[1.6TD ALL] Jak ustawić statyczny kąt wtrysku?.
[1.6TD ALL] Jak ustawić statyczny kąt wtrysku?.
Witam! Wiem że temat maglowany parę razy ale chciałbym się bardziej szczegółowo dowiedzieć jak ustawić zapłon(kąt wtrysku) u siebie w garażu, ponieważ wczoraj wróciłem od mechanika który żekomo ustawiał mi owy kąt ponieważ autko trochę kulało rano przy odpaleniu i ogólnie powiedział mi tak: "miał pan przyśpieszony kąt do wartości 140 a powinien być ponad 90"- za bardzo nie wnikałem w te wartości i zabrałem auto .Po tej wizycie niby nic się nie zmieniło tylko auto zaczęło jeszcze gorzej palić niż porzednio, fakt faktem na mocy nie straciło i nawet trochę ucichł ale wkurza mnie to że pogorszyła się sprawa z porannym odpaleniem dlatego też chciałbym sam to ustawić choćby metodą prób i błędów (na słuch)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:40 przez tomiv90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Czujnik zegarowy w głowiczkę pompy i w zależności do typu silnika to jest 0.9+/-0,02 lub 1.0+/-0.02 przy gmp,widzę w opisie że masz SB więc opcja 0.9.Nigdy za pierwszym razem sie nie udaje wstrzelic,metodą bez czujnika zegarowego- prób i błedów nie dasz rady i nie słuchaj bajek.Tolerancja tu widzisz ile wynosi,a idealnie ustawiony kąt statyczny w tych typach dieselków ma też wpływ na dynamiczny (drugi zależny od perwszego,i tez warunek wtryski w dobrym stanie)Idealnie wyrególowany SB chodzi po nagrzaniu prawie jak zegarek szwajcarski,oczywiscie czego nie zaznaczyłem to ze własnie statyczny ma najwiekszą role przy rozruchu
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
I wszystko na temat. <ok>tk74 pisze:Czujnik zegarowy w głowiczkę pompy i w zależności do typu silnika to jest 0.9+/-0,02 lub 1.0+/-0.02 przy gmp,widzę w opisie że masz SB więc opcja 0.9.Nigdy za pierwszym razem sie nie udaje wstrzelic,metodą bez czujnika zegarowego- prób i błedów nie dasz rady i nie słuchaj bajek.Tolerancja tu widzisz ile wynosi,a idealnie ustawiony kąt statyczny w tych typach dieselków ma też wpływ na dynamiczny (drugi zależny od perwszego,i tez warunek wtryski w dobrym stanie)Idealnie wyrególowany SB chodzi po nagrzaniu prawie jak zegarek szwajcarski,oczywiscie czego nie zaznaczyłem to ze własnie statyczny ma najwiekszą role przy rozruchu
Dziś sam zabrałem się za ustawienie kąta wtrysku. Pożyczyłem od kolegi mechanika czujnik zegarowy i zacząłem pomiary!, silnik był "letni" początkowy pomiar wskazywał 1.12 a więc był dość przyspieszony pomimo wersji mechanika który ustawił niby na książkowe 0.90.
Uznałem że może być to wina lekko rozgrzanego silnika bądź mojego błędu pomiarowego, lecz po zmierzeniu na zimnym silniku czujnik wskazał 1.10 więc poluzowałem śrubki na pompie i opóźniłem początek tłoczenia na 0.90.Jak ręką odjął silniczek ucichł praca się wyrównała i w końcu zaczeła działąć wajcha od przyśpieszacza!!. W tej chwili nie ma mowy o porannym "kuleniu". Wniosek nasuwa mi się tylko jeden coraz bardziej tracę wiarę w dobrego mechanika!!!
Uznałem że może być to wina lekko rozgrzanego silnika bądź mojego błędu pomiarowego, lecz po zmierzeniu na zimnym silniku czujnik wskazał 1.10 więc poluzowałem śrubki na pompie i opóźniłem początek tłoczenia na 0.90.Jak ręką odjął silniczek ucichł praca się wyrównała i w końcu zaczeła działąć wajcha od przyśpieszacza!!. W tej chwili nie ma mowy o porannym "kuleniu". Wniosek nasuwa mi się tylko jeden coraz bardziej tracę wiarę w dobrego mechanika!!!