[B4 94r 1Z]Dobijanie na dziurach
[B4 94r 1Z]Dobijanie na dziurach
Witam!
Problem polaga na tym że albo coś mi się zdaje albo coś jest nie tak z zawieszeniem otóż jak wjadę na dziurę to coś za bardzo podskakuje mi samochód. Wydaje mi się że kiedyś znosił to lepiej... Pytanie moje co może być przyczyną takiego zachowania i czy jak wjadę na tą tzw klepaczkę to tam mi wszystko pokarze czy to tuleje czy np amortyzator ? I ile by kosztowała wymiana np tuleji łącznie z kosztem wymiany?
Problem polaga na tym że albo coś mi się zdaje albo coś jest nie tak z zawieszeniem otóż jak wjadę na dziurę to coś za bardzo podskakuje mi samochód. Wydaje mi się że kiedyś znosił to lepiej... Pytanie moje co może być przyczyną takiego zachowania i czy jak wjadę na tą tzw klepaczkę to tam mi wszystko pokarze czy to tuleje czy np amortyzator ? I ile by kosztowała wymiana np tuleji łącznie z kosztem wymiany?
-
noorbi
-
noorbi
czarek199, powiem Ci tak szczerze że nasze rady odnośnie zawiechy to wróżenie z fusów. Trochę można odgadnąć na podstawie objawów ale to nie to samo co pełna diagnostyka. Najlepiej jak pojedziesz na stację obsługi, za niewielkie pieniądze sprawdzą Ci zawieszenie i będziesz wiedział na jakie koszty się musisz przygotować.
Jeśli jednak zdecydujesz sam dłubać, pytaj, na pewno pomożemy.
Jeśli chodzi o stuki z tyłu to zapewne poleciały tuleje, cena dobrych to około 40-50 zł za sztukę. Wybieraj Boge, Lemforder lub Febi.
Z przodu wiele rzeczy może być do wymiany, tak trudno powiedzieć.
Jeśli jednak zdecydujesz sam dłubać, pytaj, na pewno pomożemy.
Jeśli chodzi o stuki z tyłu to zapewne poleciały tuleje, cena dobrych to około 40-50 zł za sztukę. Wybieraj Boge, Lemforder lub Febi.
Z przodu wiele rzeczy może być do wymiany, tak trudno powiedzieć.
No tak chcę zrobić już się właśnie pytałem o tą diagnostykę, czy jak tam pojadę to mi powiedzą konkretnie że np poszedł amortyzator czy tuleja czy powiedzą że mam coś nie tak z zawieszeniem?noorbi pisze:Najlepiej jak pojedziesz na stację obsługi
Niewielkie czyli jakie mniej więcej ?noorbi pisze:za niewielkie pieniądze sprawdzą Ci zawieszenie
-
noorbi
jeśli trafisz do dobrego warsztatu to powiedzą bardzo dokładnie co poleciało, co masz do wymiany. Spokojnie można to zdiagnozować. Cena zależy od warsztatu, jeśli się dogadasz że u nich będziesz robił może sprawdzą nawet za free. U mnie w mieście biorą 20-30 zeta, 50 za trzepaki.czarek199 pisze:No tak chcę zrobić już się właśnie pytałem o tą diagnostykę, czy jak tam pojadę to mi powiedzą konkretnie że np poszedł amortyzator czy tuleja czy powiedzą że mam coś nie tak z zawieszeniem?
ja bym zaczal od pojechania na stacje diagnostyczna, sprawdz amorki w jakim stanie sa, zebys bez sensu nie wyrzucil kasy takie cos w speed carze oikolo 20zl, i bedziesz wiedzial co i jak, bo jesli ci puka z przodu na dolach to podejrzewam gumy w gniazdach u gory mcpersona koszt oryginalu 30 zl lendfordera dwie sztuki 60 zl,
-
noorbi
mih, chcesz wymienić sprężyny, a po co?
Amorki polecam sachs, cena ok. 120zł szt. na przód, 135 zł tył.
Osłony i odboje komplet 50zł
Poduszki amortyzatorów Lemford ( 35 zł sztuka )
Łączniki stabilizatora 2 x 40 zł.
Tuleje wahacza przód 4 x 35 zł. ( Boge, Lemforder lub Febi )
Tuleje tył 2x 40 zł
+ robocizna.
Obejrzeć osłony przegubów, końcówki kierownicze i maglownicę.
Potem zostaje zbieżność ok 100 zł.
I najważniejsze - nie daj się namówić na najtańsze podróby, bo stracisz tylko na robociźnie...
Amorki polecam sachs, cena ok. 120zł szt. na przód, 135 zł tył.
Osłony i odboje komplet 50zł
Poduszki amortyzatorów Lemford ( 35 zł sztuka )
Łączniki stabilizatora 2 x 40 zł.
Tuleje wahacza przód 4 x 35 zł. ( Boge, Lemforder lub Febi )
Tuleje tył 2x 40 zł
+ robocizna.
Obejrzeć osłony przegubów, końcówki kierownicze i maglownicę.
Potem zostaje zbieżność ok 100 zł.
I najważniejsze - nie daj się namówić na najtańsze podróby, bo stracisz tylko na robociźnie...












