Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Fatalne ścieranie kół

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

[80 B4 ABT] Fatalne ścieranie kół

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 19:49

Witam

Ostatnio przy wymianie oponek na zimówki zauważyłem następującą rzecz: opony od strony wewnętrznej były duuzo bardziej starte niż na reszcie koła - praktycznie w przodzie z nowego Baruma poszło pół bieżnika.

Więc mam pytanko co jest tego powodem <osohozi> myślę że przydałoby sie ustawić zbieżność ale chcę się jeszcze Was poradzić :?: na gałce nie słychać stuków więc tam chyba luzu nie powinno być.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 19:51

Obie opony? Może nie tyle zbieżność tylko kąt pochylenia jest nie taki jak być powinien.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 19:55

obie to mało powiedziane :mrgreen: najbardziej wewnętrzny bieznik starł (te klocki boczne) się na wzystkich 4 kołach, nawet najbardziej na tylnich - tam zrobiły sie z niego prawie slicki. tyle że w tyle opony nie były nowe

jak sprawdzić ten kąt pochylenia?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 20:10

Ło, no to coś mi tu nie pasuje. Z przednimi oponami to mogą się różne cyrki dziać bo ma tam co się przestawić, ale z tyłu :?: Zazwyczaj to opony brane są brzegiem.

Nie wiem czy sam sprawdzisz ten kąt.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 20:16

no właśnie, z tyłu powinno raczej ścierać zewnętrzną stronę <osohozi>

gdzie polecacie się z tym udać?

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 25 lis 2008, 20:19

pojedź do warsztatu na ustawienie geometrii kół a nie tylko na zbieżność, bo jeżeli powiesz, żeby ustawili ci geometrię to ustawią ją na 4rech kołach i sprawdzą "naprawią" kąt pochylenia kół. Jeżeli powiesz, że chcesz, żeby ustawili zbieżność to ustawią ci tylko kół przednich. Ustawienie geometrii jest droższe niż ustawienie zbieżności. Mam te informacje od mechanika, jeżeli są błedne prosze niech ktoś poprawi. PS ja zawsze myślałem że zbieżność i geometria to to samo
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 20:20 przez maciek122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 20:20

Ciężko tu coś na odległość stwierdzić. Nie miałem jeszcze takiego przypadku. Chyba najlepiej będzie jak podjedziesz do jakiegoś mechaniora nich ci sprawdzić zbieżność i kąt pochylenia.

Myślę co tu jeszcze mogłoby być tego przyczyną. Za duże cienienie w oponach - nie bo to raczej środek by ci wydarło. Za mało powietrze - też chyba raczej nie, zresztą myślę że byś to zauważył. Więcej pomysłów nie mam, zwłaszcza że to 4 opony.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 20:24

a ile tak biorą za ustwiwenie zbieżności i geometrii / kątu pochylania kół?

i czy ktoś z Klubowiczów wie gdzie można to porządnie zrobić w krakowie?

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 25 lis 2008, 20:43

O ile dobrze pamiętam w toruniu ustawienie zbieżności kosztuje 40zł a ustawienie geometrii/kątów pochylenia wynosi 80zł
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 21:24 przez maciek122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 20:45

U mnie za zbieżność biorą 40-50 (okolice Konina). Natomiast co do geometrii to cen nie znam.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 20:50

a czy ma ktoś jeszcze inne domysły co to może być?

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 25 lis 2008, 21:40

Mi mechanik powiedział, że w B3 z tyłu jest tylko belka i nie ma punktów regulacyjnych więc nie ma sensu w ogóle tam grzebać. Czy to prawda, bo do ideału geometrii mojej niuni daleko a nie chcę wydawać więcej kasy za niby ustawienie tyłu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 22:40

Ossek pisze:Mi mechanik powiedział, że w B3 z tyłu jest tylko belka i nie ma punktów regulacyjnych
W B3 tak, to prawda. Tam nie ma nic do grzebania/ustawiania. Ale w B4 jest tak trochę inaczej.

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 25 lis 2008, 22:40

Przyczyn może być wiele, mgą to być np. wadliwe opony, ja sprawdziłbym również amortyzatory czy wszystko z nimi w porządku? czy włściwie tłumią drgania, zrób całą "ścieżkę diagnostyczną" podwozia <mikolaj>

[ Dodano: 2008-11-25, 22:41 ]
Przyczyn może być wiele, mgą to być np. wadliwe opony, ja sprawdziłbym również amortyzatory czy wszystko z nimi w porządku? czy włściwie tłumią drgania, zrób całą "ścieżkę diagnostyczną" podwozia <mikolaj>

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 29 sty 2009, 21:37

Witam, ja również mam problem ze ścieraniem kół od środka do tego stopnia zę pękły mi opony z przodu na wysokości profila a dodam że autko latem stało na oponach 215/40r17 obnizone (zielone sprężyny) o 35mm, diagnosta znachor stwierdził luzy na tulejkach wachaczy amory to 75% oraz że regulować zbyt wiele nie ma na czym że tylko sworznie oraz coś na amorach ale co to niewiem, co by to wymienić? ...na zimowych 15 ścierania specjalnie nie widać ale koła są krzywe, miał może ktoś taki problem, może to przez obniżenie?

[ Dodano: 2009-01-29, 21:39 ]
problem wróci wiosną oponki kupie nowe, ale bez naprawy to kasa w błocie
zostanie :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl