Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD ALL] Jak ustawić statyczny kąt wtrysku?.

ODPOWIEDZ
tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

[1.6TD ALL] Jak ustawić statyczny kąt wtrysku?.

Post autor: tomiv90 » 26 lis 2008, 22:33

Witam! Wiem że temat maglowany parę razy ale chciałbym się bardziej szczegółowo dowiedzieć jak ustawić zapłon(kąt wtrysku) u siebie w garażu, ponieważ wczoraj wróciłem od mechanika który żekomo ustawiał mi owy kąt ponieważ autko trochę kulało rano przy odpaleniu i ogólnie powiedział mi tak: "miał pan przyśpieszony kąt do wartości 140 a powinien być ponad 90"- za bardzo nie wnikałem w te wartości i zabrałem auto .Po tej wizycie niby nic się nie zmieniło tylko auto zaczęło jeszcze gorzej palić niż porzednio, fakt faktem na mocy nie straciło i nawet trochę ucichł ale wkurza mnie to że pogorszyła się sprawa z porannym odpaleniem dlatego też chciałbym sam to ustawić choćby metodą prób i błędów (na słuch)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:40 przez tomiv90, łącznie zmieniany 1 raz.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 lis 2008, 22:40

na słuch wątpię ze dasz rade do tego potrzebny jest specjalny przyrząd

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 27 lis 2008, 07:26

slawek88yo pisze:na słuch wątpię ze dasz rade do tego potrzebny jest specjalny przyrząd
<:P> , 4 śruby klucz 13 i pompa do silnika , tomiv90 a na przyspieszaczu palisz auto , po prawej stronie od kiery?

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 27 lis 2008, 08:04

Nie nigdy nie używałem tego przyspieszacza nawet w duże mrozy!! .Po prostu nie było to konieczne auto odpalało bez żadnych problemów! Czyli mam rozumieć że muszę przyspieszyć początek tłoczenia a orientujesz się może Vision o ile milimetrów mam ją popchnąć ???

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 lis 2008, 08:34

z 2mm i proba, w ksiazce pisze zeby juz w okolicach 0C uzywac przyspieszacza

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 27 lis 2008, 09:30

tomiv90 pisze:Po prostu nie było to konieczne auto odpalało bez żadnych problemów!
najpierw spróbuj z przyspieszaczem
tomiv90 pisze:Czyli mam rozumieć że muszę przyspieszyć początek tłoczenia a orientujesz się może Vision o ile milimetrów mam ją popchnąć ???
tak jak kolega np. 2mm niema reguły

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 28 lis 2008, 22:05

Czujnik zegarowy w głowiczkę pompy i w zależności do typu silnika to jest 0.9+/-0,02 lub 1.0+/-0.02 przy gmp,widzę w opisie że masz SB więc opcja 0.9.Nigdy za pierwszym razem sie nie udaje wstrzelic,metodą bez czujnika zegarowego- prób i błedów nie dasz rady i nie słuchaj bajek.Tolerancja tu widzisz ile wynosi,a idealnie ustawiony kąt statyczny w tych typach dieselków ma też wpływ na dynamiczny (drugi zależny od perwszego,i tez warunek wtryski w dobrym stanie)Idealnie wyrególowany SB chodzi po nagrzaniu prawie jak zegarek szwajcarski,oczywiscie czego nie zaznaczyłem to ze własnie statyczny ma najwiekszą role przy rozruchu

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 lis 2008, 10:29

tk74 pisze:Czujnik zegarowy w głowiczkę pompy i w zależności do typu silnika to jest 0.9+/-0,02 lub 1.0+/-0.02 przy gmp,widzę w opisie że masz SB więc opcja 0.9.Nigdy za pierwszym razem sie nie udaje wstrzelic,metodą bez czujnika zegarowego- prób i błedów nie dasz rady i nie słuchaj bajek.Tolerancja tu widzisz ile wynosi,a idealnie ustawiony kąt statyczny w tych typach dieselków ma też wpływ na dynamiczny (drugi zależny od perwszego,i tez warunek wtryski w dobrym stanie)Idealnie wyrególowany SB chodzi po nagrzaniu prawie jak zegarek szwajcarski,oczywiscie czego nie zaznaczyłem to ze własnie statyczny ma najwiekszą role przy rozruchu
I wszystko na temat. <ok>

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 30 lis 2008, 02:28

Dziś sam zabrałem się za ustawienie kąta wtrysku. Pożyczyłem od kolegi mechanika czujnik zegarowy i zacząłem pomiary!, silnik był "letni" początkowy pomiar wskazywał 1.12 a więc był dość przyspieszony pomimo wersji mechanika który ustawił niby na książkowe 0.90.
Uznałem że może być to wina lekko rozgrzanego silnika bądź mojego błędu pomiarowego, lecz po zmierzeniu na zimnym silniku czujnik wskazał 1.10 więc poluzowałem śrubki na pompie i opóźniłem początek tłoczenia na 0.90.Jak ręką odjął silniczek ucichł praca się wyrównała i w końcu zaczeła działąć wajcha od przyśpieszacza!!. W tej chwili nie ma mowy o porannym "kuleniu". Wniosek nasuwa mi się tylko jeden coraz bardziej tracę wiarę w dobrego mechanika!!!

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 30 lis 2008, 03:08

Nie trać!!!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl