[1.9TDI 1Z] Rozrusznik.
[1.9TDI 1Z] Rozrusznik.
Witam:)Jestem posiadaczem Audi 80 1,9 tdi 66 kw 1995, podczas odpalania silnika (przeważnie w niskich temperaturach,świece grzeją) rozrusznik kilka razy zakręci i następuje cisza. Po ponownej próbie odpalenia problem się powtarza, odpala dopiero po kilku próbach. Czym może być to spowodowane??? awarią rozrusznika, kostką stacyjki czy tez może czymś innym
Zapoznaj się proszę z regulaminem a głownie z nazewnictwem tematów. W przeciwnym razie następny źle zatytułowany temat poleci od razu do kosza.
Zapoznaj się proszę z regulaminem a głownie z nazewnictwem tematów. W przeciwnym razie następny źle zatytułowany temat poleci od razu do kosza.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:41 przez ketrablaw, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Jeśli stwierdzenie "następuje cisza" to przestanie kręcenia rozrusznika to pierw należy wymontować rozrusznik i sprawdzić go na stole ewentualnie dobrać się do stacyjki. Chyba że stwierdzenie cisza to znaczy że nie odpala... ale z tego co piszesz to auto i tak nie odpala od szczała wiec należy sprawdzić stan świec żarowych, filtr paliwa, statyczny kąt wtrysku. Przy dobrych nastawach i sprawnym układzie zapłonowym auto powinno odpalić w największe mrozy max po 3-5 obrotach wału. <ok>ketrablaw pisze:rozrusznik kilka razy zakręci i następuje cisza.
[B4 1Z] Rozrusznik
Witam jest parę przyczyn i ich objawów:
-rozrusznik kreci wyje sprzęgiełko ,do wymiany sprzęgiełko
-rozrusznik słabo kręci,przygasają kontrolki/słaby akumulator,lub padnięte tulejki rozrusznika bardzo rzadko szczotki/
-elektrowłącznik raz kreci raz nie,potrafi rorłączyć podczas kręcenia rozrusznika jest tylko/objaw pykanie/
[ Dodano: 2008-11-29, 23:50 ]
Może być jeszcze kostka stacyjki ,ale jak ona pada to przeważnie nie ma żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka.
-rozrusznik kreci wyje sprzęgiełko ,do wymiany sprzęgiełko
-rozrusznik słabo kręci,przygasają kontrolki/słaby akumulator,lub padnięte tulejki rozrusznika bardzo rzadko szczotki/
-elektrowłącznik raz kreci raz nie,potrafi rorłączyć podczas kręcenia rozrusznika jest tylko/objaw pykanie/
[ Dodano: 2008-11-29, 23:50 ]
Może być jeszcze kostka stacyjki ,ale jak ona pada to przeważnie nie ma żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu. Też mam problem z rozrusznikiem. Gdy przekręcam kluczyk słyszę jak bendix uderza w koło zamachowe i cisza. Podczas szybkich ruchów kluczykiem tam i z powrotem bendix uderza w koło zamachowe, aż uderzenia są coraz to słabiej słyszalne i w końcu zazębia i rozrusznik kręci. Wymieniłem cewkę (niestety jakiś import za 65 zł) szczotkotrzymacz (30zł) i dalej to samo. Kupiłem nowy akuś (stary miał prawie 4 lata) i usterka czasami się powtarza, ale bardzo rzadko, rozrusznik dużo szybciej kręci. Wyczytałem na grupach żeby sprawdizć napięcie na tym małym kabelku który do automatu dochodzi. Niestety nie łatwo się tam dostać i zmierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników na blaszce która jest w miejscu przekaźnika. Napięcie to wynosi 10.9 V czy to aby nie za mało. Jeżeli tak to gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Przecież akuś ma ponad 14 V?
Nie chcę zakładać nowego tematu. Też mam problem z rozrusznikiem. Gdy przekręcam kluczyk słyszę jak bendix uderza w koło zamachowe i cisza. Podczas szybkich ruchów kluczykiem tam i z powrotem bendix uderza w koło zamachowe, aż uderzenia są coraz to słabiej słyszalne i w końcu zazębia i rozrusznik kręci. Wymieniłem cewkę (niestety jakiś import za 65 zł) szczotkotrzymacz (30zł) i dalej to samo. Kupiłem nowy akuś (stary miał prawie 4 lata) i usterka czasami się powtarza, ale bardzo rzadko, rozrusznik dużo szybciej kręci. Wyczytałem na grupach żeby sprawdizć napięcie na tym małym kabelku który do automatu dochodzi. Niestety nie łatwo się tam dostać i zmierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników na blaszce która jest w miejscu przekaźnika. Napięcie to wynosi 10.9 V czy to aby nie za mało. Jeżeli tak to gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Przecież akuś ma ponad 14 V?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska