Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Zerwany gwint.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[1.6TD SB] Zerwany gwint.

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 09:52

Witam Panowie i Panie.

Przy wczorajszej wymianie oleju miałem pecha. Postanowiłem bowiem (zła decyzja :evil:) przy okazji rozkręciłem też regulator temperatury oleju. Niestety jedna z śrub (zaznaczona na zdjęciu) wykręciła mi się razem z "ładną" spiralą gwintu :-x No i lipa maks, bo teraz cieknie mi tam olej. Jakoś dzisiaj do prac dojechałem, ale jutro muszę już coś z tym zrobić.

Obrazek

Macie jakieś sugestie? Wkręcić tą śrubę na jakiś klej, gwintować, dobrać może jakąś inną większą śrubę. Wszelkie sugestie mile widziane oprócz tych żeby jechać do mechanika i wymieniać podstawę filtra oleju na nową.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:45 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 lis 2008, 10:41

Mozesz rozwiercic otwór i wkręcic w to miejsce tulejke która nastepnie nagwintujesz od środka zeby mozna było wkrecic ta srubke. Innym sposobem ale to juz na wieki to wkleic śrube na klej do głowic. Mi tak mechanik naprawił peknieta śrube kolektora wydechowego i trzyma.

Awatar użytkownika
Selfish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 27 cze 2007, 17:46
Lokalizacja: Nowhere

Post autor: Selfish » 25 lis 2008, 11:28

Nie wiem jakie są wymiary tej śruby ale ze zdjęcia nie wygląda na zbyt dużą. Ja spróbowałbym nagwintować oryginalne miejsce i wkręcić ciut większą śrubę. Problem możesz mieć jedynie z dorwaniem odpowiednich nażynek.

Powodzenia

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 11:36

Śruba jest na klucz 10. Natomiast jaka to jest dokładnie to wam nie powiem bo się generalnie nie znam :-( Natomiast jak starałem się kiedyś wymienić je na jakieś nie oryginalne standardowe śruby na klucz 10 to były ciut za małe. Coś muszę kurde wykombinować.

WOJTEK26, a nie wiesz czy taki klej schnie długo?

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Post autor: seb100 » 25 lis 2008, 11:39

W firmie WURTH można kupic coś takiego co się nazywa "time sert" są to tulejki do naprawy gwintów. Tylko nie wiem czy masz w okolicy jakiś ich punkt.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 lis 2008, 12:03

Masz tam śrubę M6 (tak mi sie zdaje). Najłatwiej to naprawić poprzez delikatne rozwiercenie na gwint M8 wkręcić szpilkę z dwoma średnicami i gwintami (M8 w miejsce zerwanego gwintu M6 na Nakrtkę z zewnątrz) i na wierzchu zastosować normalnie nakrętkę M6. To jest jedno z najprostszych moim zdaniem rozwiązań.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 lis 2008, 12:45

Ciezko mi powiedziec czy schnie długo, jak mi mechanik zrobił to dobiero na drugi dzień składałem auto bo brak czasu. Wydaje mi sie ze możesz zrobic tak jak radzi Kokolino.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 13:01

kokolino1 pisze:wkręcić szpilkę z dwoma średnicami
Widzisz, a o tym nie pomyślałem. Ładując tam szpilkę, mogę ją dać nawet na jakiś klej, niech siedzi tam na amen, a i tak w razie czego będę mógł to rozkręcić.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 lis 2008, 13:27

Labiel pisze:
kokolino1 pisze:wkręcić szpilkę z dwoma średnicami
Widzisz, a o tym nie pomyślałem. Ładując tam szpilkę, mogę ją dać nawet na jakiś klej, niech siedzi tam na amen, a i tak w razie czego będę mógł to rozkręcić.
Możesz bez problemu tylko musisz znaleźć jakis naprawdę dobry klej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 13:32

Dzwoniłem przed chwilą do starszego i załatwi mi może CerkMetal czy coś takiego. Generalnie dość mocny, a tym bardziej jak jeszcze coś w miarę ciasno tam wkręcę. Śruba generalnie nie musi tam być aż tak mocno dociągnięta. Całość trzymają pozostałe dwie. Dam trochę silikonu na uszczelnienie i myślę że tyle to dociśnie.


Byłem zobaczyć w Nomii czy czasem nie mają jakiś szpilek które by mi spasowały, ale niestety nic takiego nie znalazłem. Mam nadzieje że znajdę coś co się nada w garażu, bo chciałbym to zrobić jeszcze dzisiaj po pracy :-/

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 25 lis 2008, 19:10

Dodam jeszcze tylko, że poczciwa Poxilina potrafi zdziałać cuda.
Klej do gwintów może nie być trafionym rozwiązaniem, bo np. taki Loctite pod wpływem wysokiej temperatury puszcza - to tak, aby dało radę zdemontować.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 19:16

Będę starał się zdziałać coś jeszcze dzisiaj. Starszy załatwił mi ten CerkMetal czy jakoś tak (klej do metalu). Wstawię na niego jakąś szpilkę i myślę że powinno być dobrze. Trzeba jeszcze tylko dojechać jakoś do domu - żal patrzeć jak nowy olej wycieka :-(

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 lis 2008, 21:40

Ja przegwintowałbym na większą próbę i zapomniał o problemie. Labiel, A pisałem w którymś wątku że grzebanie w rzeczach które nie wymagają grzebania mści się ;-) Dla tego jestem zdania że jak coś nie wymaga rozkręcania zmieniania płynu itp to tego się nie rusza <piwo>
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 06:12 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 22:38

Solskier pisze:grzebanie w rzeczach które nie wymagają grzebania mści się
Hehe, mi to mówisz :?: Ja sam o tym wiem a mimo to się nie stosuje :-P Tak już mam. Najpierw rozbiorę, potem popsuje a jak już naprawie to jestem bogatszy o nowe doświadczenia :mrgreen:

Wracając do tematu to idę spać spokojny. Dałem tam szpilkę tego samego rozmiaru z tym że szpilka wchodzi głębiej od standardowej śruby, czyli dotarła do gwintu który jeszcze tam był. Dodatkowo dałem jeszcze tego kleju do metalu i powinno być dobrze, tym bardziej że dość ciężko się wkręcał.

PS: Gdyby to się stało z którąkolwiek z 3 pozostałych śrub to problemu by nie było. Przewierciłbym dziury na wylot i przebił śrubą. No ale niestety takie szczęści że walnęła ta która takiej możliwości nie daje :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 lis 2008, 10:03

Uf, naprawione :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl