Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Pomocy niunie coś boli.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

[1.9TDI 1Z] Pomocy niunie coś boli.

Post autor: wenon » 28 lis 2008, 19:28

no i stało sie wracajac dzisiaj z pracy 300m od domu padła mi bryka, jechałem z 40km/h nagle czuje ze cos szarpie i trzesie. zatrzymałem sie słysze ze cos trzesie i chodzi jak traktor jakby na 3 garach. nie gasiłem tylko dotoczyłem sie pod dom juz te 300m. zgasiłem autko a wiec pod maske, olej czysty, płyn w zbiorniczku jest. pasek rozrzadu cały dobrze napiety.
awiec pruba odpalenia odpalił od razu ale nadal trzesie i chodzi jakby na 3 garach + do tego kopci jakos na biało ciezko okreslić bo ciemno juz było, ale widać był jasny dym wydostający sie z rury wydechowej.

jutro zdejme pokrywe zaworów i sprawdze czy przypadkiem którys zawór sie nie podparł,
ewentualnie co sprawdzic wiecej.?

w wtrysk sterujacy pukałem zadnej zmiany w nastawnik potencjometryczny również jakies opinie na ten temat?

ewentualnie prosze o jakoś instrukcjie jak sprawdzić czy rozrzad jest dobrze ustawiony.

z góry dzieki
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:13 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 lis 2008, 19:49

wenon, sprawdź kable WN i świece. Najlepiej zacząć od najprostszego.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 28 lis 2008, 19:50

to jest diesel 1z. tu nie ma kabli WN i świec

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 lis 2008, 20:23

:oops: jak zwykle nie doczytałem.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 lis 2008, 20:42

najprostsze filtr paliwa kiedy wymieniałeś ?,może powietrze w układzie

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 28 lis 2008, 20:51

fitr paliwa wymieniony jakies 3tys. temu razem z olejem. paliwo z shella. było dobrze ładnie chodziła a nagle cos walneło.

stałem przed przejazdem czekajac na otwarcie silniczek chodził ładnie, przejechałem tory dalej jakies 200m i po chwili czuje że cos nie tak a jechałem max 40-50km/h na 3 biegu.

danj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2008, 17:57
Lokalizacja: turek

Post autor: danj » 28 lis 2008, 22:26

pukałeś sterujący a reszta wtrysków u mnie był taki sam przypadek dwa razy auto straciło moc pukałem wszystkie wtryski młoteczkiem naprawiło się 2 tygodnie temu kupiłem preparat do paliwa 2 setki na zbiornik za 15 zł smaruje wtryski zwiększa moc i teraz jest ok co do rozrządu zablokuj pompę w okienku na wieńcu powinno być 0.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 lis 2008, 22:26

Objaw jakby pasek przeskoczyl...
Z ktorego roku ta fura ?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 28 lis 2008, 22:55

przemik pisze:Objaw jakby pasek przeskoczyl...
tez tak mi sie wydaje

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 lis 2008, 08:27

Sprawdź czy nie ubyło czasem płynu chłodzacego.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 29 lis 2008, 09:40

wenon pisze:płyn w zbiorniczku jest
;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 29 lis 2008, 10:36

Sugeruje sprawdzic stan klinu na kole zebatym wału. Jesli sie scina to mozliwe ze rozrzad sie przestawia samoczynnie.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 29 lis 2008, 13:21

klin na wale rzadko ale sie zcina ,sprawdz to. sprawdz czy nie przestawił się rozrząd na kole wałka rozrządu no i zostało sprawdzenie ciśnienia sprężania.pozdrawiam

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 29 lis 2008, 17:10

rozrząd sprawdzony wszystko ok. zero na kole, pompe da sie zablokować, oraz wałek rozrządu również.

w poniedzialek jak dobrze pójdzie adamm sprawdzi vagiem. bedzie wiadomo wiecej moze to regulator kata wtrysku?

ewentualnie cos z którymś zaworem bo kopci na siwo ale po nocy odpalił silniczek bez najmniejszych problemów.

wiec jesli adamm niczego nie znajdzie vagiem pozostanie mi tylko sciagniecie głowicy.

a tu moje pytanko w 1z sa zawory samoregulujace wiec nie trzeba ich puzniej ustawiać?

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 30 lis 2008, 00:11

silnik ma samoregulację,nie trzeba nic ustawiac . Biały dym może byc przyczyną przestawionego kąta wtrysku lub braku kompresji w cylindrze.jak masz gdzie to sprawdz ciśnienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl