Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Urządzenie przy filtrze powietrza.

ODPOWIEDZ
ili1127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2008, 14:46

[1.9TDI 1Z] Urządzenie przy filtrze powietrza.

Post autor: ili1127 » 30 lis 2008, 18:20

Mam taki problem, otóż przy filtrze powietrza jest mechanizm podłaczona pod niego jest cewka i dwa cienkie przewody podciśneniowe. Jak nazywa się to całe urzadzenie i jaką spełnia rolę? Podejrzewam że to może być jakiś "przyspieszacz". Prawdopodobnie jest uszkodzony i gdy silnik jest ciepły przy zapalaniu auto nabiera obrotów i po chwili wraca do normy. proszę o jakieś wskazówki:)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:12 przez ili1127, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 lis 2008, 18:45

Najlepiej będzie jak dołączysz fotkę z zaznaczonym elementem, wtedy od razu bezbłędnie ktoś udzieli odpowiedzi. <ok>

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 01 gru 2008, 10:20

Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.

damcio151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » 01 gru 2008, 11:27

penki00 pisze:Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.
można go przeczyścić

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 gru 2008, 18:12

ili1127 pisze:Mam taki problem, otóż przy filtrze powietrza jest mechanizm podłaczona pod niego jest cewka i dwa cienkie przewody podciśneniowe
ja to nie mam pojecia o czym koleżanka pisze, zrób fotke
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 19:17 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 gru 2008, 18:56

penki00 pisze:Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.
Po pierwsze co wspólnego ma zawór na pompie wtryskowej z filtrem powietrza, a po drugie zawór n 109 nie odpowiada za wolne obroty tylko za otwieranie bądź zamykanie dopływu paliwa do pompy.Czyli Zawór N109 odpowiada głównie za gaszenie silnika - z uwalonym zaworem przy gaszeniu trochę zatelepie silnikiem - ze sprawnym mniej. Wiec to chyba zupełnie nie ten temat.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 19:11 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 gru 2008, 18:58

Co do zaworka n109 pewnie koledze chodzilo o n108:) ale jak dla mnie to ma to takie powiazanie jak pisze Solskier czyli zadne
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 19:16 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 01 gru 2008, 22:04

penki00 pisze:Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.
potwierdzam <ok> miałem już kilka takich przypadków dziwne,ale prawdziwe :idea:,oczywiście nie koniecznie w przypadku autora postu 109tka to powoduje 8-)

damcio151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » 02 gru 2008, 12:04

Solskier pisze:
penki00 pisze:Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.
Po pierwsze co wspólnego ma zawór na pompie wtryskowej z filtrem powietrza, a po drugie zawór n 109 nie odpowiada za wolne obroty tylko za otwieranie bądź zamykanie dopływu paliwa do pompy.Czyli Zawór N109 odpowiada głównie za gaszenie silnika - z uwalonym zaworem przy gaszeniu trochę zatelepie silnikiem - ze sprawnym mniej. Wiec to chyba zupełnie nie ten temat.
nie masz racji do końca ... brudny lub uszkodzony n109 powoduje wchodzenie silnika na wyższe obroty na biegu jałowym , lub falowanie obrotów - poczytaj na forach internetowych problemy ludzi z obrotami - najczęściej jest to albo czujnik temp. , albo n109
poza tym brudny zawór objawia się czasem trybem awaryjnym , zmuleniem auta

ferdek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:50
Lokalizacja: Kuryłówka

Post autor: ferdek84 » 10 mar 2009, 15:44

miałem identyczny przypadek jak Ty ili 1127.. martwiłem się ze to pompa bo tak mnie różni mechanicy straszyli.. pojechałem do centrum diesla w Białymstoku i po podłączeniu do kompa okazało sie, ze mam ustawiona 2 razy za duża dawke paliwa niz powinna byc i stad te podnoszenie obrotów na gorącym silniku..facet ustawił mi prawidłowa dawke i teraz wszystko jest ok..koszt łączny to 70 zł..pozdrawiam.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 17:34

na obudowie filtra powietrza jest N18 czyli zawór sterujący EGR, wężyki zatkać a EGR zaślepić i dopiero myśleć co dalej <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 mar 2009, 23:05

Zrob logi statyczne i dynamiczne i odczytaj bledy
...czy wymagam zbyt wiele ? <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl