[1.6TD SB] Zerwany gwint.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[1.6TD SB] Zerwany gwint.
Witam Panowie i Panie.
Przy wczorajszej wymianie oleju miałem pecha. Postanowiłem bowiem (zła decyzja :evil:) przy okazji rozkręciłem też regulator temperatury oleju. Niestety jedna z śrub (zaznaczona na zdjęciu) wykręciła mi się razem z "ładną" spiralą gwintu :-x No i lipa maks, bo teraz cieknie mi tam olej. Jakoś dzisiaj do prac dojechałem, ale jutro muszę już coś z tym zrobić.
Macie jakieś sugestie? Wkręcić tą śrubę na jakiś klej, gwintować, dobrać może jakąś inną większą śrubę. Wszelkie sugestie mile widziane oprócz tych żeby jechać do mechanika i wymieniać podstawę filtra oleju na nową.
Przy wczorajszej wymianie oleju miałem pecha. Postanowiłem bowiem (zła decyzja :evil:) przy okazji rozkręciłem też regulator temperatury oleju. Niestety jedna z śrub (zaznaczona na zdjęciu) wykręciła mi się razem z "ładną" spiralą gwintu :-x No i lipa maks, bo teraz cieknie mi tam olej. Jakoś dzisiaj do prac dojechałem, ale jutro muszę już coś z tym zrobić.
Macie jakieś sugestie? Wkręcić tą śrubę na jakiś klej, gwintować, dobrać może jakąś inną większą śrubę. Wszelkie sugestie mile widziane oprócz tych żeby jechać do mechanika i wymieniać podstawę filtra oleju na nową.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 16:45 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Śruba jest na klucz 10. Natomiast jaka to jest dokładnie to wam nie powiem bo się generalnie nie znam Natomiast jak starałem się kiedyś wymienić je na jakieś nie oryginalne standardowe śruby na klucz 10 to były ciut za małe. Coś muszę kurde wykombinować.
WOJTEK26, a nie wiesz czy taki klej schnie długo?
WOJTEK26, a nie wiesz czy taki klej schnie długo?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Masz tam śrubę M6 (tak mi sie zdaje). Najłatwiej to naprawić poprzez delikatne rozwiercenie na gwint M8 wkręcić szpilkę z dwoma średnicami i gwintami (M8 w miejsce zerwanego gwintu M6 na Nakrtkę z zewnątrz) i na wierzchu zastosować normalnie nakrętkę M6. To jest jedno z najprostszych moim zdaniem rozwiązań.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dzwoniłem przed chwilą do starszego i załatwi mi może CerkMetal czy coś takiego. Generalnie dość mocny, a tym bardziej jak jeszcze coś w miarę ciasno tam wkręcę. Śruba generalnie nie musi tam być aż tak mocno dociągnięta. Całość trzymają pozostałe dwie. Dam trochę silikonu na uszczelnienie i myślę że tyle to dociśnie.
Byłem zobaczyć w Nomii czy czasem nie mają jakiś szpilek które by mi spasowały, ale niestety nic takiego nie znalazłem. Mam nadzieje że znajdę coś co się nada w garażu, bo chciałbym to zrobić jeszcze dzisiaj po pracy
Byłem zobaczyć w Nomii czy czasem nie mają jakiś szpilek które by mi spasowały, ale niestety nic takiego nie znalazłem. Mam nadzieje że znajdę coś co się nada w garażu, bo chciałbym to zrobić jeszcze dzisiaj po pracy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ja przegwintowałbym na większą próbę i zapomniał o problemie. Labiel, A pisałem w którymś wątku że grzebanie w rzeczach które nie wymagają grzebania mści się Dla tego jestem zdania że jak coś nie wymaga rozkręcania zmieniania płynu itp to tego się nie rusza
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 06:12 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe, mi to mówisz :?: Ja sam o tym wiem a mimo to się nie stosuje Tak już mam. Najpierw rozbiorę, potem popsuje a jak już naprawie to jestem bogatszy o nowe doświadczenia :mrgreen:Solskier pisze:grzebanie w rzeczach które nie wymagają grzebania mści się
Wracając do tematu to idę spać spokojny. Dałem tam szpilkę tego samego rozmiaru z tym że szpilka wchodzi głębiej od standardowej śruby, czyli dotarła do gwintu który jeszcze tam był. Dodatkowo dałem jeszcze tego kleju do metalu i powinno być dobrze, tym bardziej że dość ciężko się wkręcał.
PS: Gdyby to się stało z którąkolwiek z 3 pozostałych śrub to problemu by nie było. Przewierciłbym dziury na wylot i przebił śrubą. No ale niestety takie szczęści że walnęła ta która takiej możliwości nie daje
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: