[B4 ABK, automat] jakie oleje
[B4 ABK, automat] jakie oleje
Czesc, chcialbym zmienic olej w silniku i chłodnicy. Wiem, że w silniku wcześniej był shell helix, ale słyszalem, że to nic specjalnego, a ponieważ był zmieniany może ze 2 razy, chciałbym wlać coś innego. Co proponujecie do silnika, a co do skrzyni. Aha, mam jeszcze problem, nie jestem pewien czy to uszczelka pod głowicą, czy pod zaworami, bo nie znam się w ogóle na mechanice (to jest ta 2 od góry). Wycieka z niej dużo oleju i czasami z wydechu leci woda, poza tym szybko wzrasta temperatura oleju. Co można na to poradzić. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
oleje....
* co do oleju w silniku, podejrzewam że masz syntetyczny (5W 40), więc możesz spokojnie przy wymianie wlać olej innego ( tańszego) producenta o takich samych, a niekiedy lepszych parametrach i specyfikacji odpowiadającej wymaganiom silnika ( patrz książka serwisowa)
* co do oleju w chłodnicy :?: chyba masz na myśli płyn chłodzący, ja stosuje Dynagel 2000 i nie narzekam...
* co do skrzyni biegów, do automatów stosuje sie oleje ATF ( Dextron), które także posiadają różne lepkości, są syntetyczne i półsyntetyczne, sprawdż jaki olej zaleca producent i takim zalej skrzynię
* druga od góry to uszczelka pod głowicą, po tym co opisałeś to natychmiast do wymiany ( przy okazji jak już będzie ściągnięta głowica zastanowił bym sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów na nowe),
* co do wody z wydechu, cóż proces katalizacji..... tak ma być, działanie katalizatora, różnice temperatur...
Pozdrawiam - Adam.
* co do oleju w chłodnicy :?: chyba masz na myśli płyn chłodzący, ja stosuje Dynagel 2000 i nie narzekam...
* co do skrzyni biegów, do automatów stosuje sie oleje ATF ( Dextron), które także posiadają różne lepkości, są syntetyczne i półsyntetyczne, sprawdż jaki olej zaleca producent i takim zalej skrzynię
* druga od góry to uszczelka pod głowicą, po tym co opisałeś to natychmiast do wymiany ( przy okazji jak już będzie ściągnięta głowica zastanowił bym sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów na nowe),
* co do wody z wydechu, cóż proces katalizacji..... tak ma być, działanie katalizatora, różnice temperatur...
Pozdrawiam - Adam.
Dzięki.
Może ktoś ma wyrobioną opinię jaki syntetyk najlepiej wlać do ABK 115KM Automat. Chodzi mi o konkretną markę i typ.
Ile może kosztować ta wymiana uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy zaworów (razem z robocizną).
PS. Co do oleju w chłodnicy, to pisałem post w stanie wskazującym Zresztą następnego dnia usłyszałem: "0,22 - it's your lucky day!" i obeszło się bez mandatu Wieczorem musiałem tylko szurać na komisariat po kluczyki :evil:
Przy 0,25 zabierają prawko na pół roku i grzywna 8tys zł. :roll:
Może ktoś ma wyrobioną opinię jaki syntetyk najlepiej wlać do ABK 115KM Automat. Chodzi mi o konkretną markę i typ.
Ile może kosztować ta wymiana uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy zaworów (razem z robocizną).
PS. Co do oleju w chłodnicy, to pisałem post w stanie wskazującym Zresztą następnego dnia usłyszałem: "0,22 - it's your lucky day!" i obeszło się bez mandatu Wieczorem musiałem tylko szurać na komisariat po kluczyki :evil:
Przy 0,25 zabierają prawko na pół roku i grzywna 8tys zł. :roll:
oleje ćd.....
* do skrzyni ( automat 3 bieg.) i wspomagania wlewam >Mobil ATF 220 Premium<,
* do chłodnicy już pisałem,
*do silnika możesz wlać olej SAE 5W 40 ( np. Lotos syntetyczny) - tańszy od shella a współczynniki API takie same i spełnia wszystkie normy.....
* co do uszczelki pod głowicą itd. to co region to inne ceny - pytaj najlepiej w sprawdzonych warsztatach..
Pozdrawiam - Adam.
* do chłodnicy już pisałem,
*do silnika możesz wlać olej SAE 5W 40 ( np. Lotos syntetyczny) - tańszy od shella a współczynniki API takie same i spełnia wszystkie normy.....
* co do uszczelki pod głowicą itd. to co region to inne ceny - pytaj najlepiej w sprawdzonych warsztatach..
Pozdrawiam - Adam.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Ja bym szczerze wątpił, że masz wlany olej syntetyczny, te oleje leje się do nowych samochodów. A nasze Audi już do tych nie należą. Ja zmieniałem olej na półsyntetyk 10W40 i bardzo się bałem, czy nie narobi bałaganu. Olej syntetyczny (podejrzewam), że by ciekł ci wszystkimi możliwymi otworami (jest bardzo rzadki).
Ja na twoim miejscu wlał bym MOBIL S10W-40. Ale to jest moje zdanie
Ps. Jak ma przebieg twoje autko?
Ja na twoim miejscu wlał bym MOBIL S10W-40. Ale to jest moje zdanie
Ps. Jak ma przebieg twoje autko?
zalej Valvolinem ML 10W-40... bardzo dobry olej...
również nie wierzę że masz zalany syntetyk, tymbardziej w silniku benzynowym przy takim wieku autka
masz na mysli uszczelkę pod głowicą, koszt to ok 100zł + robocizna, ale wątpię by była to wina uszczelki... gdyby tak było to w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego byłyby ślady oleju... para z tłumika to też żaden dowód na zniszczoną uszczelkę, to raczej normalny objaw
sprawdź też czy przy zgrzanym silniku przewody od chłodnicy nie są nabrzmiałe, jeśli tak to faktycznie może padła uszczelka... nabrzmiałe a nie trochę podtwardniałe :-o
również nie wierzę że masz zalany syntetyk, tymbardziej w silniku benzynowym przy takim wieku autka
masz na mysli uszczelkę pod głowicą, koszt to ok 100zł + robocizna, ale wątpię by była to wina uszczelki... gdyby tak było to w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego byłyby ślady oleju... para z tłumika to też żaden dowód na zniszczoną uszczelkę, to raczej normalny objaw
sprawdź też czy przy zgrzanym silniku przewody od chłodnicy nie są nabrzmiałe, jeśli tak to faktycznie może padła uszczelka... nabrzmiałe a nie trochę podtwardniałe :-o
Zdecydowałem, że pójde zmienić olej w warsztacie. Facet powiedział, że wcześniej był syntetyk (sprawdził w papierach) i wlał 5W40. Na razie nie cieknie bardziej niż wcześniej, tylko temperatura wzrasta bardzo szybko i zatrzymuje sie troche ponizej 90 stopni.
Nie sprawdzałem jeszcze tych przewodów od chłodnicy, ale co do zbiornika wyrównawczego, tydzien temu uzupełniałem, bo zszedł poniżej minimum. Bałem się że będzie szybko schodził (pomyslalem, że to przez uszczelke ubywa płynu i z rury tak paruje), ale na razie poziom się utrzymuje.
Jeżeli to nie uszczelka, to dlaczego silnik zarzygany olejem? Poza tym, zmieniłem olej, bo zrobiło się go bardzo mało. Więc uznałem, że ubywający olej i płyn, olej rozlany na silniku i masy wody z wydechu oznaczają zepsutą uszczelkę (olej jest rozlany od uszczelki w dół), ale teraz to już sam nie wiem. :roll:
Skoczę zobaczyć te przewody.. i czy nie ma śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym.
[ Dodano: 2007-04-07, 13:50 ]
Po wymianie oleju samochod sie tak nie grzeje, ale płyn w zbiorniku wyrównawczym jest czarny, a po dłuższej jeździe przewody od chłodnicy pęcznieją. Czyli muszę zmienić uszczelkę.
61800kmPs. Jak ma przebieg twoje autko?
Nie sprawdzałem jeszcze tych przewodów od chłodnicy, ale co do zbiornika wyrównawczego, tydzien temu uzupełniałem, bo zszedł poniżej minimum. Bałem się że będzie szybko schodził (pomyslalem, że to przez uszczelke ubywa płynu i z rury tak paruje), ale na razie poziom się utrzymuje.
Jeżeli to nie uszczelka, to dlaczego silnik zarzygany olejem? Poza tym, zmieniłem olej, bo zrobiło się go bardzo mało. Więc uznałem, że ubywający olej i płyn, olej rozlany na silniku i masy wody z wydechu oznaczają zepsutą uszczelkę (olej jest rozlany od uszczelki w dół), ale teraz to już sam nie wiem. :roll:
Skoczę zobaczyć te przewody.. i czy nie ma śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym.
[ Dodano: 2007-04-07, 13:50 ]
Po wymianie oleju samochod sie tak nie grzeje, ale płyn w zbiorniku wyrównawczym jest czarny, a po dłuższej jeździe przewody od chłodnicy pęcznieją. Czyli muszę zmienić uszczelkę.