wiec odpalanie na gazie było by trudne wiec wziełem sie za tą pompke i zrobili ją po czym okazało sie że auto nie ma wolnych obrotów na benzynie gdzie przed tym zwarciem autko normalnie jezdziło na gazie i na benzynie. I po nie długim okresie strzelił gaz, autko odplało na benzynie i odrazu gasło, na lpg po dodaniu gazu odrazu strzał, oddałem auto do mechanika z tego co widziałem to wstawił kolanko metalowe na rurce gumowej idącej od silnika krokowego do miksera i po tym zabiegu autko jezdzi na benzynie z takimi objawami jakimi wypisałem wyżej, jest bardzo wrazliwe na pedał gazu, i teraz własnie nie wiem czym to jest spowodowane - czy dalej nieszczelny dolot, czy przepływomierz czy rozdzielacz - nie mam pojecia, z tego co widziałem talerz przepływomierza do równych nie nalezy i ta gumka pod nim co trzyma jego odpowiednią wysokosc jest po prostu uszkodzona, dlatego chcem sie dowiedziec czy te objawy co wypisałem wskazują jednoznacznie ja jakis element?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 lis 2008, 11:35

Talerzyk przepływomierza musi być idealnie prosty i równo ustawiony, wiem coś o tym bo sam się z Nim borykałem. Sprawdź koniecznie szczelność dolotu, bo to podstawa. Przeczyściłbym silniczek krokowy, wlewając do niego WD40 i zostawiając na noc - może on tez być odpowiedzialny za falowanie obrotów. Do sprawdzenia również czujnik temperatury. W NG jak jest zadbane to i na gazie będzie dobrze jeździć. Jakbyś miał do wymiany rozdzielacz z przepływomierzem pisz do mnie mam taki w idealnym stanie.

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 22 lis 2008, 13:00

Ze szczelnościa dolotu już nie powinieniem miec problemów bo auto stało u mechanika który badał je przez 2 dni i zlokalizował własnie pekniecie na kolanku które opisałem wyżej i nic poza tym. Przepływomierz wraz z rozdzielaczem leży już u mnie prosto z autka z niemca i czeka na wymiane. Tylko nurtuje mnie pytanie dlaczego obroty po odpaleniu stoją stabilnie na 10 a po rozgrzaniu zaczynają falowac stopniowo od 10 do 12 coraz szybciej zawsze w tej rozbierzności. Jeszcze zanim wymienie przepływomierz to zaleje ten silniczek krokowy bo ze tego co pamietam to po odłączeniu go obroty powinny wzrosnac a tu nic.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 22 lis 2008, 19:34

Falowanie obrotów po rozgrzaniu może być następstwem przedostawania się "lewego" powietrza do dolotu, uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodzącego, źle ustawionej mieszanki w przepływomierzu lub uszkodzonej sondy lambda.
Ponieważ Twoje problemy oscylują wokół przepływomierza, sprawdziłbym ustawienie spoczynkowe tarczy oraz skład mieszanki. Zresztą o czym my rozmawiamy. Masz pogięty talerzyk przepływomierza, nie zastanawiaj się tylko go wymień.

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 24 lis 2008, 13:27

Silniczek krokowy przeleżał cała noc zamoczony i objaw gaśniecia przy pierwszym odpaleniu znikł, równeż po odłączeniu silnik niemalże gaśnie. A z tym przepływomierzem jestem już umówiony na wymiane 2 grudnia to wtedy sie okaże, czy to przepływomierz czy bedziemy szukac dalej przyczyny. A do tego wszystkiego zauważyłem ze narazie pali jak smok ok 20L/100km po mieście :(

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 24 lis 2008, 16:10

k44761 pisze:Falowanie obrotów po rozgrzaniu może być następstwem przedostawania się "lewego" powietrza do dolotu, uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodzącego, źle ustawionej mieszanki w przepływomierzu lub uszkodzonej sondy lambda.
Ponieważ Twoje problemy oscylują wokół przepływomierza, sprawdziłbym ustawienie spoczynkowe tarczy oraz skład mieszanki. Zresztą o czym my rozmawiamy. Masz pogięty talerzyk przepływomierza, nie zastanawiaj się tylko go wymień.
Święta prawda i stosuj się do niej. Tylko jeszcze jedno w twoim przypadku owe falowanie jestem pewny w 90%, że zniknie po zmianie przepływomierza. Masz w tej chwili po strzale źle ustawioną dawkę i dlatego tak chla.

Co do wzrostu obrotów to podejrzewam źle ustawioną klapę w pozycji spoczynkowej najwyraźniej jest za wysoko, komp łapie błąd z czujnika położenia klapy i obroty głupieją miałem już takie 2 przypadki.

Przepływkę tą którą masz jeszcze dało by się odratować zapewne ale z nowym talerzem.

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 24 lis 2008, 22:17

Jeżeli klapka w stanie spoczynkowym była by ustawiona za wysoko to czy problem nie zaczynał by sie odrazu po odpaleniu a nie dopiero po rozgrzaniu ?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 24 lis 2008, 22:19

Birgen pisze:Jeżeli klapka w stanie spoczynkowym była by ustawiona za wysoko to czy problem nie zaczynał by sie odrazu po odpaleniu a nie dopiero po rozgrzaniu ?
Właśnie o dziwo nie. Taki to już jest ten wtrysk nieraz zagadkowy.

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 25 lis 2008, 20:39

Dokładnie. A ja własnie zaczynam sie z nim borykac :)


Po 4 dniach autko wkoncu odebrałem, wymienili przepływomierz, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdzie niegdzie polutowali kostki bo były w nieciekawym stanie po tym Praktycznie wszystko wróciło do normy, zostało tylko duze (czytaj. Ogromne) spalanie ale to już zdiagnozowane - Padła sonda.

matik76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2008, 20:23
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: matik76 » 01 kwie 2009, 15:48

witam
mam pytanie czy klapka przepływomierza może byc troche cięższa ze stali ???

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 kwie 2009, 20:56

matik76 pisze:witam
mam pytanie czy klapka przepływomierza może byc troche cięższa ze stali ???
Jak masz na myśli dorabianie jej z czegoś to ja bym sobie odpuścił.

matik76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2008, 20:23
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: matik76 » 02 kwie 2009, 19:21

kolega wyciął mi taką blaszke laserem ale jest troche cięższa a może wie ktoś czy taką blaszke można gdzieś dokupić ???

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 02 kwie 2009, 22:16

i ja się wtrącę.. może się mylę ale wszyscy zapominają o jednym ważnym szczególe a mianowicie dlaczego ten silnik strzelił ?? z tego co mi jest wiadomo to silnik wtedy strzela jak ma jakieś problemy z zapłonem.. więc może jeszcze dodatkowo trzeba sprawdzić stan ukł. zapłonowego 8-) tak na wszelki.
pozdro

bajson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:58

Post autor: bajson » 05 sie 2009, 18:57

Witam wszystkich posiadam Audi 90 Coupe 2.3E 136km nr.silnika NG LPG i mam nastepujacy problem przy rozruchu na paliwie odpala normalnie po paru minutach wyłaczeniu silnika i ponownemu odpalaniu albo odpali i chodzi nie na wszystkich garach lub wogóle nie odpali na gazie chodzi normalnie zwiazku z tym prosiłbym o jakieś wskazówki od czego może się to dziać :shock:

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 05 sie 2009, 19:44

skoro na gazie chodzi, a na pb nie chce to rozdzielacz paliwa do sprawdzenia, pompa paliwa, filtr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl