Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK, automat] jakie oleje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Icemar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 mar 2007, 08:03
Lokalizacja: Keflavik/Pabianice

[B4 ABK, automat] jakie oleje

Post autor: Icemar » 31 mar 2007, 01:15

Czesc, chcialbym zmienic olej w silniku i chłodnicy. Wiem, że w silniku wcześniej był shell helix, ale słyszalem, że to nic specjalnego, a ponieważ był zmieniany może ze 2 razy, chciałbym wlać coś innego. Co proponujecie do silnika, a co do skrzyni. Aha, mam jeszcze problem, nie jestem pewien czy to uszczelka pod głowicą, czy pod zaworami, bo nie znam się w ogóle na mechanice (to jest ta 2 od góry). Wycieka z niej dużo oleju i czasami z wydechu leci woda, poza tym szybko wzrasta temperatura oleju. Co można na to poradzić. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

oleje....

Post autor: Omen » 31 mar 2007, 03:31

* co do oleju w silniku, podejrzewam że masz syntetyczny (5W 40), więc możesz spokojnie przy wymianie wlać olej innego ( tańszego) producenta o takich samych, a niekiedy lepszych parametrach i specyfikacji odpowiadającej wymaganiom silnika ( patrz książka serwisowa)
* co do oleju w chłodnicy :?: chyba masz na myśli płyn chłodzący, ja stosuje Dynagel 2000 i nie narzekam...
* co do skrzyni biegów, do automatów stosuje sie oleje ATF ( Dextron), które także posiadają różne lepkości, są syntetyczne i półsyntetyczne, sprawdż jaki olej zaleca producent i takim zalej skrzynię
* druga od góry to uszczelka pod głowicą, po tym co opisałeś to natychmiast do wymiany ( przy okazji jak już będzie ściągnięta głowica zastanowił bym sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów na nowe),